Δύσκολη η προώθηση τους στην παρούσα χρονική συγκυρία. Το ρεπορτάζ χαρακτηρίζει το πλέον ενδιαφέρον έργο την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, κόστους περί τα 400 εκατ.
ευρώ αφού όπως τονίζει πέρυσι διακινήθηκαν περί τα 11 εκατ. επιβάτες με τη γραμμή των
φέρι, αλλά και 4 εκατομμύρια οχήματα.
Για νέα μακρόχρονη παράταση οδεύουν τα 3 νέα μεγάλα έργα στην Ελλάδα σύμφωνα με την ιστοσελίδα euro2day.gr που βλέπει για το 2015 και βλέπουμε τα τρία νέα συγχρηματοδοτούμενα έργα οδοποιίας με συμβάσεις παραχώρησης (υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας, ζεύξη Λευκάδας και αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη), συνολικού ύψους περί το ένα δισ. ευρώ. Ο λόγος: είναι απίθανο να βρεθούν υποψήφιοι στην παρούσα συγκυρία, ενώ εξίσου απίθανη είναι η εξεύρεση κεφαλαίων για να καλυφθεί η κρατική συμμετοχή.
Δεν θεωρείται τυχαίο πως στην πρόσφατη παρουσίαση του σχεδιασμού του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για το 2013, παρουσία του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά, ο Κ. Χατζηδάκης δεν είπε λέξη για τα τρία νέα έργα. Αντίθετα αναφέρθηκε στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι.
Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών βιάστηκε να προκηρύξει τα έργα, αλλά από τότε πάμε από αναβολή, σε αναβολή. Αρχικά οι προσφορές έπρεπε να υποβληθούν τον Ιούλιο του 2012, στη συνέχεια μετατέθηκαν για τον Οκτώβριο και τώρα κάποιοι υποστηρίζουν πως τα έργα θα δημοπρατηθούν την Ανοιξη.
Από την πρόσφατη παρουσίαση προκύπτει πως οδεύουν για το απώτερο μέλλον και για το επόμενο ΕΣΠΑ (αν δεχθεί η Κομισιόν τη χρηματοδότηση επιπλέον δρόμων...).
Εκτός από τη στενότητα πόρων στο Δημόσιο, η αναβολή συνδέεται και με την αδυναμία των ελληνικών τεχνικών εταιρειών να βρουν κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Ειδικά σε μια περίοδο που βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την τύχη των υφιστάμενων μεγάλων οδικών έργων (Ιόνια Οδός, Μαλιακός – Κλειδί, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Κόρινθος – Πάτρα). Εξάλλου οι διοικήσεις των ισχυρών ομίλων βρίσκονται αυτό τον καιρό σε διαπραγματεύσεις με τις ελληνικές τράπεζες για αναχρηματοδότηση υφιστάμενου δανεισμού.
Στελέχη του υπουργείου υποστήριζαν, πάντως, πρόσφατα πως τα τρία έργα θα προχωρήσουν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου (εφαρμόζεται στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα). Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας, οι υποψήφιοι που θα προεπιλεγούν για κάθε ένα από τα τρία έργα θα προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο προκειμένου να επιλεγεί η βέλτιστη οικονομική και τεχνική λύση.
Το πλέον ενδιαφέρον από τα τρία έργα είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, κόστους περί τα 400 εκατ. ευρώ. Πέρυσι διακινήθηκαν περί τα 11 εκατ. επιβάτες με τη γραμμή των φέρι, αλλά και 4 εκατομμύρια οχήματα.
Πολύ χαμηλότερο κόστος θα έχει η υποθαλάσσια σήραγγα που θα αντικαταστήσει τη σημερινή πλωτή γέφυρα για τη σύνδεση της Λευκάδας με τη Στερεά Ελλάδα.
Το πλέον σύνθετο, τεχνικά και οικονομικά, έργο είναι ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη ο οποίος εξαγγέλθηκε προ κρίσης. Τώρα, με την κυκλοφορία μειωμένη κατά 45% (με βάση τις προβλέψεις για τα διόδια στις εθνικές οδούς), ο σχεδιασμός έχει ανατραπεί.
Πηγή:euro2day.gr
Για νέα μακρόχρονη παράταση οδεύουν τα 3 νέα μεγάλα έργα στην Ελλάδα σύμφωνα με την ιστοσελίδα euro2day.gr που βλέπει για το 2015 και βλέπουμε τα τρία νέα συγχρηματοδοτούμενα έργα οδοποιίας με συμβάσεις παραχώρησης (υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας, ζεύξη Λευκάδας και αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη), συνολικού ύψους περί το ένα δισ. ευρώ. Ο λόγος: είναι απίθανο να βρεθούν υποψήφιοι στην παρούσα συγκυρία, ενώ εξίσου απίθανη είναι η εξεύρεση κεφαλαίων για να καλυφθεί η κρατική συμμετοχή.
Δεν θεωρείται τυχαίο πως στην πρόσφατη παρουσίαση του σχεδιασμού του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για το 2013, παρουσία του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά, ο Κ. Χατζηδάκης δεν είπε λέξη για τα τρία νέα έργα. Αντίθετα αναφέρθηκε στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι.
Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών βιάστηκε να προκηρύξει τα έργα, αλλά από τότε πάμε από αναβολή, σε αναβολή. Αρχικά οι προσφορές έπρεπε να υποβληθούν τον Ιούλιο του 2012, στη συνέχεια μετατέθηκαν για τον Οκτώβριο και τώρα κάποιοι υποστηρίζουν πως τα έργα θα δημοπρατηθούν την Ανοιξη.
Από την πρόσφατη παρουσίαση προκύπτει πως οδεύουν για το απώτερο μέλλον και για το επόμενο ΕΣΠΑ (αν δεχθεί η Κομισιόν τη χρηματοδότηση επιπλέον δρόμων...).
Εκτός από τη στενότητα πόρων στο Δημόσιο, η αναβολή συνδέεται και με την αδυναμία των ελληνικών τεχνικών εταιρειών να βρουν κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Ειδικά σε μια περίοδο που βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την τύχη των υφιστάμενων μεγάλων οδικών έργων (Ιόνια Οδός, Μαλιακός – Κλειδί, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Κόρινθος – Πάτρα). Εξάλλου οι διοικήσεις των ισχυρών ομίλων βρίσκονται αυτό τον καιρό σε διαπραγματεύσεις με τις ελληνικές τράπεζες για αναχρηματοδότηση υφιστάμενου δανεισμού.
Στελέχη του υπουργείου υποστήριζαν, πάντως, πρόσφατα πως τα τρία έργα θα προχωρήσουν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου (εφαρμόζεται στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα). Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας, οι υποψήφιοι που θα προεπιλεγούν για κάθε ένα από τα τρία έργα θα προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο προκειμένου να επιλεγεί η βέλτιστη οικονομική και τεχνική λύση.
Το πλέον ενδιαφέρον από τα τρία έργα είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, κόστους περί τα 400 εκατ. ευρώ. Πέρυσι διακινήθηκαν περί τα 11 εκατ. επιβάτες με τη γραμμή των φέρι, αλλά και 4 εκατομμύρια οχήματα.
Πολύ χαμηλότερο κόστος θα έχει η υποθαλάσσια σήραγγα που θα αντικαταστήσει τη σημερινή πλωτή γέφυρα για τη σύνδεση της Λευκάδας με τη Στερεά Ελλάδα.
Το πλέον σύνθετο, τεχνικά και οικονομικά, έργο είναι ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη ο οποίος εξαγγέλθηκε προ κρίσης. Τώρα, με την κυκλοφορία μειωμένη κατά 45% (με βάση τις προβλέψεις για τα διόδια στις εθνικές οδούς), ο σχεδιασμός έχει ανατραπεί.
Πηγή:euro2day.gr