Προτάσεις για ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής και των logistics στον Πειραιά

Η ναυπηγοεπισκευή, που τα τελευταία 20 χρόνια έχει αφεθεί στην τύχη της, μπορεί να γίνει μοχλός ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Εάν ο Πειραιάς αναπτύξει τη ναυπηγοεπισκευή και τα logistics, τα έσοδα θα αυξηθούν με γεωμετρική πρόοδο. Παλιά η ναυτιλία συνεισέφερε στη χώρα 18 δισ., ενώ τώρα μόνο 4 δισ.
-->
Το γεγονός ότι λείπουν 14 δισ. οφείλεται στα προβλήματα τα οποία υφίστανται στη ναυπηγοεπισκευή και στον εφοδιασμό των πλοίων.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα και τις πάγιες θέσεις του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), που μαζί με άλλες προτάσεις συμπεριλαμβάνονται σε υπόμνημα που παρέδωσε ο πρόεδρός του, Νίκος Κορκίδης, στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα μετά το τέλος συνάντησης για τον τομέα της ναυπηγοεπισκευής και του ναυτιλιακού εξοπλισμού, που διοργάνωσε το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Στην ευρεία συνάντηση συμμετείχαν και τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι φορέων και επιχειρηματίες του κλάδου, ενώ ο Β. Κορκίδης επισήμανε ότι για το ΕΒΕΠ η ανάκαμψη της ναυπηγικής βιομηχανίας και η αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης αποτελεί ένα δύσκολο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί από όλους για όλους.
Οι κυριότερες προτάσεις του ΕΒΕΠ είναι:
■ Να διαχωριστεί το πολεμικό από το εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και να διασφαλιστεί η κανονική λειτουργία τους.
■ Να επαναλειτουργήσει το εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, το οποίο μπορεί να παραχωρηθεί σε τρίτο ανάδοχο και να εξειδικευτεί τόσο στην επισκευή πλοίων όσο και στη ναυπήγηση εξειδικευμένων πλοίων σύνδεσης των ελληνικών νησιών, με τη δυνατότητα να επιδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
■ Η συγκρότηση και προώθηση προγραμμάτων στήριξης.
■ Η στήριξη και ανάπτυξη των μικρότερων ναυπηγείων Περάματος και Σαλαμίνας.
■ Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός της υπηρεσίας έκδοσης αδειών επισκευής πλοίων, με τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας, σε συνδυασμό με το αίτημα άσκησης της συγκεκριμένης δραστηριότητας από το ΕΒΕΠ.
■ Η απλοποίηση στις διαδικασίες επισκευής πλοίων, χωρίς να χρειάζεται να προσκομιστεί η σχετική βεβαίωση από Νηογνώμονα για τη χορήγηση αδειών εκτέλεσης εργασιών επισκευής και συντήρησης σε πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα ή εν πλω.
■ Εφαρμογή του άρθρου 270 του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα στο οποίο δίνονται διευκρινίσεις για τις τελωνειακές διαδικασίες που πρέπει να εφαρμόζονται κατά τον εφοδιασμό πλοίων. Ειδικότερα, για τα υλικά που προέρχονται από τρίτες χώρες (π.χ. ραντάρ) για την επισκευή, συντήρηση του πλοίου.
■ Η ανάπτυξη και συνεργασία όλων των φορέων στο ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas» με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΝΕΕ).