Ο μύθος των πλεονεκτημάτων της ζεύξης


ΣΑΛΑΜΙΝΑ: Ο μύθος των πλεονεκτημάτων της ζεύξης

Αναδημοσιεύουμε από την εφημερίδα ΕΝ ΠΕΙΡΑΕΙ
Εν αναμονή της ανάδειξης της νέας ηγεσίας στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που θα προκύψει από τις εκλογές της 17ης του Ιούνη βρίσκεται η Σαλαμίνα. Η υποθαλάσσια ζεύξη που με πάθος στηρίζει ο Δήμος Περάματος ευελπιστώντας διακαώς στην εισροή εσόδων στα δημοτικά του ταμεία από την επιβολή τέλους μετακίνησης, βρίσκει εκ διαμέτρου αντίθετη την κοινωνία του νησιού που δεν κρύβει την ανησυχία της για την τεράστια επιβάρυνση που θα επιφέρει η σύνδεση με τον Πειραιά. Τοπικοί παράγοντες εκτιμούν ότι η Σαλαμίνα θα χάσει περισσότερα από αυτά που κάποιοι υποστηρίζουν ότι θα κερδίσει.
Ενα από αυτά που πλασάρονται ως δήθεν βασικό πλεονέκτημα της ζεύξης είναι η «δωρεάν» μετακίνηση δια μέσου της υποθαλάσσιας σήραγγας. Στην πραγματικότητα, όμως, πρόκειται για μύθευμα και όσοι το ισχυρίζονται έχουν γνώση της αναλήθειάς του.
Τα διόδια που θα καλούνται να καταβάλλουν οι χρήστες θα υπερβαίνουν τα 9 ευρώ στα οποία θα προστίθεται και το κόστος των καυσίμων του οχήματος. «Επομένως, η μετακίνηση θα είναι ασύμφορη. Ας σταματήσουν να παραπλανούν τους Σαλαμίνιους ότι θα είναι προς το συμφέρον τους λέγοντάς τους ότι θα μετακινούνται χωρίς κόστος και καθυστέρηση από και προς το νησί» έλεγε στην Εν Πειραιεί πρώην αυτοδιοικητικό στέλεχος.
Επιπλέον, ενώ έχει παγώσει προσωρινά η διαδικασία για τη δημοπράτηση της ζεύξης μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων από τη νέα ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, στον «πάγο» βρίσκεται και το θέμα της σύστασης επιτροπής που συμφωνήθηκε να συγκροτηθεί μεταξύ των δήμων, των βουλευτών και του υπουργείου που στόχο είχε τη διεξαγωγή οργανωμένου διαλόγου για να εκφραστούν οι απόψεις των τοπικών κοινωνιών.
Στη σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί είχε συμφωνηθεί το πόρισμα της Επιτροπής να τεθεί υπόψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου που θα προκύψει μετά τις εκλογές, προκειμένου να ληφθεί υπόψη στην περαιτέρω διαδικασία και στον προγραμματισμό της αναβάθμισης των υποδομών της περιοχής, όπως η αναβάθμιση του οδικού κι αποχετευτικού δικτύου σε όλο το νησί, κατασκευή σχολικών και νοσοκομειακών μονάδων που θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ για την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης.
Ολα συνηγορούν στο ότι πρόκειται για ένα έργο… άρπα-κόλα που θέλουν κάποια συμφέροντα να επιβάλουν στο γυμνό, από υποδομές, νησί της Σαλαμίνας. Αλλωστε θεωρείται ασύμφορο να αναλάβει κάποια εταιρεία την κατασκευή και εκμετάλλευση ενός τέτοιου έργου σε μια εποχή που η κίνηση των οχημάτων μειώνεται διαρκώς λόγω της οικονομικής καχεξίας ενώ θεωρείται βέβαιο ότι και οι πλοιοκτήτες θα διεκδικήσουν ποσοστό από τα διόδια.