Γιατί δεν εφαρμόζεται το μεταφορικό ισοδύναμο για τους κατοίκους της Σαλαμίνας;

Στην ανάρτηση με τίτλο "κ. Χατζηπέρο η παροχή κινήτρων και εκπτώσεων είναι χρόνιο αίτημα και των κατοίκων της Σαλαμίνας" την Πέμπτη 21 Μαρτίου ένας αναγνώστης του blog ανάρτησε ένα σχόλιο το οποίο χρήζει διεύρυνσης καθώς αφορά χιλιάδες συμπολίτες μας που ζουν και εργάζονται στο νησί και όχι μόνο. Αναφερόμαστε στο μεταφορικό ισοδύναμο, ένα μέτρο που εντάσσεται στη στρατηγική για την αποτελεσματική εφαρμογή αναπτυξιακών και κοινωνικών πολιτικών στη νησιωτική χώρα.
Γιατί όμως δεν εφαρμόζεται για τους κατοίκους του νησιού;

--> Σύμφωνα με τον "σχολιαστή" υπεύθυνες είναι οι κοινοπραξίες των ferry boat οι οποίες κάνουν χρήση της δυνατότητας που έχουν να μην ενταχθούν πιθανόν γιατί η εφαρμογή του μέτρου απαιτεί την χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου (Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεων).Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο είναι αληθές, οι κάτοικοι του νησιού έρχονται για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με την ανάλγητη συμπεριφορά των ιδιοκτητών των ferry boat που όλα αυτά τα χρόνια αρνούνται να παράσχουν κίνητρα στους επιβάτες που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα μέσα όλα αυτά τα χρόνια

Τι είναι Μεταφορικό Ισοδύναμο 
Η φιλοσοφία του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου (που αφορά τους νησιώτες και τα εμπορεύματα που πηγαίνουν από και προς τα νησιά), είναι οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδας να απολαμβάνουν τιμές σε προϊόντα και μεταφορές ίδιες με τους κατοίκους, μέσω της επιδότησης του κόστους. Εάν για παράδειγμα κάποιος πληρώνει εισιτήριο 20 ευρώ για ένα ταξίδι με λεωφορείο προς μια πόλη της ηπειρωτικής χώρας και ένας νησιώτης για να διανύσει την ίδια απόσταση στη θάλασσα πληρώνει 25 ευρώ, τότε θα παίρνει τα επιπλέον 5 ευρώ που αποτελεί τη διαφορά.
Σύμφωνα με το άρθρο 4 δικαιούχοι του Καταβαλλόμενου Μεταφορικού Κόστους είναι Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί που διαμένουν στα νησιά (για τους δεύτερους απαιτείται άδεια διαμονής εν ισχύ). Προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, ιατροί υπόχρεοι υπηρεσίας υπαίθρου και ιατρικό προσωπικό, ωφελούμενες επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στους δήμους εφαρμογής του προγράμματος.

Σύμφωνα λοιπόν με τον αναγνώστη που όπως φαίνεται από τα γραφόμενα του είχε κάνει και σχετική: 

"Η Σαλαμίνα για το 2019 είναι στα νησιά που περιλαμβάνονται στο μέτρο του Μ. Ι. Εφόσον εκδοθεί ο Μοναδικός Αριθμός Νησιώτη (Μ.Α.Ν.), αυτομάτως είναι και κάποιος δικαιούχος.

Όλοι οι μόνιμοι κάτοικοι Σαλαμίνας, εφόσον μέσα από την εφορία φαινόμαστε κάτοικοι, το δικαιούμαστε. 

Ο νόμος όμως, δεν υποχρεώνει τις ναυτιλιακές εταιρείες να ενταχθούν
στο  Ηλεκτρονικό Σύστηµα Κράτησης Θέσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχηµάτων (Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α.) 

Στη Σαλαμίνα, οι Ν.Ε - μέσω των Κ/Ξ τους - κάνουν χρήση της νομοθεσίας που  αφήνει στην ευχέρειά τους την εφαρμογή του Μ.Ι και δεν εγγράφονται στο Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α. Οι λόγοι που δεν γράφονται φυσικά  είναι το κόστος ,( μηχανογράφησης και οργάνωσης) αφού οι Κ/Ξ έχουν εξαιρεθεί γενικά από την έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων.. Τα εισιτήρια όπως όλοι ξέρουμε είναι απλά χαρτιά.. 

Δυστυχώς οι δύο κοινοπραξίες φαίνονται να λειτουργούν και από κοινού, προκειμένου να αποποιηθούν αυτού του εξόδου τα μέλη τους, τα φέρρυ, εφαρμόζοντας όπως φαίνεται άλλου είδους πρακτικές τύπου τραστ.. 

Για την υπόλοιπη Ελλάδα- ευτυχώς λειτουργεί ο ανταγωνισμός και όλες οι Ν.Ε εντάχθηκαν.

Έτσι οι κάτοικοι όλων των νησιών, Αίγινας, Πόρου, Κρήτης κτλ κτλ, απαλλάσσονται από τη πληρωμή εισιτηρίων που δικαιούνται χάρη στο Μ. Ι, εκτός των κατοίκων της Σαλαμίνας, που στη πλειονότητά τους είναι εργαζόμενοι και καθημερινοί χρήστες της θαλάσσιας συγκοινωνίας.. 

Μπορεί το ΥΕΝ να δώσει πολιτική λύση;  μπορεί να προστατεύσει τους επιβάτες, εργαζόμενους της γραμμής; Γιατί ο κόσμος να μη γλυτώσει αυτά τα χρήματα; 

Για τα παραπάνω ο γράφων μίλησε με την υπηρεσία Μ.Ι ( μπορείτε να ρωτήσετε και σεις στην ιστοσελίδα του Μ. Ι.), με τη Γεν.Γραμμ/τεία Νήσων 2251350240, και το ΥΕΝ 2131374257.  Το ΥΕΝ ενημέρωσε ότι οι ΚΞ δεν μπαίνουν στο μέτρο κάνοντας χρήση της δυνατότητας να μην ενταχθούν. 

Σχετικά με το μεταφορικό ισοδύναμο: 
Η Ν.Ε ( ναυτιλιακή εταιρεία), κάνει τις διαδικασίες προκειμένου να ενταχθεί στο * Ηλεκτρονικό Σύστηµα Κράτησης Θέσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχηµάτων (Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α.) 

Από τη σελίδα του Μ.Ι:
"Οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις και τα συνεργαζόμενα με αυτές πρακτορεία οφείλουν να εκτυπώνουν στο εισιτήριο που εκδίδουν τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (Μ.Α.Ν.) που επιδεικνύει ο δικαιούχος, καθώς και το ονοματεπώνυμό του όπως αυτό αναγράφεται στην αστυνομική του ταυτότητα είτε με ελληνικούς είτε με λατινικούς χαρακτήρες.

Τα απαιτούμενα πεδία των εκδοθέντων εισιτηρίων που αφορούν στο μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου καταχωρίζονται στο σύστημα μέσω διαλειτουργικότητας την επομένη της πραγματοποίησης του ταξιδιού, αφού πρώτα καταχωριστούν από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις στο Ηλεκτρονικό Σύστηµα Κράτησης Θέσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχηµάτων (Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α.)."