Τρίτη, 6 Φεβρουαρίου 2018

Συλλαλητήριο της Κυριακής: Το δικό μου συμπέρασμα


της Σαβίνας Π. Μπιθιζή*

Διαβάζω από προχθές αρθρογραφία δημοσιογράφων, σχόλια πολιτικοποιημένων και μη φίλων μου..
Μονοπωλεί το θέμα αν ήταν πολλοί ή λίγοι.. 


Έπειτα, αυτοί οι πολλοί ή λίγοι (ανάλογα με τον γράφοντα), ήταν Ναζιστές (ή εθνικιστές), ήταν απλοί πολίτες (πολλές φορές είδα να αναδημοσιεύονται φωτογραφίες υπέργηρων με την δήλωση – αυτός/η δεν είναι φασίστας/στρια). Είδα φίλους να ανεβάζουν δημοσιεύσεις από το συλλαλητήριο, με το σχόλιο «εγώ και η οικογένειά μου δεν είμαστε φασίστες είμαστε Έλληνες» (με εμφανές αίσθημα απολογίας). Είδα κόσμο να γράφει ανορθόγραφες κορώνες περί Ελληνικότητας. Είδα αυτή* τη φράση που χρέωσαν στον Οδ. Ελύτη να παρελαύνει παντού. 

Πήγα στο συλλαλητήριο. Τις προηγούμενες μέρες βρέθηκα σε συζητήσεις σε σχέση με την σκοπιμότητα ή μη της παρουσίας εκεί. Κάποιος είπε, «μια φορά μας καλεί η πατρίδα, αλίμονο αν δεν πάμε». Μ’ άρεσε αυτή η προσέγγιση συναισθηματικά, λογικά ξέρω ότι αν την αναλύσουμε μπορεί εύκολα να αποδομηθεί. 


Η πορεία προς το Σύνταγμα ξεκινούσε λίγα μέτρα από το σπίτι μου. Κατέβηκα και είδα σημαίες, μ’ αρέσει να βλέπω σημαίες να κυματίζουν (ιδίως όταν δεν χρησιμοποιούνται ως πολιτικά λάβαρα).  Έφτασα στην κάτω πλευρά της πλατείας και λίγα λεπτά αργότερα ξεκίνησε να παίζει από τα μεγάφωνα το «Θα σημάνουν οι καμπάνες». Παραξενεύτηκα. Κοίταξα γύρω μου και κατάλαβα ότι οι υπόλοιποι δεν ξαφνιάστηκαν όσο εγώ, προσπάθησα να φέρω στη μνήμη μου τα επόμενα λόγια του τραγουδιού, το θυμόμουν ξεκάθαρα ότι έλεγε: αυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας… το άκουσα και επιβεβαίωσα τη μνήμη μου. Μέχρι και σήμερα σκέφτομαι, τι αντιστοιχία είχαν στο νου τους εκείνοι που το επέλεξαν για την περίσταση**.
Δεν ζητωκραύγασα στο συλλαλητήριο, όχι από λογική επιβολή, απλά δεν ένιωσα την ανάγκη. Πιο πολύ παρατηρούσα μάλλον, τον κόσμο, τα πρόσωπά τους και την γενική εικόνα. Δεν ήμουν σε κεντρικό σημείο για να δω πολιτικούς και διασημότητες. Είδα απλό κόσμο. Είδα τον άγριο αντίκτυπο της κρίσης: στα πρόσωπά τους, στην ενδυμασία τους, στην υγεία τους, στα ίδια τους τα μάτια. Άκουσα συνθήματα – πρόχειρα φτιαγμένα και μάλλον απλοϊκά. Άκουσα κατ΄ ιδίαν συζητήσεις του κόσμου γύρω μου. –Κάποιοι χάρηκαν που συνάντησαν ο ένας τον άλλο, έλεγαν τα νέα τους. – Κάποιοι συζητούσαν για την ονομασία, είτε συναισθηματικά (έντονα και πιο ήπια), είτε με λογικά- πολιτικά επιχειρήματα. – Πολλοί φωτογράφιζαν τον κόσμο (το έκανα και εγώ). – Περισσότεροι φωτογράφιζαν τον εαυτό τους και την παρέα τους.  
Στο δρόμο πλανόδιοι πωλούσαν σημαίες. Πέτυχα πωλητή να κάνει - σχεδόν - ιστορική ανάλυση φωναχτά, για να προσεγγίσει πελάτες και «να αντιμάχεται» συνάδελφό του αλλοδαπό. Παρακάτω, πέτυχα Ρομά πωλητή να φωνάζει «1€ η σημαία, για την Ελλάδα ρε γαμώτο». 
Κάποια στιγμή μονολόγησα.. είναι ωραία, σαν να πηγαίνουμε στην παρέλαση. 
Δεν πέτυχα γνωστούς, ίσως 2-3. Μπήκα στο facebook, η αρχική μου σελίδα είχε γεμίσει σημαίες. Ανέβασα και εγώ φωτογραφία με σημαίες, επιλέγοντας να απέχω από το πολιτικό σχόλιο.  Δεν ήμουν σίγουρη που βρισκόμουν και γιατί. Δεν συμμετέχω σε συλλαλητήρια και η πεποίθησή μου είναι ότι η πολιτική (ίσως και οι πολιτικοί, αλλά και εμείς οι πολίτες) δεν κρίνεται στο δρόμο – τουλάχιστον τα τελευταία αρκετά χρόνια-, αλλά η κρίση γίνεται με επιχειρήματα λογικά (καμιά φορά και παράλογα βέβαια), που επηρεάζονται άμεσα και σαρωτικά από τις εκάστοτε συγκυρίες.
Η φράση του Μ. Θεοδωράκη περί αριστερόστροφου φασισμού, μονοπώλησε και μέχρι και σήμερα μονοπωλεί. Διάβασα ερμηνείες, στρατευμένες και μη, απλοϊκές και σύνθετες, αντιφατικές. Δεν έχω ασφαλές συμπέρασμα μέχρι σήμερα. 
Διάβασα ευφυολογήματα, είδα «αναμετρήσεις» ιστορικής κατάρτισης, «αναμετρήσεις» λογικών και παραλόγων. Αφοριστικές απόψεις να εκδηλώνονται από τις δύο βασικές αντίθετες ιδεολογικές αφετηρίες.
Το συλλαλητήριο θα επηρεάσει την εξωτερική πολιτική της χώρας; Πιθανότατα Όχι.
Ο κόσμος που κατέβηκε σε αυτό είχε δεδομένη πολιτική ταυτότητα; Σίγουρα  Όχι.
Ήταν δημοσκόπηση για κάποιο από τα μεγάλα κόμματα; Όχι.
Η επόμενη μέρα είναι διαφορετική; Πιθανότατα όχι.
Είχε νόημα αυτό το μεγάλο συλλαλητήριο;
Σαφώς και είχε.
 Ήταν ένας τρόπος να εκφράσουμε την φιλοπατρία μας, την αγάπη προς την πατρική μας γη. Και να την εκφράσουμε όχι τόσο για να στείλουμε το μήνυμα αλλού, στα Σκόπια, την Ευρώπη, την δική μας Κυβέρνηση, αλλά για να το ακούσουμε εμείς οι ίδιοι, εμείς που κλεινόμαστε στο σπίτι μας, στον εγωκεντρισμό μας, στα δικά μας σημαντικά και ασήμαντα προβλήματα, που κατηγορούμε στείρα (συχνά όχι άδικα) τα πάντα γύρω μας. Αποδείξαμε ότι έχουμε μια κοινή συνισταμένη, ισχυρή, αδιαπραγμάτευτη, πηγαία. 
* «Το μόνο όνομα με τον όρο Μακεδονία που είναι αποδεκτό για τα Σκόπια είναι: Ψευδομακεδονία»
** Αν διάλεγα εγώ τραγούδι για προχθές θα ήταν η Λευτεριά του Ν. Καζαντζάκη https://www.youtube.com/watch?v=U0Qcowa4VRE

*Σαβίνα Π. Μπιθιζή
Δικηγόρος Αθηνών
Γραμματέας Ο.Ν.ΝΕ.Δ. Σαλαμίνας

36 σχόλια:

  1. Ανώνυμος6/2/18 14:48

    Δεν πήγε με πολιτική ταυτότητα, ισχυρίζεται, στο συλαλλητήριο αλλά αναλύει τα γεγονότα υπογράφοντας από κάτω τη συλλογικότητα στην οποία είναι οργανωμένη: ΟΝΝΕΔ. Προφανώς το άρθρο είναι υποκριτικό και προσπαθεί να ξεπλύνει την παρουσία των νεοναζί της Χρυσής Αυγής και άλλων προσωπικοτήτων που κολυμπούν στη διαφθορά και ευθύνονται για όλα όσα περνάμε σήμερα. Επίσης, δεν είναι φασίστρια αλλά ταυτόχρονα η ρητορική της, ειδικά στο τέλος, ταυτίζεται με αυτή των φασιστών. Αν αγαπάτε την πατρίδα σας θα ήθελα να σας δω στις κινητοποιήσεις που συμβαίνουν στα ειρηνοδικεία ενάντια στους πλειστηριασμούς. Θα ήθελα να σας δω στις αντιφασιστικές κινητοποιήσεις που συμβαίνουν ενάντια στους ανθέλληνες, νεοναζί Χρυσαυγίτες που υποστηρίζουν εκείνους που αιματοκύλησαν την Ελλάδα στο β παγκόσμιο πόλεμο. Θα ήθελα να σας δω κατά των ιδιωτικοποιήσεων που φτωχοποιούν τη χώρα, κατά των μνημονίων που δίνουν τη δυνατότητα να εποικούν στην πατρίδα μας οι μεγάλες δυνάμεις. Θα ήθελα να καταδικάσετε τη στάση της Χρυσής Αυγής να διεκδικεί περαιτέρω φορο-απαλλαγές στους κροίσους εφοπλιστές που ενώ είναι πρώτοι στον παγκόσμιο στόλο, οι προσφορά τους σε φόρους δεν αγγίζει κάν το 1%. Α ναι ξέχασα. Σε αυτά πρωταγωνιστούν οι κομμουνιστές και οι αναρχικοί, οι βρωμιάρηδες, οι άπλυτοι, οι συμμορίτες οι οποίοι είχαν τόσαν χρόνια την εξουσία και ευθύνονται για όλα τα δεινά που περιέγραψα. Τι; Όχι;

    Υ.Γ: δίνετε λυσσαλέα μάχη για το ''Μακεδονία γη ελληνική'' χωρίς ακόμα να έχετε επιχειρηματολογήσει γιατί πρέπει να τη δώσουν οι υπόλοιποι; Εκτός από κάτι αφηρημένες απαντήσεις, δεν έχετε να πείτε τίποτα παραπάνω όλοι εσείς οι οποίοι κατεβήκατε στο συλαλλητήριο. Χορταίνεις, ξεδιψάς, ζεσταίνεσαι, εκπαιδεύσαι, γιατρεύσαι με τη Μακεδονία; Γιατί όλα αυτά λείπουν από το μέσο Έλληνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος6/2/18 15:57

      Αξιότιμοι αριστερόστροφοι φασίστες για το σύμφωνο ριμπεντροπ-μολότοφ τι έχετε να μας πείτε; Για τις αγκαλίτσες και τα φιλάκια των μπολσεβίκων με τους ναζί όταν συναντήθηκαν οι στρατοί τους στην πολτοποιημενη Πολωνία τον Οκτώβριο του 39 έχετε να μας πείτε κάτι;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος6/2/18 16:34

      Νεοναζί, φασίστες, ρατσιστές και πάμε πάλι από την αρχή. Σωστά για να εκφράσει κάποιος άποψη δεν μπορεί να είναι από τη ΝΔ ή από τη ΧΑ, δικαίωμα τέτοιο έχουν μόνο οι ανθρωπιστές της αριστεράς που ξεπάτρεψαν:
      65 εκατομμύρια στην Κίνα
      20 εκατομμύρια στη Σοβιετική Ένωση
      2 εκατομμύρια στην Καμπότζη
      2 εκατομμύρια στη Βόρεια Κορέα
      1.7 εκατομμύρια στην Αιθιοπία
      1.5 εκατομμύρια στο Αφγανιστάν
      1 εκατομμύρια στο Ανατολικό μπλόκ
      1 εκατομμύρια στο Βιετνάμ
      ...

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος6/2/18 17:16

      Οποιος δεν μπορει να κατανοησει οτι μια χωρα εχει προβληματα διαφορων κατηγοριων και οχι μονο οικονομικα, ειναι βλακας. Οποιος δεν μπορει να κατανοησει οτι τα οικονομικα προβληματα ερχονται και παρερχονται, ενω το ιδιο δεν συμβαινει στα εθνικα ζητηματα, ειναι ηλιθιος. Οποιος χρησιμοποιει επιχειρηματα του τυπου "ειδαμε και τους αλλους" "οι αλλοι καλυτεροι ηταν;" και τωρα "δεν χορταινεις με την Μακεδονια" ειναι λαϊκιστης. Οποιος δεν δινει δεκαρα για την εθνικη κυριαρχια, ειναι προδοτης. Οποιος κανει ολα τα παραπανω ταυτοχρονα, ειναι αριστερος.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος6/2/18 19:11

      14:48 Το σχόλιο σας μεταξύ των άλλων αναφέρει; "Προφανώς το άρθρο είναι υποκριτικό και προσπαθεί να ξεπλύνει την παρουσία των νεοναζί της Χρυσής Αυγής και άλλων προσωπικοτήτων που κολυμπούν στη διαφθορά και ευθύνονται για όλα όσα περνάμε σήμερα."Απάντηση: Ο δικό σας σχολιασμός δεν είναι υποκριτικός, όταν αναφέρεις ότι για όλα τα δείνα ευθύνονται οι ναζί και η Χρυσή Αυγή; Ο φιλαράκος σου ο Στάλιν δεν αγκάλιασε και συμμάχησε το 1939 με τους Ναζί και όλοι εσείς, οι αριστερόστροφοι φασιστές, χειροκροτούσατε και υποκλινόσαστε στους Ναζί; Φασισμό, αυταρχισμό και δολοφονίες μόνο οι Ναζί διέπραξαν; Οι αριστερόστροφοι φασίστες δεν σκότωσαν δεν καταπάτησαν ανθρώπινα δικαίωμα, δεν πρόδωσαν; Τέλος είναι υποκρισία να γράφεις ότι αγαπάς την πατρίδα σου και παράλληλα να κακολογείς αυτούς που συμμετέχουν σε συλλαλητήρια για την ακεραιότητα της. Γιατί δεν πήρατε και εσείς (οι αριστερόστροφοι φασίστες, αναρχικοί κλπ)την Ελληνική Σημαία και δεν ήλθατε στο συλλαλητήριο να βροντοφωνήσετε η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ. Μήπως δεν τολμάτε, γιατί τα αφεντικά σας θα σας τραβήξουν τα αφτιά;

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος6/2/18 23:28

      Νόμιζα πως δε θα απαντούσε κανένας στο σχόλιο μου καθώς η απάντηση έχει δοθεί εκ των προτέρων από τους δισεκατομμύρια Αιλλοιναις που παρευρέθηκαν στο συλαλλητήτιο. Τι; Όχι και σε αυτό; Ελάτε, προσπαθείστε λίγο ακόμα (τόσο αντέχετε) και επιχειρηματολογήστε γιατί σας καίει τόσο πολύ το ''Μακεδονία γη Ελληνική''. Τι να κάνουμε τώρα; 1992, τέλος. Τάγματα εφόδου, τέλος. Σβάστιγκες σε λίγο καιρό, τέλος.
      Σημείωση: αυτό είναι το τελευταίο σχόλιό μου. Το αφεντικά μου ο Σόρος, οι Εβραίοι και ο Ερντογάν μου έκαναν περικοπές και έπιασα δουλειά ως μπαρμαν γιατί δε βγαίνω. Τα λέμε κουλουριώτικα μιάσματα. Γελάει μαζί σας όλος ο λαός της Σαλαμίνας.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος7/2/18 08:56

      Σε κάνα τρίμηνο που θα γίνεις και μπαργουμαν θα ρθω να με κερασεις

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος6/2/18 15:27

    φίλε αριστερέ εσύ που τα σχολιάζεις έτσι, είσαι εντελώς άκυρος και ό,τι να ναι όπως και η κυβέρνηση σου και σε καμία περίπτωση εγώ δεν υποστηρίζω κάποια παράταξη...κοιταξε να χαρεις τωρα που κυβερνάτε γιατι μετα θα πάτε στα σπίτια σας και ασε τι κάνουν η αντιπολίτευση σας σιχαθήκαμε τους Συριζαανελ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος6/2/18 15:58

    Η κυρία Μπιθιζη να μάθει να μιλάει όταν δέχονται επιθέσεις στο νησί αντιφασιστες και μέλη του ΣΥΡΙΖΑ από ΝΕΟΝΑΖΊ ΔΟΛΟΦΌΝΟΥΣ...
    Αλλά ξέχασα η ΟΝΝΕΔ που κάνει κουμάντο η κυρία Μπιθιζη δέχτηκε χωρίς καμία αντίδραση την ΚΆΛΥΨΗ που πρόσφεραν στους ΝΕΟΝΑΖΊ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ στο δημοτικό συμβούλιο τα ΟΡΓΑΝΩΜΈΝΑ ΜΈΛΗ ΤΗΣ ΝΔ..
    Του κόμματος που ανήκει και εκείνη δηλαδή...
    Η ΟΝΝΕΔ Σαλαμίνας κυρία Μπιθιζη το μόνο που ξέρει να κάνει είναι την πάπια και να καλύπτει με την σιωπή της ΝΕΟΝΑΖΊ ΦΟΝΙΆΔΕΣ εντός του νησιού...

    Ααα Και στις ελεύθερες ώρες τους τα μέλη της τοπικής ΟΝΝΕΔ ΚΛΈΒΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΈΦΟΥΝ πανό άλλης κομματικής Νεολαίας...για να βάζουν δικά τους κουρέλια...
    ...
    Και στο συλλαλητήριο πήγατε παρέα με τους απογόνους των ΝΑΖΊ...
    Γιατί όπως λέει και μια φράση που κυκλοφορεί εδώ και 2 μέρες...
    Αναμφισβήτητα ΔΕΝ ήταν όλοι φασίστες αλλά εκεί ήταν ΌΛΟΙ οι φασίστες
    ... Και σε αυτούς τους φασίστες εσείς δώσατε ΞΑΝΑ κάλυψη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος6/2/18 16:34

      Μην κουνάτε το δάχτυλο σε κανέναν με τόσους νεκρούς στις πλάτες σας, από 17Ν, ΕΛΑ και πρόφατα στη Μαρφίν. Όταν η αριστερά επικαλείται τον ανθρωπισμό η ίδια η ειρωνία κάνει χαρακίρι...

      Διαγραφή
    2. παιδιά μην κάνετε έτσι για τα πανό... Το μπιφτέκι σας μην φάνε μόνο....

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος6/2/18 18:46

      Σιγά βλάκα θα τρακάρεις, μη στέλνεις μηνύματα όταν οδηγείς η είσαι σουρομενος. Φασίστας και νεοναζί είσαι και φαίνεσαι. Βλέπετε πολλες ταινιες με ναζί και σας έχει γινει έμμονη ιδέα. Σας χτύπησαν λες, που είναι οι χτυπημένοι να τους δούμε. Αιντε σαχλαμάρα φασιστα κουλουριοτη νεοναζι

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος6/2/18 16:43

    Μια νέα, γεμάτη ενέργεια για ζωή γυναίκα (χωρίς να την γνωρίζω προσωπικά ) και χωρίς να υποστηρίζω την κομματική παράταξη στην οποία ανήκει, έγραψε 2 λόγια που με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο. Από όσα "καραγκιοζιλικια" έχω ακούσει και έχω διαβάσει αυτές τις μέρες , επιτέλους διάβασα κάτι εύστοχο και η αντίδραση στα σχόλια ποια; Ο,τι του φανεί του Λωλοσεφανη.. Νέα παιδιά με μόρφωση χρειαζόμαστε, ώστε να μπορούν να αντιληφθούν διάφορες καταστάσεις. Εμείς οι επικριτές και επαναστάτες του πληκτρολογίου, βάζω και τον εαυτό μου μέσα, ας ανοίξουμε λίγο τα μάτια μας. Όχι τόσο για μας, αλλά για τα παιδιά μας. Ας κάνουμε και εμείς κάτι για αυτά γιατι εμείς τα φέραμε στη θέση που είναι σήμερα. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος6/2/18 16:44

    Κρίμα,όχι και νέα,όχι καλη φωτο,πολύ το ρετους,πολλά βιβλια,έχει ανοίξει κανένα,η χαρά του Αλβανού,αλλά και λύπη του,που δεν του εδωσε το ενα €,και ας ξαποστειλε την σημαία,και πολύ κρίμα,που είναι,φασιστοδεξιομουτρο.κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εεπιδή δεν κατέχουμε καλλιαντρά και λοιπά κουμονδούρικα, αλλά μόνον Ελληνικά, θες να μας εξηγήσεις τί θες να πεις?

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος6/2/18 22:41

      Ναι ρε βλάχο σε χάλασε, είχες και στο χωριό σου, τυρόγαλο...

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος6/2/18 16:51

    Προσπάθησε λιγάκι με τον εξής τροπο: Υποκείμενο ->ρήμα ->αντικείμενο. Αν μπορείς να το κάνεις θα σου ήμουν ευγνώμων για να καταλαβω λίγο τι γράφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος6/2/18 20:05

      Στο θέμα των Τσάμηδων επανέρχεται ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Έντι Ράμα ο οποίος ξεκαθαρίζει ότι εδαφική διεκδίκηση εκ μέρους της χώρας του για τη δημιουργία Μεγάλης Αλβανίας δεν υπάρχει.Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΣΑΜΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΠΗΡΕ ΤΟ ΟΝΑΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ????????

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος6/2/18 18:22

    Γατάκια η αλήθεια είναι ότι η Οννεδ σαλαμίνας είναι η μόνη νεολαία που βρίσκεται στο πλευρό του πολίτη με τις δράσεις της στο νησί μας. Μπράβο στα παιδιά της Οννεδ και τους εύχομαι να συνεχίσουν έτσι δυναμικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος6/2/18 19:56

    ΑΓΑΠΗΤΗ ΜΟΥ ΝΕΑ ΚΟΠΕΛΑ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΙ ΠΗΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΕΒΓΑΛΕ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΙ ΣΤΟ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΕΙΤΕ ΕΙΤΕ..........ΣΤΕΚΟΜΑΙ ΟΜΩΣ ΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΟΥ "Ήταν ένας τρόπος να εκφράσουμε την φιλοπατρία μας, την αγάπη προς την πατρική μας γη. Και να την εκφράσουμε όχι τόσο για να στείλουμε το μήνυμα αλλού, στα Σκόπια, την Ευρώπη, την δική μας Κυβέρνηση, αλλά για να το ακούσουμε εμείς οι ίδιοι, εμείς που κλεινόμαστε στο σπίτι μας, στον εγωκεντρισμό μας, στα δικά μας σημαντικά και ασήμαντα προβλήματα, που κατηγορούμε στείρα (συχνά όχι άδικα) τα πάντα γύρω μας. Αποδείξαμε ότι έχουμε μια κοινή συνισταμένη, ισχυρή, αδιαπραγμάτευτη, πηγαία." ΚΑΙ ΕΡΧΟΜΑΙ ΕΓΩ Ο ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΝΟΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ Ε ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΣΕ ΡΩΤΗΣΩ: ΣΤΗΝ ΛΕΣΒΟ ΠΗΓΕ?????? ΣΤΗΝ ΚΩ ΠΗΓΕΣ??????? ΣΤΗΝ ΛΕΡΟ ΠΗΓΕΣ??????? ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ??????ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΖΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ????????? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΗΚΑΜΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΑΜΕ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΕΣΗΚΩΣΑΜΕ ΤΑ ΠΛΗΘΗ ΟΤΑΝ ΕΙΚΟΝΕΣ ΦΡΙΚΑΛΕΕΣ ΜΕ ΘΥΜΑΤΑ ΞΕΒΡΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΑΥΤΑ ΟΤΑΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥΣ. ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΟΥΝ ΜΟΝΙΜΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΟΤΕ............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος6/2/18 23:31

    ΟΝΝΕΔ, νεολαία της Ν.Δ, Άδωνις Γεωργιάδης, Αντώνης Σαμαράς, σκάναλο Novartis. Αυτοί είσαστε. Πλάι πλάι με τους δολοφόνους του Παύλου Φύσσα και αγκαλιά με μια ελληνική σημαία που την αμαυρώνετε. Προδότες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος7/2/18 09:39

      Αριστερόστροφε φασιστάκι, θα μας πεις τελικά ποίοι δολοφόνησαν τα δύο παιδιά της χρυσής αυγής και τους τρεις υπάλληλους της τράπεζας;!!!!!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος7/2/18 22:00

      Κάτι ανεγκέφαλοι σαν εσένα!

      Διαγραφή
  10. Ανώνυμος7/2/18 00:53

    Πιό επικίνδυνοι οι αριστερόστροφοι φασίστες, τάδε έφη το ίνδαλμα της αριστεράς Μίκης Θεοδωράκης και ερρίξατο εις την πυρά.
    Τελικά, πας μη Έλλην βάρβαρος, πας μη Συριζοανέλ ανθέλλην.
    Ξυπνήστεεεεεεεεεεεεεε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος7/2/18 01:21

    Η Σαλαμίνα είναι ένα φιλήσυχο νησί όπου ο κάθε ένας σέβεται την ιδεολογία του άλλου κι έτσι ζούνε όλοι ειρηνικά και αρμονικά χωρίς να χρειάζονται προστασία από κανέναν. Αυτή η ομαδούλα των 8-10 φανατικών ... δημοκρατών που αυτοαποκαλείται ΟΡΜΑ, καλά θα κάνει να μη ξαναπατήσει στο νησί γιατί κανείς δεν της ζήτησε προστασία, αν χρειαστεί υπάρχει η αστυνομία. Τους νταβατζήδες να τους κάνουν αλλού.
    Ούτε μπορούν να επιβάλλουν την άποψη και τη θέλησή τους στο λαό της Σαλαμίνας. Το Δημοτικό Συμβούλιο ορθά πράττει και δεν γίνεται μέρος του προβλήματος. Το αίτημα της ΝΑΥΜΑΧΙΑ (Λαϊκή Ενότητα) και της Λαϊκής Συσπείρωσης (ΚΚΕ) να μη προσκαλεί ο Δήμος για τις Εθνικές Εορτές τους Βουλευτές της ΧΑ, απορρίφθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας με ψήφους 31-2. Αυτό τα λέει όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος7/2/18 16:32

    Σωπα ρε,για την Κουλούρη λες οτι ζούμε ειρηνικά,η για φανταστικό νησί,μάλλον κοιμάσαι όρθιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος7/2/18 17:26

    Εσύ που εχεις τους δεξιοφασιστες πανω απ'ολα,πες τους οτι ακομη (θυμόμαστε)τα καλά που έκαναν,μαζί με τους βασιλοχουντικους,και εστειλαν την χώρα,στον αγυριστο(μαζί με 'αμερικανους και αλλες πανω απο αυτους σκοτεινές δυνάμεις)να είσαι υπερήφανος,για τα παιδιά που -κανουν το καλο-σε κάποιους σαν και εσενα,και το κακό,για την μετεπειτα πορεία της ζωής τους.Δυστυχώς έχουμε πολλά παραδείγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος7/2/18 18:24

    Διαβάζω σχόλια εδώ και μία ολόκληρη μέρα...
    Σχόλια που συμφωνώ αλλά και που διαφωνώ...
    Αλλά ένα μόνο σχόλιο με έκανε να γελάσω μέχρι σκασμού...
    Το σχόλιο του ανώνυμου 7/2/18 01:21...
    Αυτό το βλήμα λέει πως στη Σαλαμίνα σέβονται όλοι την ιδεολογία του άλλου και πως η Σαλαμίνα είναι φιλήσυχο νησί...
    Ειλικρινά θέλω να του πω ένα μεγάλο λυπάμαι για την κατάσταση της υγείας του... Γιατί το να σε έχει βαρέσει η μαλακινση εγκεφάλου είναι τραγικό πράγμα...
    ...
    Αν ρε υπήρχε σεβασμός θα κατέβαζε η νεοναζιστικη χρυσή αυγή στη Σαλαμίνα τάγματα εφόδου να κάνουν δολοφονικες επιθέσεις σε βάρος μελών της ΟΡΜΑ και του ΣΥΡΙΖΑ.?
    Φυσικά εννοείται πως ΌΧΙ...
    Άρα λοιπόν μόνο σεβασμός δεν υπάρχει από τους δεξιοφασιστες...
    Οι νεοναζι της Χ.Α το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι δολοφονικες επιθέσεις σε μεμονωμένα άτομα... Με την πλήρη κάλυψη και στήριξη της φασιστουλας δημάρχου και της τοπικής ΝΔ... Που φέρονται σαν να μην έγινε τίποτα...
    Πράγμα για το οποίο θα απολογηθούν τον επόμενο καιρό όχι μόνο στη δικαιοσύνη αλλά και στο λαό της Σαλαμίνας...
    Επίσης και σε εσένα που ζεις σε φαντασιώσεις για ειρηνική Σαλαμίνα αλλά και στους υπόλοιπους φασιστακους και δεξιους έχω να πω πως εσείς είστε χαμένη υπόθεση...
    Το μόνο που ξέρετε να κάνετε είναι να κάθεστε και να σαπίζει η σάρκα σας στον καναπέ σας...
    Άρα λοιπόν αφήστε τα παιδιά της ΟΡΜΑ αλλά και της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ (που είναι εντελώς διαφορετικες οργανώσεις)
    να καθαρίσουν τον τόπο από τη σαπίλα των νεοναζί φονιάδων της ΧΑ αλλά και από την σαπίλα της ΝΔ...
    Επίσης έχω να πω για να κοπούν τα όνειρα σε κάποιους πως έτσι και πάθει κάτι το παραμικρό έστω και ένας αριστερός αντιφασιστας στο νησί ΌΛΟΙ θα ξέρουν το ποιοι θα το έχουν κάνει... Και ΚΑΝΕΊΣ δεν θα δώσει ούτε συγχώρεση αλλά και κανείς ΔΕΝ θα καλύψει τους νεοναζί φασίστες...
    Οπως ακριβώς έγινε και μετά τις τελευταίες επιθέσεις που εντελώς πρόθυμα και με χαρά μάλιστα πάνω από 10 καταστηματαρχες της Σαλαμίνας υπέδειξαν σαν ΜΟΝΑΔΙΚΟΥΣ υπεύθυνους των επεισοδίων την ΧΡΥΣΉ ΑΥΓΉ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ αναφέροντας μάλιστα και ονόματα γνωστών φασιστών στην αστυνομία Πειραιά (οχι την τοπική) και παραδίδοντας και το υλικό από τις κάμερες των καταστημάτων τους που είχαν καταγράψει τις επιθέσεις τον ταγμάτων εφόδου της Χρυσής Αυγής...
    Άρα λοιπόν βουλωμένο το στοματάκι σας...
    ...
    Και απλά για την ιστορία ΔΕΝ είμαι Συριζα...
    Δεν είμαι με την ορμα...
    ...
    Απλά είμαι ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ που σιχαίνομαι του νεοναζί φονιάδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος7/2/18 19:13

      Θα μπορούσα να σου πω...
      Έλα βρε νεοναζιστικό σκουλήκι η κ@λ@νεοδημοκρατη αλλά δεν θα το πω...
      Γιατί αυτό που είπα εγώ το εννοώ δεν είμαι Συριζα δεν είμαι ΟΡΜΑ...
      ...
      Ανένταχτος αριστερός είμαι...
      Που όμως κάνοντας πέρα την όποια διαφωνία έχω με τον Συριζα αλλά και την ΟΡΜΑ θα στηρίξω τον αγώνα τους για μια νέα καθαρή από φασίστες Σαλαμίνα...
      ...
      Επίσης μην ξεχνάτε μια μικρή λεπτομέρεια...
      Ο Συριζα ΔΕΝ μεταχειρίζεται βίαιους τρόπους...Ποτέ δεν έχουν επιτεθεί σε άνθρωπο είναι στάση ζωής για εκείνους...
      Η ΟΡΜΑ απλά σας ρίχνει λίγο ξύλο όταν σας βρίσκει... Αλλά μέχρι εκεί...
      Εσείς πάλι βάζετε 30 ντοπαρισμενα να βαρέσουν ή και να σκοτώσουν 1-2 άτομα μεμονωμένα...
      Γιατί απλά ΔΕΝ έχετε τα κότσια να πάτε 1 προς 1...
      Κάνετε ότι έκαναν και οι αγαπημένοι σας ΝΑΖΊ δηλαδή...
      ...
      Επίσης πιστεύω ότι δεν υπάρχει μεμονωμένος αναρχικός η αναρχική συλλογικότητα σε Αττική και περίχωρα που να μην ξέρει το τι κάνουν οι φασίστες στη Σαλαμίνα και το πόσο π@@στ@κ@ φέρονται...
      Είπαμε κάτι...
      Συγχώρεση ΔΕΝ υπάρχει πλέον...
      Και όσο κάλυψη και να σας προσφέρει η δήμαρχος και τα καθάρματα της ΔΕΝ γλυτώνετε την δικαιοσύνη με τίποτα...
      Θα δώσετε λόγω για κάθε πράξη σας...
      Το είπα και επάνω πρώτοι απ όλους σας έδωσαν στεγνά οι ντόπιοι μαγαζάτορες με καταθέσεις και βίντεο από τις κάμερες των καταστημάτων τους...

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος7/2/18 20:00

      αυτό που οι "αναρχικοί" "αντιεξουσιαστές" φωνάζουν την πολιτεία/αστυνομία για βοήθεια πολύ με συγκινεί

      Διαγραφή
  15. Ανώνυμος7/2/18 19:33

    Ναι,όλοι οι φιλελεύθεροι,αυθεντικοί,δημοκράτες,του ΚΚΕ-ΕΞ,και του ΚΚΕ-ΕΣ,στην Σαλαμίνα μαζευτεικαν.Αυτές τις εποχές έπρεπε να ηταν εν ζωή,ο ΑΡΗΣ,Ο ΣΑΜΑΡΙΝΙΩΤΗΣ,Ο ΣΑΡΑΦΗΣ,Ο ΚΑΠΕΤΑΝ'ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ,ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Ο (ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ,ΚΑΠΕΤΑΝ'ΜΠΕΓΝΗΣ,ΠΟΥ Ο ΑΡΗΣ ΒΑΦΤΙΣΕ,ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΤΟΥ,ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,ΚΤΛ)ΕΝΑ "ΝΤΟΥ" ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΣΤΟ ΝΗΣΙ,ΟΠΩΣ ΤΟΤΕ,ΚΑΙ ΘΑ ΛΟΥΦΑΖΑΜΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ,αλλά θα -επερνε κεφάλια,απο δοσιλογους,τοκογλυφους,πατριδοκαπηλους,και απο κάθε λογής μιδιασμα .Εκβιασμός η δήθεν συμφωνία της Βάρκιζας.ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ.Ζουν ακόμη γέροντες στην Σαλαμινα,που πήραν τα βουνά,και την λογική τους έχουν,και όλα τα λένε,αλλά νοιώθουν ποιοι τους ρωτουν.Δηλ.αν είναι χαφιεδες,οι Δημοκράτες...Ακόμη και την σωστη συνταγή,-αρνάκι κλεφτικο-σε ελάχιστους την λένε.κτλ.Βρεστε τους,υπαρχουν,ζουν,μιλούν,τιμούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος7/2/18 19:48

    Τόσα σχόλια για την Οννεδ σαλαμινας?αυτο δειχνει οτι ειναι η μονη νεολαια που ασχολειται με τα προβληματα του τοπου στο νησι. Μπραβο στα μελη της Οννεδ και παλι μπραβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος7/2/18 21:45

    ΝΑΙ ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΑΜΕ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ -ΚΑΛΟΠΑΙΔΑ-ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ,Η ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ,ΚΑΡΑ'ΔΕΞΙΟΙ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ,ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΝΟΥΝ ΝΟΙΑΖΟΝΤΑΙ.ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΞΕΦΥΓΟΥΝ,ΓΙΑ ΘΕΣΟΥΛΕΣ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ(ΤΟΣΑ ΘΕΛΩ,ΠΟΣΑ ΘΑ ΕΧΩ ΠΑΡΑΚΑΛΩ,ΦΑΝΕΡΑ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΚΡΥΦΑ,ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΣ ΣΑΣ,ΕΦ'ΟΡΟΥ ΖΩΗΣ)?...ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥΥΥ ΧΟΝΤΡΟ ΠΑΚΕΤΟ,ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΗΚΩΣΩ,ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ,ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΡΕΙΔΡΙΚΗ...ΑΛΛΑ ΑΝ ΤΟ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΑΥΤΟ,ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΑΛΛΟ ΟΝΟΜΑ ΝΑ ΠΑΩ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.-ΤΟ ΕΠΡΑΞΕ ΕΝΑΣ ΘΕΙΟΣ ΜΟΥ,ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΠΟΤΕ,ΤΟΥ ΕΔΩΣΑΝ "ΟΙ ΒΛΑΚΕΣ,ΚΑΙ ΑΞΙΩΜΑΤΑ,ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΠΑΤΙΛΟΥ,ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ,κτλ" Α!θέλω και εναν Θόδωρο ναύτη μαζί μου)!ΩΡΑΙΑ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΠΑΙΡΝΟΥΝ "ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ.ΜΗΠΩΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ,ΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ,ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ?ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΡΑΦΩ,ΠΟΥ ΕΚ ΓΕΝΝΕΤΗΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΕΤΡΙΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ"? Ω!ΤΙ ΧΑΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος8/2/18 01:08

    ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΣΗΜΕΡΑ.ΚΟΙΜΗΘΗΚΑΤΕ ΝΩΡΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΤΣΙΚΝΙΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ?ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ.ΟΛΑ ΜΕ ΡΕΓΟΥΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος8/2/18 02:35

    Καλημέρα και να το τσικνισετε καλα σήμερα βλαμηδες,και οταν ξεσουρωσετε,γραψτε παλι,τι έκανε ο ένας,τι έκανε ο άλλος,κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος8/2/18 08:46

    ΗΤΑΝ 8 ΦΛΕΒΑΡΗ 1980,ΞΗΜΕΡΩΜΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ,ΟΤΑΝ "ΕΦΥΓΕ" Ο ΝΙΚΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ.(ΜΙΑ ΑΡΧΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΩΝΗ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tο salamina.press δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράφουμε τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.