Χαριστική βολή στην ήδη υποβαθμισμένη Σαλαμίνα η πρόθεση Μαγκριώτη για διπλή ζεύξη με την ηπειρωτική Αττική, καθώς το νησί θα μετατραπεί σε «πλωτό» διάδρομο, ενώ δεν διαθέτει υποδομές και είναι περικυκλωμένο από βαριές εργοστασιακές μονάδες και εστίες ρύπανσης σε απόσταση αναπνοής.
Για του λόγου το αληθές, υπενθυμίζουμε στους ανυποψίαστους: την Ψυττάλεια, μονάδα επεξεργασίας λυμμάτων (το νησί δεν διαθέτει αποχέτευση - τι ειρωνεία), τη Ρεβυθούσα με τις εγκαταστάσεις φυσικού αερίου (η Σαλαμίνα δεν έχει καν σύνδεση), τα ιχθυοτροφεία (χωρίς κανένα οικονομικό όφελος για την τοπική κοινωνία), τα μισοβυθισμένα σκάφη (θάβουν την περιοχή της ιστορικής ναυμαχίας αντί να την αναδεικνύουν σε τουριστικό πόλο έλξης και μνήμης). Με την εκπεφρασμένη πρόθεση του υφυπουργού Μεταφορών και Δικτύων να δημοπρατηθεί το έργο της διπλής ζεύξης το 2012, χωρίς μάλιστα να ενημερωθούν καν οι δημοτικές αρχές της Σαλαμίνας, μετατρέπεται ολόκληρο το νησί σε μία... «παράκαμψη της εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου».
Αδιαφορία
Στη διαχρονική αδιαφορία του κράτους, δήλωσε ο δήμαρχος Γιάννης Τσαβαρής, σε ό,τι αφορά τα έργα υποδομής (σ.σ. εδώ μερίδιο ευθύνης έχουν, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, και οι κατά καιρούς δημοτικοί άρχοντες), προστίθεται και η ζεύξη για εύκολη πρόσβαση μέσω Σαλαμίνας στην Πελοπόννησο, έργο το οποίο ο Γιάννης Πολύζος, πρόεδρος του οργανισμού ρυθμιστικού σχεδίου και προστασίας περιβάλλοντος Αθήνας, θεωρεί υπερσχεδιασμό -αφού οι διανοίξεις και οι παρεμβάσεις στην Εθνική (Χαϊδάρι, Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα) και στην Αττική οδό μειώνουν σημαντικά το χρόνο διαδρομής μέχρι την Πελοπόννησο.
Ο δήμαρχος κατήγγειλε τις «μεθοδεύσεις Μαγκριώτη και των μανδαρίνων του που μεταφέρουν από υπουργείο σε υπουργείο τη μελέτη ζεύξης, χωρίς να έχουν την ευαισθησία να ενημερώσουν το Δήμο Σαλαμίνας, και ζήτησε να αφήσουν την τοπική κοινωνία να εκφραστεί με δημοψήφισμα αν θέλει ή όχι τη ζεύξη.
«Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να αποφασίσει για μας χωρίς εμάς, επειδή θέλουν να εξυπηρετήσουν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα κατασκευαστές και άλλοι», τόνισε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Νίκος Κόγιας σε πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου όπου ετέθη το ζήτημα επί τάπητος. «Το νησί -συνέχισε ο ίδιος- που εδώ και 50 χρόνια λειτουργεί ως ένα "δοχείο απορριμμάτων του λεκανοπεδίου", όπως έχει χαρακτηριστεί, είναι ακόμα ένας τόπος αναψυχής και σύντομης απόδρασης για τα φτωχά (κυρίως) κοινωνικά στρώματα της Αττικής. Ο πληθυσμός σε μόνιμη βάση πλέον ξεπερνά τις 60.000 και το καλοκαίρι τις 250.000 (!).
»Συνακόλουθα όμως έχουν πολλαπλασιαστεί και οι ανάγκες σε όλους τους τομείς: πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, σχολική στέγη, οδικό δίκτυο, πολεοδομικός σχεδιασμός και άλλες υποδομές, θίγοντας και το πρόβλημα της ανεργίας για τους εκατοντάδες εργαζόμενους στα πορθμεία του νησιού».
Δεν θέλουμε να μετατρέψουμε το νησί σε χερσόνησο, είπε ο τέως δήμαρχος Σπύρος Σοφράς, ο οποίος (με αυτοκριτική διάθεση) χαρακτήρισε λάθος του την πρόταση για δημιουργία γέφυρας Φανερωμένης - Μεγάλου Πεύκου, στο δυτικό κομμάτι της Σαλαμίνας. Εν συντομία, οι θέσεις και οι προτάσεις των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης:
Ρούλα Νάννου: Το νησί θα επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά, θα αυξηθεί η αυθαίρετη δόμηση και θα υπάρξουν οικονομικές επιπτώσεις (κυρίως) για τους εργαζόμενους στα φέρι-μπόουτ, τους ιδιοκτήτες (σ.σ. δεν υπήρξαν επίσημες ανακοινώσεις - δηλώσεις από πλευράς τους). Θα αυξηθεί η εγκληματικότητα και ο κόσμος θα επωμιστεί το μεγάλο κόστος των διοδίων της γέφυρας. Δεν μπορεί να γίνει δημοψήφισμα για θέματα εθνικής πολιτικής.
Μπακαούκας Στάμος: Δεν υπάρχουν υποδομές να αντέξουμε έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο και δύο γέφυρες, τις μεγάλες οικιστικές πιέσεις, την ενδεχόμενη αύξηση του πληθυσμού κ.λπ. Ζήτησε από τους ιδιοκτήτες φέρι-μπόουτ πιο ανταγωνιστικές τιμές εισιτηρίων. Ναι στο δημοψήφισμα, όχι στη ζεύξη.
Ομηρος Παπασάββας: Αν γίνει το έργο θα αποδυναμωθεί η τοπική οικονομία, θα έχουμε περισσότερη ρύπανση, ηχορρύπανση, περιβαλλοντική καταστροφή, αύξηση της ανεργίας (εργαζόμενοι στα φέρι-μπόουτ), αποδυνάμωση της τοπικής οικονομίας. Οχι στη γέφυρα. Ζήτησε παρέμβαση του δημάρχου να μην ενταχθεί το έργο στο ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας-Αττικής.
Συμφέροντα
Γεωργία Γκαβογιάννη: Η ζεύξη είναι ενταγμένη σε ένα γενικότερο σχεδιασμό που εξυπηρετεί τα συμφέροντα μονοπωλιακών ομίλων που προσπαθούν να μειώσουν το χρόνο μεταφοράς των εμπορευμάτων. Δεν εξυπηρετεί το λαό της Σαλαμίνας. Να γίνουν έργα υποδομών και να δοθούν τα 50 εκατομμύρια ευρώ που οφείλει το κράτος στο δήμο από παρακρατηθέντες φόρους. Αν γίνει (τελικώς) γέφυρα, να κατασκευαστεί από δημόσιο φορέα, με δωρεάν χρήση από τους δημότες. Να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας για τους εργαζόμενους στις κοινοπραξίες.
Στη συνεδρίαση πέρασε η πρόταση του δημάρχου Γιάννη Τσαβαρή που συνίσταται στο τρίπτυχο:
«Υλοποίηση μέσα από ένταξη σε συγκεκριμένο οικονομικό πρόγραμμα (εθνικό ή ευρωπαϊκό), όλες οι σημερινές αναγκαίες παρεμβάσεις για την καλύτερη, σε όλους τους τομείς, λειτουργικότητα του νησιού μας.
»Αποδοχή από κοινού με τους αρμόδιους φορείς δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος για την υλοποίησή τους και
»Μετά από αυτά, διενέργεια δημοψηφίσματος από τους δημότες του νησιού για τη ζεύξη».
Επεται η συνέχεια!*