Κυβερνητικές προτάσεις για τα οδικά έργα

Του Γιωργου Λιαλιου από τη Καθημερινή

Όραμα ή έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα; Η κρίση και η συνεπακόλουθη άρνηση των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν μεγάλα έργα στη χώρα μας –η οποία οδήγησε πρόσφατα και στην ακύρωση του διαγωνισμού για νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι– δεν αποθαρρύνει το υπουργείο Υποδομών. Στις προτάσεις του για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής περιλαμβάνεται πλήθος νέων οδικών έργων, ανάμεσα στα οποία για πρώτη φορά τη ζεύξη του κόλπου της Ελευσίνας μέσω της Σαλαμίνας και την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της Αττικής Οδού στα κορεσμένα της τμήματα.
Το κείμενο των προτάσεων κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών στον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας και παρουσιάστηκε πρόσφατα σε ημερίδα με θέμα το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας. Ποια είναι λοιπόν τα πιο αξιοσημείωτα από τα έργα που προτείνει να ενταχθούν στον σχεδιασμό της Αττικής για την επόμενη 15ετία;

– Για πρώτη φορά, το υπουργείο Υποδομών μιλάει για μέτρα αναβάθμισης της κυκλοφοριακής ικανότητας της Αττικής Οδού, στο τμήμα ανάμεσα στους κόμβους Δουκίσσης Πλακεντίας και Εθνικής Οδού. Πηγές του υπουργείου Υποδομών διευκρινίζουν ότι η πρόταση αναφέρεται σε αύξηση των κόμβων εισόδου/εξόδου, προκειμένου οι υπάρχοντες κόμβοι να αποσυμφορηθούν. Ανάλογη πρόταση είχε κάνει στο παρελθόν από τη θέση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ο κ. Γιώργος Σουφλιάς.
– Για πρώτη φορά, επίσης, το υπουργείο Υποδομών μιλάει για «διπλή» ζεύξη της Σαλαμίνας: όχι μόνο με την υποθαλάσσια σύνδεση Περάματος - Σαλαμίνας, αλλά και με τη ζεύξη Σαλαμίνας - Πάχης Μεγάρων. Στις προτάσεις του, το υπουργείο εκτιμά πως πρόκειται για έργα τοπικής σημασίας, που θα διευκολύνουν την κίνηση προς και από Σαλαμίνα.
– Αξιοσημείωτη είναι και η πρόταση του υπουργείου για τον άξονα Θήβας-Ελευσίνας, ο οποίος έχει ήδη περιληφθεί στο σχέδιο του ρυθμιστικού. Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου, ο άξονας (εκτιμώμενου μήκους 50 χλμ.) θα ξεκινά από την περιοχή της Υλίκης, αλλά αντί να καταλήγει στην εθνική οδό, στο ύψος της Ελευσίνας, θα καταλήγει στην Αττική Οδό, στον κόμβο Αγίου Λουκά.
– Οσον αφορά τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το υπουργείο επιμένει μαξιμαλιστικά, περιλαμβάνοντας εκτός από τη σύνδεση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, τη σήραγγα στον Υμηττό (στο ύψος της Αργυρούπολης) προς Κορωπί και αεροδρόμιο, καθώς και δύο επιπρόσθετα τμήματα: στη βόρεια είσοδο του αεροδρομίου (εκεί όπου συγκεντρώνονται όλα τα καινούργια εμπορικά κέντρα) και στη Ραφήνα.