ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΣΕ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΕ ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Το Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου αποφάσισε σε προηγούμενη συνεδρίαση, να προβεί σε κάθε ενέργεια προκειμένου να υλοποιηθεί το προεδρικό διάταγμα για την μετάταξη του Γ' Λιμενικού τμήματος του κεντρικού λιμεναρχείου Πειραιά με έδρα την Σαλαμίνα σε Λιμεναρχείο Σαλαμίνας. Η εισήγηση επικαλείται τους εξής λόγους:
Α. Η πολύ μεγάλη ακτοπλοϊκή κίνηση, η υψηλότερη στον κόσμο σε πυκνότητα δρομολογίων και το πλήθος των διακινούμενων επιβατών.
Β. Την μεγάλη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα κυρίως στον όρμο στο Αμπελακίων και Κυνόσουρας, καθώς και την διενέργεια αμμοβολών με ότι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον.
Γ. Τον πολύ μεγάλο αλιευτικό στόλο που εδρεύει στο νησί
Δ. Την λειτουργία ¨"Οίκου του Ναύτου" με 2140 άμεσα και 2317 έμεσμα ασφαλισμένους
Ε. Τον πολύ μεγάλο αριθμό κατοίκων που τους καλοκαιρινούς μήνες φτάνουν τους 300.000 και δραστηριοποιούνται είτε ως λουόμενοι είτε ως ερασιτέχνες αλιείς είτε ως χειριστές ταχυπλόων και τζέτ σκί.
Από το 2003 που είχε εκδοθεί το ΠΔ και εννέα χρόνια μετά, αναρωτιέται κανείς, με την μη εφαρμογή του ποιος ωφελείται; Εύκολα γίνεται φανερό ότι, ούτε οι λουόμενοι αλλά ούτε και οι ασφαλισμένοι θα θίγονταν από αυτή την μετάταξη. Θα πρέπει κανείς να αναζητήσει την έξωθεν παρέμβαση, αν υπάρχει, είτε σε αυτούς που διαχειρίζονται την ακτοπλοϊκή κίνηση είτε στα Ναυπηγεία. Και των δύο τα συμφέροντα είναι πολύ μεγάλα, και ένα αναβαθμισμένο Λιμεναρχείο θα δυσχέραινε τυχόν ανομίες. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι στην προβλήτα στο Πέραμα που ανήκει στην δικαιοδοσία του Κεντρικού λιμεναρχείου, εδώ και ένα χρόνο έχει αποκατασταθεί το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις των δρομολογίων λόγο έλλειψης θέσης, σε αντίθεση με την προβλήτα στα Παλούκια που το πρόβλημα παραμένει.
Θετικό είναι ότι η εισήγηση έγινε ομόφωνα αποδεκτή, αλλά η όποια προσπάθεια έρχεται αντιμέτωπη με τις συγχωνεύσεις υπηρεσιών και την αποψιλώσει του έμψυχου δυναμικού των σωμάτων ασφαλείας κατά εντολή της τρόικας και των δανειστών που υλοποιεί η παρούσα κυβέρνηση.
Α. Η πολύ μεγάλη ακτοπλοϊκή κίνηση, η υψηλότερη στον κόσμο σε πυκνότητα δρομολογίων και το πλήθος των διακινούμενων επιβατών.
Β. Την μεγάλη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα κυρίως στον όρμο στο Αμπελακίων και Κυνόσουρας, καθώς και την διενέργεια αμμοβολών με ότι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον.
Γ. Τον πολύ μεγάλο αλιευτικό στόλο που εδρεύει στο νησί
Δ. Την λειτουργία ¨"Οίκου του Ναύτου" με 2140 άμεσα και 2317 έμεσμα ασφαλισμένους
Ε. Τον πολύ μεγάλο αριθμό κατοίκων που τους καλοκαιρινούς μήνες φτάνουν τους 300.000 και δραστηριοποιούνται είτε ως λουόμενοι είτε ως ερασιτέχνες αλιείς είτε ως χειριστές ταχυπλόων και τζέτ σκί.
Από το 2003 που είχε εκδοθεί το ΠΔ και εννέα χρόνια μετά, αναρωτιέται κανείς, με την μη εφαρμογή του ποιος ωφελείται; Εύκολα γίνεται φανερό ότι, ούτε οι λουόμενοι αλλά ούτε και οι ασφαλισμένοι θα θίγονταν από αυτή την μετάταξη. Θα πρέπει κανείς να αναζητήσει την έξωθεν παρέμβαση, αν υπάρχει, είτε σε αυτούς που διαχειρίζονται την ακτοπλοϊκή κίνηση είτε στα Ναυπηγεία. Και των δύο τα συμφέροντα είναι πολύ μεγάλα, και ένα αναβαθμισμένο Λιμεναρχείο θα δυσχέραινε τυχόν ανομίες. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι στην προβλήτα στο Πέραμα που ανήκει στην δικαιοδοσία του Κεντρικού λιμεναρχείου, εδώ και ένα χρόνο έχει αποκατασταθεί το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις των δρομολογίων λόγο έλλειψης θέσης, σε αντίθεση με την προβλήτα στα Παλούκια που το πρόβλημα παραμένει.
Θετικό είναι ότι η εισήγηση έγινε ομόφωνα αποδεκτή, αλλά η όποια προσπάθεια έρχεται αντιμέτωπη με τις συγχωνεύσεις υπηρεσιών και την αποψιλώσει του έμψυχου δυναμικού των σωμάτων ασφαλείας κατά εντολή της τρόικας και των δανειστών που υλοποιεί η παρούσα κυβέρνηση.