Το ιστορικό της ταλαιπωρίας πολίτη από την υπηρεσία Ύδρευσης του Δήμου Σαλαμίνας

Είμαι κάτοχος οικοπέδου εντός σχεδίου πόλεως στη Σαλαμίνα. Στις 15/11/2010 υπέβαλα στον Δήμο Σαλαμίνας αίτηση για την υδροδότηση του οικοπέδου μου.Στις 11/5/11, μετά από 6 μήνες κλήθηκα και πλήρωσα το ποσό που μου αναλογούσε με την προσδοκία ότι σύντομα θα έχω νερό.  Στις 4/5/12, έναν χρόνο μετά, προσήλθα και πάλι στο Δήμο και υπέβαλα γραπτό αίτημα στο οποίο ζητούσα να μου εξηγήσουν γιατί δεν μπορώ να έχω νερό.
-->

Απάντηση δε πήρα ποτέ. Όταν τηλεφωνικά απευθυνόμενη στο τμήμα παροχών υπέβαλα και πάλι το προαναφερθέν ερώτημα ανάμεσα στα όσα ευτράπελα άκουσα το πιο σπουδαίο ήταν πώς δεν ήταν νόμιμο να υδροδοτηθεί το οικόπεδό μου. Ανταπάντησα τότε πως  κακώς είχαν εισπράξει το ποσό των 587ευρώ για τα έξοδα σύνδεσης και ζήτησα να ενημερωθώ για την αιτία του κωλύματος. Απάντηση δεν έλαβα, προφανώς γιατί δεν υπήρχε, οπότε τον επόμενο μήνα το αίτημά μου ικανοποιήθηκε και είχα πλέον νερό.

Στους μήνες που ακολούθησαν λάμβανα τους λογαριασμούς πάντα ληξιπρόθεσμους –δε γνωρίζω με τίνος υπαιτιότητα- με αποτέλεσμα όταν τους εξοφλούσα να χρεώνομαι και κάποιο πρόστιμο.       

Για την περίοδο κατανάλωσης από 6/6/15 εως και 6/6/16 οι λογαριασμοί του νερού άρχισαν να  έρχονται δύο δύο.

Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής ήταν να μην μπορώ έγκαιρα να παρακολουθήσω τυχόν παράλογες χρεώσεις προκειμένου να προβώ σε ανάλογες ενέργειες για τη διαχείρισή τους. Τα πάντα θεωρούνταν  τετελεσμένα γεγονότα και δε χωρούσαν αμφισβήτησης . Ειλικρινά  δε γνωρίζω πώς ο Δήμος Σαλαμίνας έχει πεισθεί  ότι σε περίοδο οικονομικής κρίσης οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αποπληρώνουν διπλούς λογαριασμούς τη στιγμή που οι περισσότεροι από εμάς  με μεγάλη δυσκολία ανταποκρινόμαστε στην εξόφληση έστω και μόνο ενός λογαριασμού.

Άλλοτε οι λογαριασμοί εκδίδονται ανά τρίμηνο κι άλλοτε ανά δίμηνο. Έχω στην κατοχή μου λογαριασμό με περίοδο κατανάλωσης 6/3/14- 6/5/14. Όταν απευθύνθηκα σε υπάλληλο του Δήμου για να μου εξηγήσει τι συμβαίνει, η απάντηση ήταν πως ήταν ένα τυχαίο λάθος. Για τη διόρθωση του λάθους η υπάλληλος απλά διόρθωσε με το στυλό της την ημερομηνία ,εννοείται χωρίς την έγκριση μου, κι έπειτα παρέδωσε τον λογαριασμό μου  στην προϊσταμένη της για να τον μονογράψει και να τον σφραγίσει. Με αυτόν τον πολύ απλό και καθόλα νόμιμο τρόπο οι δύο υπάλληλοι  του Δήμου αποκατέστησαν το λάθος. Εύλογα γεννιέται στο σημείο αυτό το ερώτημα , δε θα μπορούσαν να έχουν γίνει ανάλογα τέτοια λάθη και στις χρεώσεις των πολιτών; Γιατί αυτά ποτέ δε διορθώνονται έτσι απλά και άμεσα; Ανάλογη ήταν και η διαχείριση σε υπερχρέωση οφειλών προηγούμενων τριμήνων. Όταν διαπίστωσα πως είχα χρεωθεί 2 φορές το ίδιο ποσό ,η υπάλληλος διέγραψε την αρχική οφειλή με το στυλό της και με διαβεβαίωσε πως τα παραπάνω χρήματα που είχαν εισπράξει από εμένα θα αφαιρούνταν από τον επόμενο λογαριασμό. Για επιστροφή χρημάτων ούτε λόγος να γίνεται.

Έχοντας υποστεί όλες αυτές τις ταλαιπωρίες και μετά από την παραλαβή ενός εξαιρετικά φουσκωμένου λογαριασμού- για ένα οικόπεδο στο οποίο ουδέποτε πραγματοποιήθηκε η παραμικρή οικοδομική ή κηπευτική εργασία-αποφάσισα να ζητήσω διακοπή της υδροδότησης και με γραπτό και πάλι αίτημά μου προς τον Δήμο επανεξέταση του λογαριασμού μου και αυτοψία. Να σας καταγράψω τα ειρωνικά σχόλια των υπαλλήλων και την λεκτική επίθεση που δέχτηκα εγώ κι ο σύζυγός μου δε θα το κάνω, γιατί απλούστατα την επόμενη κιόλας ημέρα όταν αναφέρθηκα σε πιο υψηλά ιστάμενα πρόσωπα είχαν αναιρέσει τα πάντα.

Το αίτημά μου για τη διακοπή υδροδότησης πρωτοκολλήθηκε στις 21/9/15. Παρόλα αυτά, όταν στις 26/8/16-ένα χρόνο μετά- υπέβαλα το νέο αίτημα για επανεξέταση των λογαριασμών μου, το οικόπεδο υδροδοτούνταν κανονικά και η διακοπή δεν είχε γίνει για ανεξήγητους λόγους όπως δήλωσε η αρμόδια υπάλληλος. Μετά και την εκ νέου εμφάνισή μου στην υπηρεσία ύδρευσης και έπειτα από τη διατύπωση νέων αναπάντητων ερωτημάτων, το νερό διακόπηκε από όσα μου είπαν στις 31/8/16.

Όσον αφορά το θέμα της επανεξέτασης των λογαριασμών μου –πρωτοκόλληση από 26/8/16- μου είπαν πως θα περάσει από Δημοτικό Συμβούλιο και θα δουν τι μπορεί να γίνει. Στο διάστημα που ακολούθησε –μέχρι τέλος του 2016- κατάφερα με πολύ δυσκολία να επικοινωνήσω τηλεφωνικά, τουλάχιστον δύο φορές, με την υπηρεσία ύδρευσης για να ενημερωθώ αν υπήρχε κάποια εξέλιξη στην υπόθεσή μου. Δεν είχε γίνει τίποτα και οι λογαριασμοί όντας απλήρωτοι εξακολούθησαν να έρχονται όλο και πιο διογκωμένοι.

Στις 3/1/17 έχοντας άδεια από την εργασία μου προσήλθα για μία ακόμη φορά στον Δήμο Σαλαμίνας, όπου προς μεγάλη μου έκπληξη αντίκρισα ένα σημείωμα που έλεγε πως το τμήμα ύδρευσης θα παρέμενε κλειστό όλη την εβδομάδα προκειμένου να κλείσει τον οικονομικό απολογισμό του προηγούμενου έτους.

Έπειτα από διαμαρτυρία 3 ατόμων –ανάμεσα σε αυτούς κι εγώ- προς τον προϊστάμενο του τμήματος δέχτηκε να μας εξυπηρετήσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι όση ώρα ήμουν εκεί υπήρξαν άλλες 2 καταγγελίες για υπερχρεωμένους λογαριασμούς. Η μία έγινε τηλεφωνικά και η άλλη προσωπικά (έχω κρατήσει τα στοιχεία του κυρίου για του λόγου το αληθές).Σχετικά με το θέμα μου με ενημέρωσαν πως από τις 26/8/16 δεν είχε συνεδριάσει το Δ.Σ. για θέματα ύδρευσης και θα έπρεπε και πάλι να περιμένω.

Αν μετά από όλα όσα σας ανέφερα θεωρείτε πως αναίτια ή λόγω προσωπικής εμπάθειας έφτασα στο σημείο να καταγγέλλω το συγκεκριμένο τμήμα του Δήμου Σαλαμίνας, εγώ δεν έχω να προσθέσω τίποτε άλλο. Το βέβαιο είναι πως δε γνωρίζω πότε επιτέλους θα δοθεί λύση στο θέμα μου.

Με εκτίμηση 

Μια απηυδισμένη πολίτης