Δημοπρατούνται οι προβλήτες για κρουαζιερόπλοια στην Πειραϊκή

Ένα πολυσυζητημένο έργο, το οποίο έχει προκαλέσει σειρά αντιδράσεων από κινήσεις πολιτών του Πειραιά, αυτό της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας μπροστά στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων στην Πειραϊκή Ακτή και της δημιουργίας δύο νέων προβλητών, στις οποίες θα έχουν τη δυνατότητα να καταπλέουν κρουαζιερόπλοια μήκους άνω των 350 μέτρων, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.


Ο φορέας υλοποίησης του έργου, που είναι ο ΟΛΠ, απηύθυνε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου, προϋπολογισμού 136.283.000 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), το οποίο αποτελεί υποχρεωτική επένδυση του ΟΛΠ, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης που συνήφθη μεταξύ ελληνικού Δημοσίου - ΟΛΠ.

Εκδήλωση ενδιαφέροντος
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Αττικής 2014-2020, ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους ενδιαφερόμενους ορίζεται η 31η Αυγούστου, στις 5 το απόγευμα, και η κατάθεση των σχετικών φακέλων από τους ενδιαφερομένους θα γίνεται στο κεντρικό πρωτόκολλο του ΟΛΠ (Ακτή Μιαούλη 10 - Πειραιάς, γραφείο 215Α), ενώ η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Η κατασκευή του θα διαρκέσει κατά το μέγιστο 1.019 ημερολογιακές μέρες από την υπογραφή της Σύμβασης.

Υπενθυμίζεται ότι φορείς και συλλογικότητες έχουν, εδώ και μήνες, εκφράσει την αντίδρασή τους στο συγκεκριμένο έργο, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο master plan του ΟΛΠ, καθώς, όπως υποστηρίζουν, για να υλοποιηθεί αυτό, θα προηγηθεί μια τεράστια επιχωμάτωση 200 στρεμμάτων σε πρώτη φάση και σε συνδυασμό με το πολυώροφο εμπορικό κέντρο, που επίσης σχεδιάζουν να δημιουργήσουν οι Κινέζοι, «η περιβαλλοντική καταδίκη του Πειραιά» θα είναι μη αναστρέψιμη.

Χθες, αντιπροσωπεία των κατοίκων της Πειραϊκής επισκέφτηκε τον γενικό γραμματέα Λιμένων, Χρήστο Λαμπρίδη, και του μετέφερε τις αντιρρήσεις της για το έργο, το οποίο «σχεδιάζεται σε βάρος της Πειραϊκής και ολόκληρου του Πειραιά και χωρίς την υποστήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης Α' και Β' Βαθμού».

Χαρακτήρισε, επίσης, «προκλητική» τη δημοπράτηση του έργου από την κινεζική διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε., καθώς ακόμα εκκρεμεί η υποβολή, δημόσια διαβούλευση και έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) των μελετών για τις επιπτώσεις του έργου στο περιβάλλον, την ποιότητα ζωής, την κυκλοφορία και την ασφάλεια κατοίκων και επισκεπτών.

Εκαναν αναφορά, μάλιστα, στην πρόσφατη τραγωδία στο Μάτι, λέγοντας ότι, μετά τη φονική φωτιά, τίποτα δεν είναι ίδιο πλέον στη χώρα μας, ενώ υποστήριξαν ότι με αυτήν «πληρώσαμε τις μέχρι τώρα χαλαρές πολιτικές της πολιτείας σε θέματα περιβάλλοντος, χωροταξίας, κυκλοφορίας και ασφάλειας πολιτών».

Περιβαλλοντικές μελέτες
Σημειώνεται ότι, τον περασμένο μήνα, ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, μιλώντας για τα θετικά και αρνητικά του master plan του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά, αναφέρθηκε και στην επέκταση του λιμένα στη νότια ζώνη, λέγοντας ότι το έργο αυτό αποτελεί υποχρεωτική δέσμευση του αναδόχου με βάση το νόμο 4404/2016, διευκρίνισε ωστόσο ότι θα πρέπει να υπάρξουν οι απαραίτητες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες, ξεκαθαρίζοντας ότι τα επιστημονικά στοιχεία που θα προκύψουν από τις μελέτες αυτές θα απασχολήσουν ξανά το δημοτικό συμβούλιο της πόλης και η θέση τους θα καθοριστεί από αυτά.

Αντίθετη με το έργο εμφανίστηκε η δημοτική παράταξη «Το Λιμάνι της Αγωνίας», καθώς εκτιμά ότι, έστω κι αν πρόκειται για δεσμευτική επένδυση, η προσθήκη δυο προβλητών ακόμα δεν είναι απαραίτητη, αφού οι υπάρχουσες προβλήτες υπερκαλύπτουν τις ανάγκες της κρουαζιέρας.

Ωστόσο, υπάρχει και η αντίθετη πλευρά, καθώς ναυτιλιακοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο έργο, μόλις ολοκληρωθεί, θα ενισχύσει τα σχέδια για την ανάδειξη του λιμανιού σε home port (έναρξη και τερματισμός κρουαζιέρας στο ίδιο λιμάνι) και η έλευση των κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς μόνο θετικά μπορεί να σημαίνει για το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά.

 Χριστίνα Παπασταθοπούλου -efsyn.gr