Νέο Ρυθμιστικό: Πράσινο φως με τρία νέα έργα

 
Προβλέπει σήραγγα Περιφερειακής Υμηττού - Ελληνικού, ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος άξονα Ελευσίνας - Θήβας
Πράσινο φως για τη σύνδεση της Περιφερειακής Υμηττού μέσω αστικής σήραγγας με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, παρακάμπτοντας τον Καρέα και την Ηλιούπολη, δίνει το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Αθήνα. Στο νέο κείμενο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη να συνδέονται τα νότια προάστια με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Παράλληλα, προβλέπει την κατασκευή υποθαλάσσιας μονής σήραγγας που θα συνδέει τη Σαλαμίνα με το Πέραμα και ενός νέου αυτοκινητόδρομου, μήκους 50 χλμ., που θα συνδέει την Ελευσίνα με τη Θήβα.
Δυόμισι χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του τον Ιούλιο του 2011, το νέο Ρυθμιστικό ξεμπλοκάρει και θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Τετάρτη στη Βουλή προκειμένου να αρχίσει η συζήτηση. Για να γίνει αυτό έπρεπε - ύστερα από πρωτοβουλία του υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη - να καθήσουν δύο φορές στο τραπέζι οι εκπρόσωποι όλων των συναρμόδιων υπουργείων προκειμένου να επικαιροποιηθούν όλες οι τελικές  παρατηρήσεις.
Το κείμενο προβλέπει ακόμη τον περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης και των νέων επεκτάσεων των οικισμών με παράλληλη ενίσχυση όλων των περιφερειακών αστικών κέντρων του Λεκανοπεδίου.
Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία πάρκου αναψυχής 2.000 στρεμμάτων στο Ελληνικό, σε συνδυασμό με δραστηριότητες αναψυχής. Επιπλέον, προβλέπεται επανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού δικτύου με βάση τις νέες χρήσεις γης που θα προκύψουν, ενώ μπαίνει και ζήτημα μείωσης του συντελεστή δόμησης για την περιοχή κατοικίας, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει ξεκαθαρίσει κάτι πάνω σε αυτό. Ακόμη στηρίζεται η βιομηχανία με ενθάρρυνση της παραμονής και βελτίωση των όρων λειτουργίας των εγκαταστάσεων, ενώ οριοθετείται και προστατεύεται η αγροτική γη.

Αστυνόμευση. Ο σχεδιασμός δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια των πολιτών στο κέντρο, με την αύξηση της αστυνόμευσης και την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης. Στα μέτρα περιλαμβάνονται επίσης η επαναχρησιμοποίηση εγκαταλειμμένων κτιρίων, ενώ δίνεται και η δυνατότητα της απόσυρσης κτιρίων.
Προβλέπεται επίσης η δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της Αθήνας αλλά και η αξιοποίηση της δημοτικής αγοράς της Κυψέλης. Μέτρα για τη στήριξη του τουρισμού στο κέντρο με στοχευόμενες δράσεις, αλλά και ελαστικοποίηση των επιτρεπόμενων χρήσεων στα διατηρητέα κτίρια. Διευκρινίζεται ότι για τα προτεινόμενα μέτρα θα ακολουθήσει διαβούλευση και στη συνέχεια, όπως λένε από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, θα εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση με χρονοδιαγράμματα εκτέλεσης των έργων, τα ποσά που απαιτούνται και τους φορείς υλοποίησης.
 Η ίδια διαδικασία θα ακολουθεί από του χρόνου και για τη Δυτική Αττική προκειμένου να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο παρεμβάσεων. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία για τις παρεμβάσεις στον Πειραιά, αφού μέχρι στιγμής δεν έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κεφάλαια για την εκπόνηση Σχεδίου Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης. «Οι παρεμβάσεις δεν μπορούν πλέον να περιορίζονται σε λογικές ωραιοποιήσεις της πόλης και σε εξωραϊσμούς πλατειών και δρόμων», επισημαίνει η πρόεδρος του ΟΡΣΑ Βιβή Μπάτσου. «Πρέπει να προχωρήσουμε σε αναζωογόνηση του κοινωνικού ιστού με την επιστροφή της κατοικίας και των επιχειρήσεων».
Παράλληλα, το κείμενο του Ρυθμιστικού προβλέπει την ανάπλαση των Προσφυγικών Πολυκατοικιών της Λεωφόρου Αλεξάνδρας με στόχο την εκ νέου χρήση και αξιοποίηση του συγκροτήματος χωρίς αλλοίωση της μορφολογίας, με χρήσεις κατοικίας, πολιτισμού και εκπαίδευσης. Ο σχεδιασμός προβλέπει η παρέμβαση της Πανεπιστημίου να συνδέει τον περίπατο των αρχαιολογικών χώρων με τα μεγάλα αρχαιολογικά μουσεία, αλλά και την επέκταση της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων σε σύνδεση με τον Κεραμεικό, την Ακαδημία Πλάτωνος και τον λόφο του Ιππείου Κολωνού.

Πολεοδομικά Σχέδια. Στο μεταξύ, προχωρούν τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΓΠΣ) που εκκρεμούν από το 2009. Ειδικότερα, σύμφωνα με πηγές από τον ΟΡΣΑ, από τα 19 ΓΠΣ της Αττικής έχουν ολοκληρωθεί και επικαιροποιηθεί τα 10 και το πρώτο εξάμηνο του 2014 θα έχουν ολοκληρωθεί και τα υπόλοιπα. Αυτό σημαίνει ξεκάθαρες χρήσεις γης για κατοίκους και επενδυτές. Ετσι, θα υπάρχει πλήρης εικόνα για το ποιες περιοχές μπορούν να ενταχθούν στο Σχέδιο Πόλης.

Κέντρα Αθήνας και Πειραιά
Το νέο Ρυθμιστικό δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση των κέντρων της Αθήνας και του Πειραιά. Επειδή όμως ένα ρυθμιστικό σχέδιο αποτελεί επί της ουσίας στρατηγικό χάρτη που δίνει κατευθύνσεις, οι παρεμβάσεις θα στηριχθούν, όπως εξηγούν πηγές του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας (ΟΡΣΑ), στα μέτρα που θα παρουσιαστούν τον ερχόμενο μήνα από τον Δήμο της Αθήνας και τον ΟΡΣΑ. Πρόκειται για προτάσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος για το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας.

πηγή: Τα Νέα