Τη διακοπή λειτουργίας των δεξαμενών καυσίμων και χημικών στο Πέραμα ζητά ο Νομάρχης Πειραιά από τον Υπουργό Ανάπτυξης
Να ορίσει άμεσα την καταληκτική ημερομηνία διακοπής λειτουργίας των δεξαμενών καυσίμων και χημικών στο Πέραμα που υποβαθμίζουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των πολιτών και το περιβάλλον, δρομολογώντας όλες τις απαιτούμενες τεχνικές και νομικές διαδικασίες ζητά ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας με επιστολή του προς τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Χατζηδάκη.
Ο Νομάρχης Πειραιά στην επιστολή του επισημαίνει ότι έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε που το Υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωνε προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης την απομάκρυνση των δεξαμενών καυσίμων και χημικών από το Πέραμα και ένας χρόνος από την τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής που συγκροτήθηκε στο Υπουργείο για να μελετήσει την μετεγκατάσταση των δεξαμενών, αλλά από τότε καμία περαιτέρω σχετική ενέργεια δεν έχει γίνει γνωστή, με αποτέλεσμα οι πολίτες του Περάματος να έχουν απόλυτο δίκιο να αισθάνονται απογοητευμένοι και εξαπατημένοι.
Ο Νομάρχης Πειραιά ζητά από τον Υπουργό να διασφαλιστεί από σήμερα ότι οι χώροι των δεξαμενών θα θεωρούνται, εν δυνάμει χώροι πρασίνου και ήπιων χρήσεων κοινής ωφέλειας, σαν ελάχιστο αντιστάθμισμα προς τους πολίτες του Περάματος και του Πειραιά, ενώ σημειώνει ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι αποδεκτή η επέκταση του εμπορικού λιμένα προς τον αστικό ιστό, καταλαμβάνοντας κάποιον από τους χώρους που θα ελευθερωθούν.
«Η θέση της Νομαρχίας Πειραιά για το σοβαρό αυτό ζήτημα, είναι ότι οι δεξαμενές καυσίμων και χημικών στο Πέραμα πρέπει να διακόψουν τη λειτουργία τους. Τέτοιες δεξαμενές δεν μπορούν πλέον να λειτουργούν μέσα στον αστικό ιστό. Τα ζητήματα που θα προκύψουν από μία τέτοια απόφαση μπορούν να μελετηθούν τεχνικά και να λυθούν» αναφέρει στη συνέχεια της επιστολής του ο κ. Μίχας ο οποίος ζητά από το Υπουργείο μέχρι την οριστική απομάκρυνση του συνόλου των δεξαμενών ως απολύτως απαραίτητα και κατεπείγοντα την υλοποίηση των παρακάτω 4 μέτρων :
1. Την άμεση ολοκλήρωση του οδικού έργου στο άνω Πέραμα, που θα αποφορτίσει την κυκλοφορία και θα λειτουργήσει σαν διέξοδος για τους κατοίκους, σε περίπτωση ατυχήματος.
2. Να δοθεί σε κυκλοφορία για τα οχήματα μεταφοράς καυσίμων, ο περιφερειακός δρόμος του εμπορικού λιμένα, ώστε να απαλλαγούν οι κεντρικές οδικές αρτηρίες του Περάματος από διελεύσεις επικινδύνων φορτίων. Η Ο.Λ.Π. Α. Ε. έχει υποχρέωση να πάρει την σχετική απόφαση, στα πλαίσια προγράμματος δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, που οφείλει να υλοποιεί.
3. Να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι της ασφάλειας των δεξαμενών του Περάματος για όσο διάστημα συνεχιστεί η λειτουργία τους, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και ιδίως εκείνων των δεξαμενών που αποθηκεύουν και διακινούν τα πλέον εύφλεκτα υλικά για τις οποίες είναι αρμόδιο το Υπουργείο Ανάπτυξης που έχει και την ευθύνη συγκρότησης της σχετικής επιτροπής, οργάνωσης των ελέγχων και σύνταξης των εκθέσεων
4. Την επεξεργασία ολοκληρωμένου προγράμματος μέτρων και δράσεων, για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στο Πέραμα και ιδιαίτερα για τη βελτίωση του ακουστικού περιβάλλοντος, με δράσεις μείωσης της ηχορύπανσης από τον εμπορικό λιμένα, ανάλογων με εκείνους που έχουν δρομολογηθεί για τους ελληνικούς αερολιμένες.
Σε δηλώσεις του ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας επεσήμανε ότι «Οι κάτοικοι του Περάματος ζουν σε απόσταση αναπνοής με ενεργές βόμβες, πολιορκημένοι από την δυσοσμία και την καθημερινή ανασφάλεια. Αυτός ο εφιάλτης πρέπει κάποτε να σταματήσει και μόνη λύση είναι η οριστική απομάκρυνση των δεξαμενών πετρελαιοειδών από το Πέραμα. Στην κατεύθυνση αυτή αγωνιζόμαστε εδώ και χρόνια σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή του Περάματος ώστε ο ζωτικής σημασίας χώρος που καταλαμβάνουν οι δεξαμενές να αποδοθεί στους πολίτες. Δυστυχώς όμως η Πολιτεία δεν έχει κρατήσει μέχρι σήμερα την υπόσχεση της για απομάκρυνση των δεξαμενών, ενώ εξακολουθεί να αγνοεί τις γνωμοδοτήσεις του Νομαρχιακού μας Συμβουλίου. Εμείς λέμε ότι με δεδομένες τις σαφείς και αμετακίνητες θέσεις της αυτοδιοίκησης, με δεδομένη τη βούληση των πολιτών, είναι αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας να προχωρήσει σε όλες τις ενέργειες που χρειάζονται προκειμένου ο χώρος να αποδοθεί στους πολίτες. Ενέργειες που αποτελούν ελάχιστη υλοποίηση μπροστά στις τεράστιες υποχρεώσεις της για την υπερφορτισμένη με διάφορες χρήσεις και έντονα περιβαλλοντικά υποβαθμισμένης περιοχής του Περάματος» και πρόσθεσε «Προειδοποιούμε την Κυβέρνηση ότι τυχόν αποφάσεις ερήμην μας για διάθεση μέρους του χώρου που καταλαμβάνουν οι δεξαμενές, στον ΟΛΠ και στην κινέζικη COSCO, με στόχο την επέκταση του εμπορικού λιμένα, θα μας βρουν σθεναρά αντίθετους. Ο χώρος που καταλαμβάνουν οι δεξαμενές θα πρέπει εξολοκλήρου να αποδοθεί στην αυτοδιοίκηση προς όφελος των πολιτών. Στη Νομαρχία Πειραιά επαναλαμβάνουμε τη δημόσια δέσμευσή μας ότι θα συνεισφέρουμε οικονομικά στην προσπάθειά αυτή καταβάλλοντας 3 εκ. € ούτως ώστε να απαλλοτριωθούν αρχικά οι χώροι που καταλαμβάνουν ανενεργές εγκαταστάσεις εταιρειών πετρελαιοειδών, όπως είναι αυτές της BP και ένα μέρος των εγκαταστάσεων της EL PETROL».
Από το Γραφείο Τύπου
Ο Νομάρχης Πειραιά στην επιστολή του επισημαίνει ότι έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε που το Υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωνε προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης την απομάκρυνση των δεξαμενών καυσίμων και χημικών από το Πέραμα και ένας χρόνος από την τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής που συγκροτήθηκε στο Υπουργείο για να μελετήσει την μετεγκατάσταση των δεξαμενών, αλλά από τότε καμία περαιτέρω σχετική ενέργεια δεν έχει γίνει γνωστή, με αποτέλεσμα οι πολίτες του Περάματος να έχουν απόλυτο δίκιο να αισθάνονται απογοητευμένοι και εξαπατημένοι.
Ο Νομάρχης Πειραιά ζητά από τον Υπουργό να διασφαλιστεί από σήμερα ότι οι χώροι των δεξαμενών θα θεωρούνται, εν δυνάμει χώροι πρασίνου και ήπιων χρήσεων κοινής ωφέλειας, σαν ελάχιστο αντιστάθμισμα προς τους πολίτες του Περάματος και του Πειραιά, ενώ σημειώνει ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι αποδεκτή η επέκταση του εμπορικού λιμένα προς τον αστικό ιστό, καταλαμβάνοντας κάποιον από τους χώρους που θα ελευθερωθούν.
«Η θέση της Νομαρχίας Πειραιά για το σοβαρό αυτό ζήτημα, είναι ότι οι δεξαμενές καυσίμων και χημικών στο Πέραμα πρέπει να διακόψουν τη λειτουργία τους. Τέτοιες δεξαμενές δεν μπορούν πλέον να λειτουργούν μέσα στον αστικό ιστό. Τα ζητήματα που θα προκύψουν από μία τέτοια απόφαση μπορούν να μελετηθούν τεχνικά και να λυθούν» αναφέρει στη συνέχεια της επιστολής του ο κ. Μίχας ο οποίος ζητά από το Υπουργείο μέχρι την οριστική απομάκρυνση του συνόλου των δεξαμενών ως απολύτως απαραίτητα και κατεπείγοντα την υλοποίηση των παρακάτω 4 μέτρων :
1. Την άμεση ολοκλήρωση του οδικού έργου στο άνω Πέραμα, που θα αποφορτίσει την κυκλοφορία και θα λειτουργήσει σαν διέξοδος για τους κατοίκους, σε περίπτωση ατυχήματος.
2. Να δοθεί σε κυκλοφορία για τα οχήματα μεταφοράς καυσίμων, ο περιφερειακός δρόμος του εμπορικού λιμένα, ώστε να απαλλαγούν οι κεντρικές οδικές αρτηρίες του Περάματος από διελεύσεις επικινδύνων φορτίων. Η Ο.Λ.Π. Α. Ε. έχει υποχρέωση να πάρει την σχετική απόφαση, στα πλαίσια προγράμματος δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, που οφείλει να υλοποιεί.
3. Να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι της ασφάλειας των δεξαμενών του Περάματος για όσο διάστημα συνεχιστεί η λειτουργία τους, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και ιδίως εκείνων των δεξαμενών που αποθηκεύουν και διακινούν τα πλέον εύφλεκτα υλικά για τις οποίες είναι αρμόδιο το Υπουργείο Ανάπτυξης που έχει και την ευθύνη συγκρότησης της σχετικής επιτροπής, οργάνωσης των ελέγχων και σύνταξης των εκθέσεων
4. Την επεξεργασία ολοκληρωμένου προγράμματος μέτρων και δράσεων, για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στο Πέραμα και ιδιαίτερα για τη βελτίωση του ακουστικού περιβάλλοντος, με δράσεις μείωσης της ηχορύπανσης από τον εμπορικό λιμένα, ανάλογων με εκείνους που έχουν δρομολογηθεί για τους ελληνικούς αερολιμένες.
Σε δηλώσεις του ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας επεσήμανε ότι «Οι κάτοικοι του Περάματος ζουν σε απόσταση αναπνοής με ενεργές βόμβες, πολιορκημένοι από την δυσοσμία και την καθημερινή ανασφάλεια. Αυτός ο εφιάλτης πρέπει κάποτε να σταματήσει και μόνη λύση είναι η οριστική απομάκρυνση των δεξαμενών πετρελαιοειδών από το Πέραμα. Στην κατεύθυνση αυτή αγωνιζόμαστε εδώ και χρόνια σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή του Περάματος ώστε ο ζωτικής σημασίας χώρος που καταλαμβάνουν οι δεξαμενές να αποδοθεί στους πολίτες. Δυστυχώς όμως η Πολιτεία δεν έχει κρατήσει μέχρι σήμερα την υπόσχεση της για απομάκρυνση των δεξαμενών, ενώ εξακολουθεί να αγνοεί τις γνωμοδοτήσεις του Νομαρχιακού μας Συμβουλίου. Εμείς λέμε ότι με δεδομένες τις σαφείς και αμετακίνητες θέσεις της αυτοδιοίκησης, με δεδομένη τη βούληση των πολιτών, είναι αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας να προχωρήσει σε όλες τις ενέργειες που χρειάζονται προκειμένου ο χώρος να αποδοθεί στους πολίτες. Ενέργειες που αποτελούν ελάχιστη υλοποίηση μπροστά στις τεράστιες υποχρεώσεις της για την υπερφορτισμένη με διάφορες χρήσεις και έντονα περιβαλλοντικά υποβαθμισμένης περιοχής του Περάματος» και πρόσθεσε «Προειδοποιούμε την Κυβέρνηση ότι τυχόν αποφάσεις ερήμην μας για διάθεση μέρους του χώρου που καταλαμβάνουν οι δεξαμενές, στον ΟΛΠ και στην κινέζικη COSCO, με στόχο την επέκταση του εμπορικού λιμένα, θα μας βρουν σθεναρά αντίθετους. Ο χώρος που καταλαμβάνουν οι δεξαμενές θα πρέπει εξολοκλήρου να αποδοθεί στην αυτοδιοίκηση προς όφελος των πολιτών. Στη Νομαρχία Πειραιά επαναλαμβάνουμε τη δημόσια δέσμευσή μας ότι θα συνεισφέρουμε οικονομικά στην προσπάθειά αυτή καταβάλλοντας 3 εκ. € ούτως ώστε να απαλλοτριωθούν αρχικά οι χώροι που καταλαμβάνουν ανενεργές εγκαταστάσεις εταιρειών πετρελαιοειδών, όπως είναι αυτές της BP και ένα μέρος των εγκαταστάσεων της EL PETROL».
Από το Γραφείο Τύπου