ΚΑΜΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ


Η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ με αποφασιστική συνέπεια λόγων και έργων έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα επεισόδιο στο έργο της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Την ιδιωτικοποίηση 23 λιμανιών και μαρίνων ανάμεσά τους και τα λιμάνια των δήμων Γλυφάδας, Αλίμου, Πόρου και Ύδρας, στην περιοχή της Αττικής. Η ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών, που θα γίνει με την μορφή της σύμβασης παραχώρησης σε τρίτους κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης, δεν αναιρεί σε καμία περίπτωση την ουσία των ιδιωτικοποιήσεων.
Οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμενικών υποδομών της χώρας γίνονται στα πλαίσια της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου όπως προβλέπεται από τις στρατηγικού χαρακτήρα αποφάσεις της Ε.Ε. για την ιδιωτικοποίηση κρίσιμων τομέων όπως των μεταφορών, της ενέργειας κ.α. Στοχεύει στην απελευθέρωση δυνατοτήτων σίγουρης κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους, ιδιαίτερα τώρα σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης.
Ενώ στο λαό φορτώνουν όλες τις συνέπειες της κρίσης, φτώχεια, ανεργία, ανέχεια. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι μοναδική μέριμνα για τα κόμματα της πλουτοκρατίας, την ώρα που σχεδιάζουν μέτρα σφαγής για το λαό ύψους 16 δις ευρώ, είναι να εξασφαλίσουν τσουβάλια κέρδους για τα μονοπώλια. Είναι αυτή η πολιτική που έχει ως χαρακτηριστικό της παράδειγμα το χτύπημα των εργατών χαλυβουργών από τη μια και το χάρισμα ενός λιμανιού, στον Ασπρόπυργο, στο βιομήχανο Μάνεση από την άλλη.

            Η άμεση ιδιωτικοποίηση των συγκεκριμένων λιμανιών και μαρίνων είναι η αφετηρία ιδιωτικοποίησης όλων των λιμενικών υποδομών της χώρας, με επίκεντρο τα 12 μεγάλα, στρατηγικής σημασίας, λιμάνια αλλά και τα υπόλοιπα, πάνω από 800 μικρότερα, εμπορικά και τουριστικά λιμάνια. Η τρικομματική κυβέρνηση μάλιστα βιάζεται να φέρει νομοθετική ρύθμιση η οποία αναιρεί την υποχρέωση συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου κατά 51% σε επιχειρήσεις σε στρατηγικούς τομείς και υποδομές, ώστε να «λυθούν τα χέρια» της και στην ιδιωτικοποίηση των δυο μεγάλων λιμανιών της χώρας, του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Ιδιαίτερα για τον ΟΛΠ αυτό μεταφράζεται σε παραπέρα παραχωρήσεις δραστηριοτήτων του λιμανιού (κρουαζιέρα, car terminal, σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη). Αντίστοιχοι σχεδιασμοί υπάρχουν για τα λιμάνια του Λαυρίου, της Ελευσίνας και της Ραφήνας. Ιδιαίτερα για τις μαρίνες, στόχος είναι η παράδοση στα μεγάλα μονοπωλιακά συμφέροντα όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μήκους της ακτογραμμής με συνέπεια πανάκριβες υπηρεσίες αλλά και αποκλεισμό της πρόσβασης σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους της Αττικής προς την θάλασσα, σε συνδυασμό και με την ιδιωτικοποίηση του μεγάλου φιλέτου του Ελληνικού.

Η εξέλιξη αυτή δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Ο ΟΛΠ και τα λιμάνια οδηγήθηκαν μέσα από μια πορεία ιδιωτικοποίησης σε εκχώρηση παραγωγικών τομέων και δραστηριοτήτων τους στο μονοπωλιακό κεφάλαιο. Απ’ αυτή τη σκοπιά χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της COSCO όπου έχει μετατρέψει ένα μέρος του λιμανιού του Πειραιά, το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, σε εργασιακό κάτεργο. Διαδικασία που συνεχίστηκε με την μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων) του συνόλου των μετοχών του ΟΛΠ και συμπληρώνεται τώρα με την πρώτη δόση ιδιωτικοποίησης των 23 λιμανιών και μαρίνων. Η πρακτική αυτή έχει εφαρμοστεί σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της ΕΕ, από κυβερνήσεις φιλελεύθερες, σοσιαλδημοκρατικές ή νεοαριστερής διαχείρισης. Αποτελεί  δέσμευση προς την Ε.Ε., για να προχωρήσουν οι απαραίτητες καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις.

 Αυτά σε συνδυασμό με τα μέτρα σφαγής ασφαλιστικών, εργασιακών, μισθολογικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση στην κρουαζιέρα (ως συνέπεια της άρσης του καμποτάζ) και στον ιστιοπλοϊκό τουρισμό δεν υπάρχουν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, δηλαδή εργαζόμενοι με εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, οργιάζει η μαύρη ανασφάλιστη εργασία. Ενώ η φτώχεια, η μείωση του εσωτερικού τουρισμού ως συνέπεια της καπιταλιστικής κρίσης και η εφαρμογή του all inclusive οδηγούν στο μαρασμό δεκάδες αυτοαπασχολούμενους στους παράκτιους δήμους και τα νησιά. Τα περί «ανάπτυξης» λοιπόν αποτελούν κούφια λόγια, είναι ανάπτυξη για τους λίγους. Ο λαός γνωρίζει, γιατί δοκιμάζει σκληρά στο πετσί του αυτή τη βάρβαρη πολιτική.

            Το ΚΚΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα στην Αττική και στα νησιά, να ξεσηκωθούν. Να μην περάσει το νέο έγκλημα της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ. Καμία ιδιωτικοποίηση λιμανιού και μαρίνας. Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια και στις μαρίνες να είναι σε αγωνιστική ετοιμότητα, να ακυρωθούν στην πράξη οι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί. Επιβεβαιώνεται ότι για το λαό ένας δρόμος υπάρχει! Ο δρόμος της αποδέσμευσης από την ΕΕ, της μονομερούς διαγραφής του χρέους με τον ίδιο το λαό στην εξουσία, όπου τα λιμάνια και οι υποδομές, τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα είναι λαϊκή περιουσία.


17.8.2012
Κ.Ο. Αττικής του ΚΚΕ