Σάββατο, 23 Μαρτίου 2019

Η σήραγγα προς Σαλαμίνα και η «μάχη» των κατασκευαστών

Έτοιμοι να «κονταροχτυπηθούν» σε έναν ακόμα διαγωνισμό εμφανίζονται οι κατασκευαστικοί όμιλοι ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ Παραχωρήσεις και ΜΕΤΚΑ, καθώς θα βρεθούν σύντομα αντιμέτωποι στο πλαίσιο του έργου παραχώρησης της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος.

Πρόκειται για ένα από τα έργα που «ωριμάζει» σταδιακά από το 2014 και μετά και αφορά στην

-->

δημιουργία μιας υποθαλάσσιας σήραγγας διέλευσης οχημάτων, με την οποία θα επιταχυνθεί η σύνδεση μεταξύ του ομώνυμου νησιού του Αργοσαρωνικού και της ενδοχώρας, ενώ είναι και από τα πρώτα που εντάχθηκαν στο περίφημο πακέτο Γιουνκέρ.

Αν συνεκτιμηθεί δε ότι η εν λόγω γραμμή συγκαταλέγεται μεταξύ των πέντε πιο πολυσύχναστων σε όλην την Ευρώπη (σε ημερήσια βάση), είναι προφανές ότι το ενδιαφέρον αναμένεται μεγάλο, καθώς εκτός από το σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο των περίπου 350 εκατ. ευρώ, σημαντικές αναμένονται και οι χρηματοοικονομικές ροές σε βάθος χρόνου, από την εκμετάλλευση της σήραγγας.

Η σύνδεση του Περάματος με τα Παλούκια Σαλαμίνας γίνεται σήμερα με φεριμπότ. Υπολογίζεται ότι τη διαδρομή κάνουν ετησίως περί τα 4 εκατ. Ι.Χ. και 11 εκατ. επιβάτες. Το αρχικό σχέδιο περιελάμβανε την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλμ. με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό μήκος έργου περί τα 3 χλμ.) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάματος μέχρι τoν κόμβο Παλουκίων, καθώς ενδεχομένως και των οδικών τμημάτων παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας, μήκους περίπου 14,5 χλμ.

Η σήραγγα θα ξεκινά από την περιοχή του Περάματος κοντά στην περιοχή του κολυμβητηρίου όπου θα δημιουργηθεί και ο σχετικός κόμβος και θα καταλήγει στη Σαλαμίνα ανάμεσα από το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και την είσοδο του Ναυστάθμου (δεξιά από τα φέρυ). Για να υπάρξει καλύτερη διοχέτευση των οχημάτων θα διαπλατυνθεί ο υπάρχων άξονας εκεί και στη συνέχεια θα "κουμπώσει" με το υφιστάμενο δίκτυο του νησιού.

Το έργο έχει καθυστερήσει σημαντικά να προχωρήσει, καθώς προκρίθηκε η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου (όπως είχε συμβεί και με τα έργα των μεγάλων οδικών αξόνων που ολοκληρώθηκαν στο τέλος του 2017), βάσει της οποίας οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν προτάσεις υλοποίησης, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση.

Εν τέλει, αυτή η διαδικασία οδήγησε στην απόφαση της εκπόνησης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία και οδεύει προς ολοκλήρωση σε λίγες εβδομάδες. Μόλις αυτό συμβεί, θα πρέπει να εγκριθεί από την Περιφέρεια και το Υπουργείο Υποδομών κι εν συνεχεία να οριστεί ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, από τις οποίες θα προκύψει εν τέλει ο ανάδοχος.

Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται ότι είναι εφικτή η έναρξη των εργασιών πιθανώς κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020. Μέχρι τότε θα έχει ξεκαθαρίσει και το «θολό» τοπίο που έχει διαμορφωθεί εσχάτως στον κατασκευαστικό κλάδο, με τις διαδοχικές προσφυγές για τον αποκλεισμό από διαγωνισμούς, των ομίλων που ενεπλάκησαν στην υπόθεση του «καρτέλ» των εργολάβων και δη εκείνων που συμμετείχαν στην διαδικασία διευθέτησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για την μείωση του προστίμου.

Με δεδομένο μάλιστα ότι οι εν λόγω εταιρείες είναι οι μεγαλύτερες της χώρας (Άκτωρ, ΤΕΡΝΑ, J&P Άβαξ, Intrakat κτλ.), αντιλαμβάνεται κανείς το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

economistas.gr

17 σχόλια:

  1. Ανώνυμος23/3/19 12:55

    Γιατί δεν εφαρμόζεται στη Σαλαμίνα το Μεταφορικό Ισοδύναμο,(M.I) ενώ οι κάτοικοι το δικαιούμαστε;
    ================================

    Η Σαλαμίνα για το 2019 είναι στα νησιά που περιλαμβάνονται στο μέτρο του Μ. Ι.
    Εφόσον εκδοθεί ο Μοναδικός Αριθμός Νησιώτη (Μ.Α.Ν.), αυτομάτως είναι και κάποιος δικαιούχος.

    Όλοι οι μόνιμοι κάτοικοι Σαλαμίνας, εφόσον μέσα από την εφορία φαινόμαστε κάτοικοι, το δικαιούμαστε.

    Ο νόμος όμως, δεν υποχρεώνει τις ναυτιλιακές εταιρείες να ενταχθούν
    στο Ηλεκτρονικό Σύστηµα Κράτησης
    Θέσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς
    Οχηµάτων (Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α.)

    Στη Σαλαμίνα, οι Ν.Ε - μέσω των Κ/Ξ τους - κάνουν χρήση της νομοθεσίας που αφήνει στην ευχέρειά τους την εφαρμογή
    του Μ.Ι και δεν εγγράφονται στο Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α.
    Οι λόγοι που δεν γράφονται φυσικά είναι το κόστος ,( μηχανογράφησης και οργάνωσης) αφού οι Κ/Ξ έχουν εξαιρεθεί γενικά από την έκδοση ηλεκτρονικών εισητηρίων.. Τα εισητήρια όπως όλοι ξέρουμε είναι απλά χαρτιά..

    Δυστηχώς οι δύο κοινοπραξίες φαίνονται να λειτουργούν και από κοινού, προκειμένου να αποποιηθούν αυτού του εξόδου τα μέλη τους, τα φέρρυ, εφαρμόζοντας όπως φαίνεται άλλου είδους πρακτικές τύπου τραστ..

    Για την υπόλοιπη Ελλάδα- ευτυχώς λειτουργεί ο ανταγωνισμός και όλες οι Ν.Ε εντάχθηκαν.

    Έτσι οι κάτοικοι όλων των νησιών, Αίγινας, Πόρου, Κρήτης κτλ κτλ, απάλλασονται από τη πληρωμή εισητηρίων που δικαιούνται χάρη στο Μ. Ι, εκτός των κατοίκων της Σαλαμίνας, που στη πλειονότητά τους είναι εργαζόμενοι και καθημερινοί χρήστες της θαλάσσιας συγκοινωνίας..

    Μπορεί το ΥΕΝ να δώσει πολιτική λύση; μπορεί να προστατεύσει τους επιβάτες, εργαζόμενους της γραμμής;
    Γιατί ο κόσμος να μη γλυτώσει αυτά τα χρήματα;

    Για τα παραπάνω ο γράφων μίλησε με την υπηρεσία Μ.Ι ( μπορείτε να ρωτήσετε και σεις στην ιστοσελίδα του Μ. Ι.),
    με τη Γεν.Γραμμ/τεία Νήσων 2251350240, και το ΥΕΝ 2131374257.
    Το ΥΕΝ ενημέρωσε ότι οι ΚΞ δεν μπαίνουν στο μέτρο κάνοντας χρήση της δυνατότητας να μην ενταχθούν.

    Σχετικά με το μεταφορικό ισοδύναμο:

    Η Ν.Ε ( ναυτιλιακή εταιρεία), κάνει τις διαδικασίες
    προκειμένου να ενταχθεί στο * Ηλεκτρονικό Σύστηµα Κράτησης
    Θέσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς
    Οχηµάτων (Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α.)

    Από τη σελίδα του Μ.Ι:
    "Οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις και τα συνεργαζόμενα με αυτές
    πρακτορεία οφείλουν να εκτυπώνουν στο εισιτήριο που εκδίδουν
    τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (Μ.Α.Ν.) που επιδεικνύει ο δικαιούχος,
    καθώς και το ονοματεπώνυμό του όπως αυτό αναγράφεται στην αστυνομική
    του ταυτότητα είτε με ελληνικούς είτε με λατινικούς χαρακτήρες.

    Τα απαιτούμενα πεδία των εκδοθέντων εισιτηρίων που αφορούν στο μέτρο
    του Μεταφορικού Ισοδύναμου καταχωρίζονται στο σύστημα μέσω διαλειτουργικότητας
    την επομένη της πραγματοποίησης του ταξιδιού, αφού πρώτα καταχωριστούν από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις στο Ηλεκτρονικό Σύστηµα Κράτησης Θέσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχηµάτων (Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α.)."

    Καλέστε στο ΥΕΝ στο τηλέφωνο αυτό να ρωτήσετε αν είναι έτσι τα πράγματα.. Νομίζω αυτό το σχόλιο θα άξιζε και αυτοτελούς δημοσίευσης μια και αφορά όλους τους κατοίκους της Σαλαμινας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος23/3/19 14:55

      Τι λες τώρα ρε φίλε; Αυτά που πολύ σωστά γράφεις είναι για την Ελβετία μεριά και βάλε!
      Εδώ στη Κουλουρομπανανία βγαίνει η οποιαδήποτε άσχετη ξυνή από τα ταμεία με μια μεζούρα στο χέρι, να σου μετρήσει το αυτοκίνητο με τις ευλογίες του κάθε άσχετου λιμενόμπατσου!
      Αυτή η μέτρηση με τη μεζούρα (και να μην γίνεται δεκτό το ΝΟΜΙΜΟ ΜΗΚΟΣ του ΙΧ που γράφει η άδεια κυκλοφορίας) είναι παγκόσμια Κουλουριώτικη φερυμποτατζίδικη και απατεωνίστικη εφεύρεση και πρέπει να γραφεί στο γκίνες!

      ΓΕΦΥΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος23/3/19 15:46

      ΚΑΙ ΕΛΙΚΟΔΡΟΜΙΟ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΣΟΥ ΑΜΕΣΑ.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος23/3/19 19:52

      14:55 διαβασε τι γράφουν τα εισιτήρια κ μετά κοίτα το manual του αυτοκινήτου σου.. αν διαθέτεις λιγο μυαλό δεν ειναι δυσκολο να καταλαβεις..

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος23/3/19 22:48

      οποιανου δεν του αρεσει ευκαιρία να φύγει απο το νησί μπας και γλυτώσουμε οι υπόλοιποι.........

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος24/3/19 14:29

      γιατι δεν φευγεις εσυ, να πας σε κανα χωριο να παρεις και ενα γαιδουρι να κανεις βολτες?

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος24/3/19 20:11

      Ανώνυμος23/3/19 22:48, μεγάλωσες πια για τάκα τάκα τάκα.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος23/3/19 17:23

    ΔΗΛΑΔΗ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ Η ΧΟΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΤΟ ΓΕΝ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΛΥΣΗ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος23/3/19 18:26

    Λοιπόν οπως βλέπουμε εφτασε η στιγμή που θα δουμε να γίνεται πραξη αυτο το εργο.Καιρός λοιπόν να χάσουν τον υπνο τους μερικοι μερικοι οπως ειχα πει και παλιότερα....χαχαχαχαααχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος23/3/19 20:35

    La La Lα
    και ωχ αμήν αμάν.
    mp
    La
    r
    ou
    La
    cos
    Laaaaaaaaaaaaa k la.

    Help καλέεεεεεεεε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος24/3/19 09:24

    Θα γίνει μια ωραία γέφυρα που θάχει και πεζόδρομο να περνάμε στο Πέραμα βαδίζοντας.
    Θα μείνουν 2-3 φερυμποτ και οι ιδιοκτήτες τους θα παρακαλάνε να περνάνε μισοτιμής τους ΙΧήδες γύφτους και οι ξυνές με τις μεζούρες θα τους προσφέρουν κουλούρια δωρεάν!
    ΤΙ ΚΑΛΑ!!!! ΑΜΗΝ ΚΑΙ ΠΟΤΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος24/3/19 16:37

      Ναι θα περνάς βαδίζοντας έτσι νομίζεις!! γιατί δεν λέτε τι θα γίνει με τα άλλα ΜΜΜ όπως λεωφορεία και ταξί η θα σε έχουν αποκλεισμένο εσένα που πας καθημερινά πεζός στην δουλειά σου και θα εξακολουθείς πχ να πέρνεις το καραβάκι,θα είναι κάτι σαν να σταμάτησε ο χρόνος και η γέφυρα δεν θα υπάρχει για σένα, γι'αυτό δεν ακούμε καμία άποψη και για τα υπόλοιπα ΜΜΜ σε ένα τέτοιο έργο μήπως έχουμε και ενοποίηση συγκοινωνιών.Το τέρμα ως αφετηρία θα είναι στα παλούκια η στο Πέραμα;δηλαδή όσοι είναι πεζοί θα επωφεληθούν από αυτό το έργο που θα μειώσει την απόσταση σε χρόνο;η μήπως θα υπάρξει λεωφορείο ως γραμμή ανεξάρτητης ανταπόκρισης πάντα εντός της υποθαλάσσιας σήραγγας όπου θα εξυπηρετεί τους πεζούς επιβάτες;

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος24/3/19 10:00

    Η γέφυρα θα γίνει. Το πρόβλημα είναι αν θα ωφελήσει τους μόνιμους κατοίκους του νησιού ή όχι. Αν δηλαδή τα πλεονεκτήματα είναι μεγαλύτερα από τα μειονεκτήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος25/3/19 18:53

    Δεν έχει υποδομές η ψωροκουλουρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος26/3/19 16:25

    Το τέρμα-αφετηρια θα είναι στα Παλούκια. Η κατασκευή της γέφυρας είναι ήδη προ των πυλών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος27/3/19 18:36

    Τα ΜΜΜ θα σε πηγαίνουν σπίτι σας θα σας βάζουν και για ύπνο Άρε ξεφτίλες εδώ που μας μαζευτήκατε αλλά φταίμε εμείς που ήρθατε στο νησί και σας κάναμε ανθρώπους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. μια και μαζευτήκαμε στο νησί σας και μας κάνατε ανθρώπους εγω λεω να ξεκινήσουμε από σήμερα κιόλας να μην αφήνουμε ούτε ένα ευρώ στη τοπική αγορά. Ψώνια και υπηρεσίες από Περαμα Κερατσίνι κλπ. Και όχι για πολύ,
    μέχρι τον Σεπτέμβριο ας πούμε.Ούτε καφέ απο περίπτερο και να δούμε πώς θα τη βγάλετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tο salamina.press δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράφουμε τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.