TO Α' ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΕΤΥΕΞΗ ΤΗΣ Λ. ΚΑΤΕΧΗ ΣΤΟ ESOS.GR


Υπήρχαν φορές που οι γονείς μου δεν μπορούσαν να απολαμβάνουν βασικά πράγματα για τους ίδιους και για μένα" εξομολογείται σε μια συνέντευξη «ποταμός» στο esos.gr (σήμερα δημοσιεύουμε το πρώτο μέρος της Συνέντευξης) η εκ Σαλαμίνας Πρύτανης του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια Davis Λίντας Κατέχη που τοποθετήθηκε από τον πρωθυπουργό πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για τις αλλαγές στην παιδεία.
Ολόκληρο το πρώτο μέρος της συνέντευξη της κ. Κατέχη  (αύριο θα δημοσιευθεί το δεύτερο μέρος) έχει ως εξής (η μετάφραση των απαντήσεων είναι του esos)  : 

       1.Κα Κατέχη είστε γέννημα και θρέμμα της Σαλαμίνας. Μιλήστε μας για τα μαθητικά σας χρόνια.
In a very young age my mother taught me that the way to a better quality of life is through education. As a student from a very young age, I worked very hard to be the best. My family taught me to be focused and strong. I knew that I had to be able to improve the quality of life for me and my family and I knew that I could not allow any adversity to stop me from achieving this goal.
Σε πολύ μικρή ηλικία , η μητέρα μου με δίδαξε ότι ο δρόμος για μια καλύτερη ζωή περνάει μέσα από τη μόρφωση και την εκπαίδευση. Σαν μαθήτρια σε πολύ μικρή ηλικία προσπάθησα πολύ σκληρά για να είμαι η καλύτερη στο σχολείο. Η οικογένεια μου με δίδαξε να είμαι επικεντρωμένη στο στόχο μου και δυνατή. Ήξερα ότι έπρεπε να βελτιώσω τη ποιότητα της ζωής τόσο για μένα όσο και για την οικογένεια μου και ΄γνώριζα ότι με τίποτα δεν θα επέτρεπα σε καμμιά δυσκολία να με σταματήσει από την επίτευξη αυτού του στόχου.  
         2.Οι γονείς σας?
My parents were always very supportive. They taught me never to give up even when I was explicitly discriminated against or I was unfairly targeted. They made me believe that if I do the right think, then there is nothing to worry about. There were times when I doubted it, but they never let me lose my belief in my own values and my belief in my ability to make my dreams come true.
Οι γονείς μου ήταν πάντα υποστηρικτικοί . Με δίδαξαν να μην τα παρατάω ποτέ ακόμη και όταν μεροληπτούσαν ξεκάθαρα εναντίον μου ή με στοχοποιούσαν με άδικο τρόπο. Με έκαναν να πιστεύω ότι εάν έκανα το σωστό τίποτα δεν θα θα είχα να φοβηθώ. Υπήρχαν φορές που αμφέβαλα αλλά ποτέ δεν επέτρεψα στον ευατό μου να χάσει τη πίστη του στις αξίες και την ικανότητα να κάνει τα όνειρά πραγματικότητα.
         3.Περάσατε στο Πανεπιστήμιο. Πως ήταν εκείνα τα χρόνια?
When I was in EMP I was one of three women in a class of 180 men. The first year the discrimination on the basis on my gender was intolerable. I came very close to quitting. It was during the second year when I decided not to let anyone take me down. I decided that becoming an Electrical Engineer was my dream and I would not let anyone destroy it. I studied very hard and I finished in five years. My life as a student at UCLA was excellent. I felt valued and respected and I had a wonderful advisor who helped me graduate successfully.
Όταν,σπούδαζα στο ΕΜΠ, ήμουν μια από τις τρείς κοπέλες σε μια τάξη με 180 αγόρια. Το πρώτο χρόνο οι διακρίσεις επί τη βάση του φύλου ήταν σε μη αποδεκτό επίπεδο. Έφθασα στο όριο να παρατήσω τις σπουδές μου. Ήταν στο δεύτερο έτος όταν αποφάσισα να μην επιτρέψω σε κανένα να με ταπεινώσει . Αποφάσισα οτι το όνειρο μου ήταν να γίνω ηλεκτρολόγος μηχανικός και δεν θα άφηνα κανένα να μου το καταστρέψει. Διάβασα πολύ σκληρά στη διάρκεια των σπουδών μου και τελείωσα στα πέντε χρόνια ζωή μου σαν φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λός Άντζελες ήταν φανταστική. Με έκανα να αισθανθώ την αξία μου και απολάμβανα τον σεβασμό απ΄όλους. Είχα ένα υπέροχο Σύμβουλο καθηγητή ο οποίος με βοήθησε να αποφοιτήσω με επιτυχία.  
         4.Μάθαμε ότι τα μαθητικά και φοιτητικά χρόνια ήταν δύσκολα
My family and I had a very hard life. There were times when my parents could not afford even simple things for themselves or for myself.
Μαζί με την οικογένεια μου περάσαμε μια δύσκολη ζωή τα πρώτα χρόνια.Υπήρχαν φορές που οι γονείς μου δεν μπορούσαν να απολαμβάνουν βασικά πράγματα για τους ίδιους και για μένα .  
         5.Είχατε σκεφτεί ποτέ ότι θα πέρνατε στα χέρια σας το «τιμόνι» ενός από τα μεγαλύτερα Πανεπιστήμια ?
No, I never thought about it. It was not part of my plan. I could not see myself breaking through the glass ceiling. I thought that my gender and accent would not allow it. I was wrong! In the US, I have been given the opportunity to materialize beyond my dreams in a way that I have never anticipated.
Όχι, δεν το είχα σκεφθεί ποτέ.Δεν ήταν στα σχέδια μου. Δεν μπορούσα να δώ το ευατό μου να ξεπερνάει ένα κοινωνικό όριο. Πίστευα ότι το φύλο μου και η προφορά μου δεν θα το επέτρεπαν. Ήταν λάθος . Στις ΗΠΑ, μου δόθηκε η ευκαιρία να ξεπεράσω τα όνειρά μου με ένα τρόπο που δεν τον περίμενα. .
         6.Εχετε να δώσετε κάποια «συνταγή επιτυχίας στα ελληνόπουλα?
To dream big, work hard and stay focused. The sky is the limit and the barriers can only come from within yourselves.
Να ονειρεύονται,να δουλεύουν σκληρά και να παραμένουν επικεντρωμένοι στους στόχους τους. Ο ουρανός είναι το όριο και τα εμπόδια μπορεί να προέλθουν μόνο απότους εαυτούς μας .
         7.Σκέφτεστε να επιστρέψετε στην Ελλάδα?
My husband and I hope to spend more time in Greece when we retire. However, I do not believe we will come back permanently. Our children are leaving in the US and we would like to be close to them.
Ο συζυγός μου και εγώ ελπίζουμε να περνάμε περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα όταν θα πάρουμε τη σύνταξή μας. Όμως δεν πιστεύω ότι θα επιστρέψω πίσω μόνιμα.Τα παιδιά μας ζούν στις ΗΠΑ και θα θέλουμε να είμαστε κοντά τους.

         8.Τι θα απαντούσατε σε πρόταση πολιτκού κόμματος να είστε υποψήφια Βουλευτής σε εκλογές?
I am a career educator not a politician. I have made the commitment to stay at UC Davis and make the University succeed in its goals of becoming one of the top five public research universities in the US.
Είμαι καθηγητρια καρριέρας και όχι πολιτικός. Δεσμεύτηκα να μέινω στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Davis και να κάνω το Πανεπιστήμιο να πετύχει τον στόχο του να γίνει ένα από τα πέντε καλύτερα δημόσια πανεπιστήμια στις ΗΠΑ