Το σχέδιο της κυβέρνησης για τη ναυπηγοεπισκευή

Τέσσερις μεγάλους πυλώνες περιλαμβάνει το σχέδιο της υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκας Κστσέλη προκειμένου να κερδίσει η χώρα το στοίχημα της ανταγωνιστικότητας της ναυπηγοεπισκευής.

Για τέσσερις μεγάλους πυλώνες έκανε λόγο η κα Κατσέλη.

Όπως υπογράμμισε χθες σε δηλώσεις της η υπουργός, μετά από συναντήσεις που είχε με με εργαζόμενους, εργοδότες, φορείς των Επιμελητηρίων και φορείς που εμπλέκονται στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, παρόντος επίσης και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ , Γ. Ανωμερίτη, «Η πρόκληση για μας είναι πραγματικά η στήριξη της Ζώνης και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της. Μόνο τότε θα κερδίσουμε το στοίχημα της ανάπτυξης».

Στους φορείς ανέφερε επίσης ότι έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση για τον Σκαραμαγκά και ότι θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι παρεμβάσεις στο Σκαραμαγκά, στον ΟΛΠ και στον Πειραιά καθώς και στην ΝΕΖ με το αναπτυξιακό σχέδιο για τον Πειραιά είναι αλληλένδετες.

Οι πυλώνες

Όπως υπογράμμισε η υπουργός οι τέσσερις μεγάλους πυλώνες του επιχειρησιακού σχεδίου για τη Ζώνη είναι:

- «Πρώτον, την οργάνωση και τον εκσυγχρονισμό της ζώνης και ό,τι αφορά στη σύσταση διοικητικής επιχείρησης, η οποία θα αναλάβει το συντονισμό των ενεργειών, τη στήριξη και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Ζώνης, με τίτλο «Ναυπηγοεπισκευαστικές Υπηρεσίες ΑΕ».

- Δεύτερον, αναφερθήκαμε στις υποδομές που πρέπει να υπάρξουν για τη στήριξη της ζώνης και κυρίως για την πλωτή δεξαμενή, τύπου Panamax, όπου πάλι ο ΟΛΠ παίρνει την πρωτοβουλία να την προωθήσει.

- Ο τρίτος πυλώνας έχει να κάνει με τα αναπτυξιακά κίνητρα για τις επιχειρήσεις, οι οποίες εμπλέκονται και δραστηριοποιούνται μέσα στη Ζώνη. Στον αναπτυξιακό νόμο θα υπάρχουν ειδικά κίνητρα προς αυτή την κατεύθυνση. Ζήτησα, λοιπόν, από τους εμπλεκόμενους φορείς να καταθέσουν, τις επόμενες εβδομάδες, συγκεκριμένες προτάσεις.

- Επίσης, αναφερθήκαμε στο ζήτημα του Μητρώου, το οποίο η Νομαρχία Πειραιώς προωθεί και το οποίο πρέπει να έχει τις αυστηρές προδιαγραφές που σήμερα έχει, ώστε να υπάρχει και εξυγίανση του χώρου.

Και τέλος, το μεγάλο ζήτημα των εργαζόμενων που σε συνεργασία τα δύο Υπουργεία, το δικό μας και το Υπουργείο Εργασίας, θα αντιμετωπίζουν στο πλαίσιο ενός ευρύτερου αναπτυξιακού σχεδίου για τη ΝΕΖ».

Η Νομαρχία Πειραιά

Από τη πλευρά της η Νομαρχία Πειραιά κατέθεσε σειρά προτάσεων που αφορούν:

- Χωροθέτηση της Ν/Ζώνης που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει πράξη.

- Δημιουργία Φορέα Διαχείρισης με κύρια αποστολή την διαχείριση και ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος - Σαλαμίνας, στον οποίο θα μετέχουν μεταξύ άλλων η ΟΛΠ ΑΕ, επιχειρήσεις της Ζώνης, εκπρόσωπος της Νομαρχίας Πειραιά.

- Αγορά από την ΟΛΠ ΑΕ νέας πλωτής δεξαμενής

- Ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.

- Άμεση αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας στην ΝΕΖ.

-Εκπόνηση Επιχειρησιακού Σχεδίου Ανασυγκρότησης της Ζώνης από την ΟΛΠ Α.Ε.

- Είσοδο της Ζώνης στην νέα εποχή, με εκπαίδευση των εργαζομένων στις σύγχρονες εξελίξεις.

Οι εργαζόμενοι

Από τη πλευρά τους τα Σωματεία των εργαζομένων της ΝΕΖ, αποχώρησαν από τη συνάντηση, τονίζοντας ότι δεν συμμετέχουν σε καμία περίπτωση σε συζητήσεις που στόχο έχουν να αποπροσανατολίσουν και να κερδίσουν χρόνο, ώστε να εφαρμοστούν οι αντιλαϊκές πολιτικές της κυβέρνησης στο χώρο της ΝΕΖ.

από τη Ναυτεμπορική