Παρέμβαση Νομάρχη Πειραιά στη διαβούλευση του Υπουργείου Μεταφορών για τον επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών στο λεκανοπέδιο
Τις καθυστερήσεις στις επεκτάσεις των Μέσων Σταθερής Τροχιάς στον ευρύτερο Πειραιά, γεγονός που καθιστά άνευ αντικρίσματος την όποια συζήτηση για τον επανασχεδιασμό του δικτύου αστικών συγκοινωνιών για την ευρύτερη περιοχή, επεσήμανε ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας στη σημερινή «επίσημη πρώτη» της διαβούλευσης που ξεκίνησε το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών για το συγκεκριμένο ζήτημα για όλο το λεκανοπέδιο.
Στην παρέμβαση του ο κ. Μίχας αναφέρθηκε στο γεγονός ότι τόσο η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά όσο και η ουσιαστική επέκταση της γραμμής του Τραμ πέραν της α’ φάσης, αναμένονται με τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις μετά από 7 χρόνια, περίοδο κατά την οποία θα έχουν μεταβληθεί σημαντικά τα πληθυσμιακά, κυκλοφοριακά και άλλα κρίσιμα δεδομένα, γεγονός που καθιστά την όποια συζήτηση σήμερα ανεπίκαιρη.
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά το Μετρό ο κ. Μίχας ανέφερε ότι η αρχική διαβεβαίωση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ότι τα έργα θα ξεκινούσαν στις αρχές του 2007 «πήγε περίπατο», αφού δύο χρόνια μετά, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω ενστάσεων μεταξύ των υποψήφιων αναδόχων και επαναπροκηρύχθηκε, γεγονός που σημαίνει ότι με τις καλύτερες προϋποθέσεις, το μετρό θα φθάσει στον Πειραιά στα τέλη του 2015.
Σε ό,τι δε αφορά το ΤΡΑΜ υπογράμμισε ότι με βάση τους προγραμματισμούς της εταιρείας, η διαδρομή της α’ φάσης, για την οποία σημειωτέον υπάρχει προσφυγή κατοίκων στο ΣτΕ, θα είναι έτοιμη έως το 2011. Η διαδρομή ωστόσο αυτή δεν αλλάζει ουσιαστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης αλλά αποτελεί τη βάση για τις πιο ουσιαστικές επεκτάσεις προς Φρεαττύδα, Καλλίπολη, Χατζηκυριάκειο, Καμίνια και Πέραμα οι οποίες είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν. Ταυτόχρονα επεσήμανε ότι δεν έχουν μέχρι σήμερα ληφθεί υπόψη οι προτάσεις του Δήμου Πειραιά για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μετά από μελέτη και αποστολή στους αρμοδίους.
Στην παρέμβασή του ο Νομάρχης Πειραιά στάθηκε επιπλέον και στο γεγονός ότι η διαβούλευση που ξεκινά το Υπουργείο αφορά μέρος και όχι το σύνολο το συγκοινωνιακού χάρτη της περιοχής, αφού περιλαμβάνει μόνο τις αστικές συγκοινωνίες, εξαιρώντας τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς.
«Σήμερα καλούμαστε να μιλήσουμε για τον επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών, χωρίς η αυτοδιοίκηση να έχει λάβει μέρος στην παραμικρή διαβούλευση για τον σχεδιασμό των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, χωρίς να έχουμε στα χέρια μας πρόταση για τον επανασχεδιασμό για να μπορέσουμε να συνεισφέρουμε με τις προτάσεις μας. Οι επεκτάσεις, οι χαράξεις των γραμμών του Μετρό και του Τραμ έγιναν χωρίς τη συμμετοχή μας, χωρίς να ζητηθεί η γνώμη μας και οι όποιες απόψεις μπορέσαμε να εκφέρουμε διατυπώθηκαν κατά τις συζητήσεις των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των έργων, με τετελεσμένες δηλαδή ήδη τις χαράξεις, γεγονός που κατά τη γνώμη μας είναι απαράδεκτο. Εάν υπήρχε εγκαίρως η απαραίτητη διαβούλευση οι αρμόδιοι θα γνώριζαν ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά με ομόφωνη απόφασή του μετά από ανοικτό διάλογο με όλους τους φορείς, διαφώνησε όχι βεβαίως με την προγραμματισμένη επέκταση του Μετρό, αλλά με την χάραξη που προτάθηκε, την οποία χαρακτηρίσαμε ανεπαρκή και αποσπασματική, αφού δεν καλύπτει παρά ένα πολύ μικρό μέρος των αναγκών της περιοχής μας, αφήνοντας έξω τους μεγάλους Δήμους Κερατσινίου, Περάματος καθώς και όλα τα νοσοκομεία της περιοχής μας. Επομένως η διαβούλευση που γίνεται σήμερα παρουσιάζει υστέρηση, αφού καλούμαστε να συμβάλλουμε στη διαμόρφωση ενός μέρους και όχι του συνόλου του συγκοινωνιακού χάρτη της περιοχής μας» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Νομάρχης Πειραιά.
«Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, πρότασή μας είναι να υπάρξει η σύνταξη ενός συγκοινωνιακού master plan για το λεκανοπέδιο, που θα περιλαμβάνει όλα τα συγκοινωνιακά μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, τη σύνταξη του οποίου θα έχει την ευθύνη να υλοποιήσει το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το ΥΠΕΧΩΔΕ μετά από διαβούλευση με την αυτοδιοίκηση και την επιστημονική κοινότητα. Μόνο έτσι θα αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο ή όποια διαβούλευση. Σε μια τέτοια προσπάθεια εμείς είμαστε πρόθυμοι να συμβάλλουμε προκειμένου οι 3,5 εκατομμύρια συμπολίτες μας στο λεκανοπέδιο να αποκτήσουν τις συγκοινωνίες που τους αξίζουν και που θα καλύπτουν τις ανάγκες τους με όλες τις ευεργετικές συνέπειες που θα έχει μία τέτοια προσπάθεια για το περιβάλλον, την υγεία και την ποιότητα της ζωής τους» κατέληξε κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Μίχας.
Από το Γραφείο Τύπου
Στην παρέμβαση του ο κ. Μίχας αναφέρθηκε στο γεγονός ότι τόσο η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά όσο και η ουσιαστική επέκταση της γραμμής του Τραμ πέραν της α’ φάσης, αναμένονται με τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις μετά από 7 χρόνια, περίοδο κατά την οποία θα έχουν μεταβληθεί σημαντικά τα πληθυσμιακά, κυκλοφοριακά και άλλα κρίσιμα δεδομένα, γεγονός που καθιστά την όποια συζήτηση σήμερα ανεπίκαιρη.
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά το Μετρό ο κ. Μίχας ανέφερε ότι η αρχική διαβεβαίωση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ότι τα έργα θα ξεκινούσαν στις αρχές του 2007 «πήγε περίπατο», αφού δύο χρόνια μετά, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω ενστάσεων μεταξύ των υποψήφιων αναδόχων και επαναπροκηρύχθηκε, γεγονός που σημαίνει ότι με τις καλύτερες προϋποθέσεις, το μετρό θα φθάσει στον Πειραιά στα τέλη του 2015.
Σε ό,τι δε αφορά το ΤΡΑΜ υπογράμμισε ότι με βάση τους προγραμματισμούς της εταιρείας, η διαδρομή της α’ φάσης, για την οποία σημειωτέον υπάρχει προσφυγή κατοίκων στο ΣτΕ, θα είναι έτοιμη έως το 2011. Η διαδρομή ωστόσο αυτή δεν αλλάζει ουσιαστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης αλλά αποτελεί τη βάση για τις πιο ουσιαστικές επεκτάσεις προς Φρεαττύδα, Καλλίπολη, Χατζηκυριάκειο, Καμίνια και Πέραμα οι οποίες είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν. Ταυτόχρονα επεσήμανε ότι δεν έχουν μέχρι σήμερα ληφθεί υπόψη οι προτάσεις του Δήμου Πειραιά για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μετά από μελέτη και αποστολή στους αρμοδίους.
Στην παρέμβασή του ο Νομάρχης Πειραιά στάθηκε επιπλέον και στο γεγονός ότι η διαβούλευση που ξεκινά το Υπουργείο αφορά μέρος και όχι το σύνολο το συγκοινωνιακού χάρτη της περιοχής, αφού περιλαμβάνει μόνο τις αστικές συγκοινωνίες, εξαιρώντας τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς.
«Σήμερα καλούμαστε να μιλήσουμε για τον επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών, χωρίς η αυτοδιοίκηση να έχει λάβει μέρος στην παραμικρή διαβούλευση για τον σχεδιασμό των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, χωρίς να έχουμε στα χέρια μας πρόταση για τον επανασχεδιασμό για να μπορέσουμε να συνεισφέρουμε με τις προτάσεις μας. Οι επεκτάσεις, οι χαράξεις των γραμμών του Μετρό και του Τραμ έγιναν χωρίς τη συμμετοχή μας, χωρίς να ζητηθεί η γνώμη μας και οι όποιες απόψεις μπορέσαμε να εκφέρουμε διατυπώθηκαν κατά τις συζητήσεις των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των έργων, με τετελεσμένες δηλαδή ήδη τις χαράξεις, γεγονός που κατά τη γνώμη μας είναι απαράδεκτο. Εάν υπήρχε εγκαίρως η απαραίτητη διαβούλευση οι αρμόδιοι θα γνώριζαν ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά με ομόφωνη απόφασή του μετά από ανοικτό διάλογο με όλους τους φορείς, διαφώνησε όχι βεβαίως με την προγραμματισμένη επέκταση του Μετρό, αλλά με την χάραξη που προτάθηκε, την οποία χαρακτηρίσαμε ανεπαρκή και αποσπασματική, αφού δεν καλύπτει παρά ένα πολύ μικρό μέρος των αναγκών της περιοχής μας, αφήνοντας έξω τους μεγάλους Δήμους Κερατσινίου, Περάματος καθώς και όλα τα νοσοκομεία της περιοχής μας. Επομένως η διαβούλευση που γίνεται σήμερα παρουσιάζει υστέρηση, αφού καλούμαστε να συμβάλλουμε στη διαμόρφωση ενός μέρους και όχι του συνόλου του συγκοινωνιακού χάρτη της περιοχής μας» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Νομάρχης Πειραιά.
«Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, πρότασή μας είναι να υπάρξει η σύνταξη ενός συγκοινωνιακού master plan για το λεκανοπέδιο, που θα περιλαμβάνει όλα τα συγκοινωνιακά μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, τη σύνταξη του οποίου θα έχει την ευθύνη να υλοποιήσει το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το ΥΠΕΧΩΔΕ μετά από διαβούλευση με την αυτοδιοίκηση και την επιστημονική κοινότητα. Μόνο έτσι θα αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο ή όποια διαβούλευση. Σε μια τέτοια προσπάθεια εμείς είμαστε πρόθυμοι να συμβάλλουμε προκειμένου οι 3,5 εκατομμύρια συμπολίτες μας στο λεκανοπέδιο να αποκτήσουν τις συγκοινωνίες που τους αξίζουν και που θα καλύπτουν τις ανάγκες τους με όλες τις ευεργετικές συνέπειες που θα έχει μία τέτοια προσπάθεια για το περιβάλλον, την υγεία και την ποιότητα της ζωής τους» κατέληξε κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Μίχας.
Από το Γραφείο Τύπου