Oι επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά βάζουν στο «παιχνίδι» και τη Ναυπηγο- επισκευαστική Ζώνη Περάματος.
Αεροδρόμια, λιμάνια, ναυπηγεία και ενέργεια αποτελούν τα τέσσερα καίριας σημασίας ζητήματα που έβαλαν οι Κινέζοι στην ατζέντα των επαφών Ελλάδας-Κίνας, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στην ασιατική χώρα.
Μεγάλο ενδιαφέρον έδειξαν οι κινέζοι για την Ναυπηγο- επισκευαστική Ζώνη Περάματος. |
Ενας χώρος που εκτιμάται ότι μπορεί να αποτελέσει πεδίο συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας και άξονα επενδύσεων είναι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος,
που τα τελευταία χρόνια φυτοζωεί και λόγω της οικονομικής κρίσης. Η Ελλάδα θα επιδιώξει να θέσει τις βάσεις για μια συμφωνία η οποία θα «ακουμπά» στις βλέψεις της Cosco για επέκταση των επενδύσεών της στο λιμάνι του Πειραιά.
Το επόμενο θέμα της ατζέντας των επαφών Ελλάδας-Κίνας αφορά τη ναυτιλιακή συνεργασία των δύο χωρών. Εξάλλου, ανάμεσα στους επιχειρηματίες που θα συνοδεύσουν τον Ελληνα πρωθυπουργό στην Κίνα υπάρχει και ένας σημαντικός αριθμός εφοπλιστών με σημαντικές επενδύσεις στα ναυπηγεία της Κίνας. Η Κίνα έχει ήδη ανοίξει μέσω των βασικών της τραπεζών μια πιστωτική γραμμή 5 δισ. δολαρίων προς Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι κατασκευάζουν πλοία τους σε ναυπηγεία της Κίνας.
Η Cosco θέλει το 100% του ΟΛΠ, η Hutchinson ανοίγει πανιά για ΟΛΘ
Η κυβέρνηση, έχοντας προκρίνει το μοντέλο της ολικής παραχώρησης των δύο μεγάλων λιμένων της χώρας στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, είτε με την παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων των λιμένων, είτε με πώληση μετοχών, γνωρίζει πως η κινεζική Cosco θα πάρει θέση διεκδίκησης του ΟΛΠ.
Αλλωστε, η Cosco έχει ήδη έλθει σε επαφή με την κυβέρνηση γνωστοποιώντας μεγάλη προσφορά, που σύμφωνα με πληροφορίες κινείται στο επίπεδο του 1 δισ. ευρώ, για την απόκτηση του ελέγχου του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας.
Το βασικό πάντως αντικείμενο των συζητήσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές στη διάρκεια των επαφών στην Κίνα είναι η απόκτηση ή όχι του πλήρους μετοχικού ελέγχου του λιμανιού, κάτι που θέλουν διακαώς οι Κινέζοι. Οι Κινέζοι διαπιστώνοντας ιδίοις όμμασι ότι τρία χρόνια μετά τη συμφωνία παραχώρησης των δύο ΣΕΜΠΟ (Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων) ο Πειραιάς εξελίσσεται σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου, με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο διάστημα αυτό να έχει υπερτριπλασιαστεί προσεγγίζοντας τα 2,7 εκατ. κοντέινερ από 850.000 το 2010, εύλογα θέλουν διεύρυνση της παρουσίας τους και μάλιστα με πώληση μετοχών. Μόνο αδιάφοροι δεν θα μπορούσαν να είναι οι Κινέζοι, που τρίβουν τα μάτια τους από τις επιδόσεις του Πειραιά.
Το συντομότερο δυνατό
Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου οι διαδικασίες τρέχουν παράλληλα με τον ΟΛΠ, πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής ενδιαφέρονται περισσότεροι από πέντε διεθνείς παίκτες, στους οποίους περιλαμβάνεται και η κινεζική Hutchinson. Οπως και στην περίπτωση της Cosco, η έτερη κινεζική εταιρεία που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δείχνει να προτιμά τις ολικές παραχωρήσεις, πιέζοντας μάλιστα να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν οι διαδικασίες και να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
«Πιλότο» για νέες συμφωνίες με κινεζικές πολυεθνικές εταιρείες αποτελεί και η συμφωνία Cosco - TΡΑΙΝΟΣΕ - Hewlett Packard. Ανάμεσα στις εταιρείες αυτές εντοπίζεται και ο μεγάλος ανταγωνιστής της HP, η γνωστή κινεζική τεχνολογική εταιρεία παραγωγής hardware (υπολογιστικά συστήματα) Lenovo.
Η εταιρεία που ισχυροποιείται, έχοντας ανέλθει στη 2η θέση της αγοράς υπολογιστών στη γεωγραφική περιοχή ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία), είναι σαφές ότι θέλει να ακολουθήσει κατά πόδας τον μεγάλο της ανταγωνιστή HP, μειώνοντας και τα μεταφορικά της κόστη που είναι αυξημένα λόγω των μεταφορών μέσω του Σουέζ.
πηγή:ethnos.gr