Πρόσφατα ο ΠΕΡΙΒΟΣ
συναντήθηκε με τον απερχόμενο πρόεδρο
του Οργανισμού Σχεδιασμού της Αθήνας
κ Ι. Πολύζο με απώτερο σκοπό να
ενημερωθεί για τις εξελίξεις στο θέμα
της ζεύξης Σαλαμίνας Περάματος. Η
κουβέντα διεξήχθη σε πολύ φιλικό κλίμα
και τα στοιχεία και οι απόψεις που
ανταλλάχθηκαν, αποτέλεσαν έναν γόνιμο
διάλογο.
Από την
δύο ωρών περίπου συνάντηση σταχυολογήσαμε
τα ακόλουθα:
-
Ο κ Πολύζος ανέφερε με επιχειρήματα από τον Ευρωπαϊκό χώρο, ότι η τάση κατασκευής αυτοκινητόδρομων εντός αστικών ιστών, αποτελεί παρωχημένη λύση, μιας και η τάση πλέον, διαμορφώνεται για πιο συμπαγείς και λειτουργικές πόλεις με σαφή προσανατολισμό προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τη διατήρηση του περιαστικού τοπίου.
-
Το σχέδιο της ζεύξης περιλαμβάνεται σε έναν ευρύτερο παλαιότερο σχεδιασμό που συνδέει την Πάχη Μεγάρων με τον Μαραθώνα και από εκεί ακολουθώντας Βορειοδυτική πορεία συνδέεται με την Εθνική Αθηνών Λαμίας.
-
Η κατάσταση μετά τη σύνδεση θα προκαλέσει έντονες μεταβολές στη φυσιογνωμία του τόπου, δίνοντας δυνατότητα επέκτασης των δυτικών περιοχών της Αθήνας.
-
Σε περιοχές που παρουσίασαν ανάλογη «ανάπτυξη» π.χ Μεσόγεια, είπε χαρακτηριστικά πριν ακόμα ξεκινήσουν τα έργα, εκτάσεις είχαν αγοραστεί από τους ίδιους τους κατασκευαστές με στόχο τη δημιουργία μεγάλων εμπορικών κέντρων γεγονός που οδήγησε σε μαρασμό τους εμπορικούς συλλόγους. Παράλληλα ασκούνταν πιέσεις για γενναία αύξηση του συντελεστή δόμησης
-
Ο κ.Πολύζος τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό να αποφασίσει η Σαλαμίνα πως θέλει να είναι μετά από 50 χρόνια. Αν θέλει να αποτελεί μια συνέχεια του αστικού ιστού της πόλης ή αν θέλει να διατηρήσει την νησιωτική και περιβαλλοντική της ιδιαιτερότητα. Με λίγα λόγια να έχει ένα όραμα και ένα Ρυθμιστικό Σχέδιο.
-
Αναφέρθηκε στις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων ότι μπορεί και πρέπει να είναι επικαιροποιημένες ώστε να εκφράζουν τη σημερινή πραγματικότητα.
-
Τέλος συζητήθηκε η δυνατότητα προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας καθώς και οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν εκεί.