Σάλος με τη θεματική εβδομάδα για τις "έμφυλες ταυτότητες" στα σχολεία

Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να εισάγει θεματική εβδομάδα για την ενημέρωση των μαθητών Γυμνασίου, κυρίως σχετικά με τον άξονα που αφορά στις έμφυλες ταυτότητες.
«Ο θεσμός της θεματικής εβδομάδας αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μελών της σχολικής κοινότητας σε ζητήματα που άπτονται της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη και, κατά το τρέχον έτος, εστιάζει σε τρεις βασικούς άξονες: α) τη διατροφή και την ποιότητα ζωής, β) την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και γ) τις έμφυλες ταυτότητες», όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που είχε εκδοθεί στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου.

Δείτε την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας
Έντονες ήταν από τη πρώτη στιγμή οι αντιδράσεις από την πλευρά των εκπροσώπων της Εκκλησίας. Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ επισημαίνει στο enikos.gr: «Δεν ξέρω ποιος νους συνέλαβε αυτή την ιδέα και τι σκοπό είχε. Βάζουν τα παιδιά σε έναν πειρασμό. Δεν θα μάθουν στην εφηβική ηλικία να επιλέξουν το φύλο τους. Εμείς βοηθάμε τα παιδιά, αυτό το φύλο που τους έδωσε ο Θεός να το γνωρίσουν και να αξιοποιήσουν τη ζωή τους σύμφωνα με το θέλημά Του».
Σημειώνεται ότι το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. σε συνεργασία με την Ελληνική Ραδιοφωνία προχώρησε στην πραγματοποίηση σχετικών ενημερωτικών εκπομπών στο πλαίσιο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον θεσμό της Θεματικής
Εβδομάδας των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί) όσο και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.
Οι εκπομπές ξεκίνησαν στις 24 Απριλίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 21 Μαϊου.
«Φαίνεται ότι απέτυχε η προσπάθεια μέσω του σχολείου» επισημαίνει σχετικά με τις εκπομπές αυτές ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ. «Αυτή η προσπάθεια δεν έπρεπε να καρποφορήσει» τονίζει.
Εκπρόσωποι της Εκκλησίας κάλεσαν μάλιστα τους γονείς των μαθητών να υπογράψουν δήλωση απαλλαγής από τη θεματική εβδομάδα αλλά και τους εκπαιδευτικούς να αρνηθούν να διδάξουν «διότι έρχονται προδήλως σε αντίθεση με το άρθρο 16 του Συντάγματος και τη Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα του Παιδιού (Ν. 2101/1992 άρθρο 5,8 και 29).
Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης από την πλευρά της εξέφρασε από την αρχή τις αντιρρήσεις της σχετικά με το σύνολο της θεματικής εβδομάδας.
Όπως λέει ο Νικηφόρος Κωνσταντίνου, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, «υπάρχουν ήδη προγράμματα αγωγής υγείας στα σχολεία που αντιμετωπίζουν τέτοια θέματα. Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας το έφερε στη μέση της χρονιάς χωρίς καμία οργάνωση και σχεδιασμό. Δεν υπήρχε μάλιστα καμία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορέσουν να το υλοποιήσουν».
Ο κ. Κωνσταντίνου επισημαίνει παράλληλα ότι πέρυσι το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην μείωση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων, όπως η βιολογία και η οικιακή οικονομία που αντιμετώπιζε τέτοια ζητήματα, και τώρα τα επαναφέρει υποβαθμίζοντας τα, στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας. Η ΟΛΜΕ είχε ζητήσει μάλιστα από το υπουργείο να αποσύρει την υποχρεωτικότητα της θεματικής εβδομάδας ή να επιτρέψει στους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν τη διάρκεια της.
Ο Κώτσας Τουλής, ο οποίος είναι Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και Αντιπρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Μαθητών και Γονέων Ελλάδος, μιλώντας στο enikos.gr, επισημαίνει ότι δεν είναι δυνατόν από τη μία πλευρά να μειώνονται οι ώρες του μαθήματος της βιολογίας στα σχολεία και από την άλλη να υπάρχει θεματική ενότητα στο σεμινάριο, η οποία αφορά στις έμφυλες ταυτότητες. «Η θεματική εβδομάδα δεν πάτα σε γερές βάσεις σε σχέση με την συνολική διαπαιδαγώγηση των παιδιών», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Τονίζει δε, πως δεν είναι αντίθετος με τα συγκεκριμένα σεμινάρια, εφόσον οτιδήποτε και να διδάσκονται τα παιδιά είναι σημαντικό, αλλά θα πρέπει να διορθωθούν πρωτίστως άλλα θέματα και μετά να προχωρήσουν στην υλοποίηση της συγκεκριμένης θεματικής εβδομάδας. Για παράδειγμα, όπως λέει, «τα σεμινάρια αφορούν και σε θέματα υγείας και ανθρωπίνου σώματος, αλλά η κυβέρνηση μειώνει τις ώρες του μαθήματος της φυσικής αγωγής».