Ψυχραιμία κ. Τραυλέ….

                                                                             
Ανταπαντώντας στο συκοφαντικό υβρεολόγιο του κ. Τραυλού, αφού μεταξύ των άλλων με αποκαλεί σε επιστολή που δημοσίευσε «λαϊκιστή», ψηφοθήρα, γελοίο, ψεύτη κλπ, θα ήθελα καταρχήν να του συστήσω ψυχραιμία
Καταλαβαίνω απόλυτα την απόγνωσή του , αφού δεν μπορεί 8 μήνες πριν τις εκλογές να «βρει» υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους, προκειμένου να καταρτίσει τον συνδυασμό του.
Βέβαια πιστεύει ότι ανεβάζοντας τους τόνους  και υβρίζοντας μπορεί να πετύχει να αλλάξει το κλίμα, δυστυχώς όμως γι’ αυτόν ματαιοπονεί.. .
Γι’ αυτό του επισημαίνω τα εξής:
-         «Κύριε Τραυλέ, όσο με αφορά θέλω για άλλη μια φορά να σου πω ότι ψεύδεσαι και μάλιστα ασύστολα, αφού ξέρεις ότι καμιά «ψεύτικη» ή «κατασκευασμένη» σύμβαση  δεν συνομολογήθηκε από εμένα   στο δικαστήριο και σε προκαλώ άμεσα, εάν υπάρχουν τέτοιες να τις   δημοσιεύσεις. Εάν δεν το πράξεις (να δημοσιεύσεις τις συμβάσεις) είσαι  συκοφάντης.
Ξέρεις πολύ καλά ότι ως δήμαρχος έπραξα το αυτονόητο και σύννομο.

Ξέρεις πολύ καλά ότι η εισαγγελική παραγγελία δόθηκε μετά από δική σου καταγγελία και φυσικά ως όφειλε η δικαιοσύνη την διερευνεί.
Γιατί όμως βιάζεσαι να γίνεις εσύ δικαστής και να βγάλεις απόφαση;
Μήπως ξέρεις από τώρα το αποτέλεσμα της μακροχρόνιας δικαστικής διαδικασίας που θα ακολουθήσει μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση;
Μήπως κ. Τραυλέ πρέπει να καταλάβετε επιτέλους ότι οι εποχές που «φοβερίζατε» τους ανθρώπους με μηνύσεις, αγωγές και λοιπά τερτίπια, έχει παρέλθει προ πολλού και ότι εγώ σε κάθε περίπτωση δεν ανήκω σε αυτούς;
Ας έρθουμε όμως στο προκείμενο για τους εργαζόμενους που τώρα με κροκοδείλια δάκρυα στηρίζετε (;) και αν εγώ, αυτούς τους εργαζόμενους, στην συνέχεια των δικαστικών προσπαθειών τους, τους έχω στηρίξει.
- κ. Τραυλέ 2,5 χρόνια δήμαρχος, έχω παραστεί είτε εγώ είτε αντιδήμαρχοι, σε όλες τις υποθέσεις εργαζομένων που διεκδικούν στα δικαστήρια το δίκιο τους, για ένα κομμάτι ψωμί, για μια θέση εργασίας.
Πείτε μου εσείς πότε πράξατε το ίδιο, δηλαδή πότε προσωπικά ως δήμαρχος παρευρεθήκατε σε δικαστήριο υπέρ των εργαζομένων… ΠΟΤΕ!
Σήμερα ο δήμος έχει 90 εργαζόμενους με ασφαλιστικά μέτρα και η σημερινή δημοτική αρχή τους έχει στηρίξει όλους!!! Και φυσικά θα συνεχίσει να το κάνει».
Όμως ο κ. Τραυλός δεν ροδίζει πουθενά, προσπαθεί να μας πείσει ότι στήριξε τους εργαζόμενους του πρώην Δήμου Αμπελακίων όπως, Ειρήνη Αθανασίου, Γιάννη Αναγιάννη,  Ανδρέα Βαττή,  Νίκο Γιαλιά, Αρτεμισία Γκίκα,  Ειρήνη Δουμένη,  Νίκο Δυναμίδη,  Νίκο Λιανό Καμπακλή,  Δημήτρη Πούτο, Κατερίνα Σιγάλα,  Κατερίνα Μάρκου, Σπύρο Μαυρομάτη και Μαρία Σεραφείμ, όταν οι πάντες γνωρίζουν πως τους συμπεριφέρθηκε όταν ήταν δήμαρχος Αμπελακίων την τελευταία τετραετία.
-Κύριε Τραυλέ μήπως έχετε απώλεια μνήμης;
Οι εν λόγω εργαζόμενοι ατύχησαν όχι γιατί δεν είχαν μπάρμπα στην Κορώνη, όπως αναφέρετε στην ανακοίνωσή σας, αλλά επειδή δήμαρχος τότε ήταν ο Τραυλός, ο οποίος ήταν αντίθετος με την μονιμοποίησή τους. Δυστυχώς για εσάς υπάρχουν τα πρακτικά του Δ.Σ. Αυτή και μόνο η αυτοδιάψευσή σας έναντι των όσων λέγατε «χθες», με αυτά που σήμερα υποστηρίζετε, αποδεικνύουν την πολιτική σας αναξιοπιστία και αφερεγγυότητα.
Αυτούς τους εργαζόμενους κ. Τραυλέ, αντίθετα με εσάς , εγώ τους στήριξα στα δικαστήρια, σε όλες τις δίκες που στην συνέχεια διεξήγαγαν, προκειμένου να διατηρήσουν την εργασία τους και πολλοί από αυτούς διατήρησαν το δικαίωμα με προσωρινή διαταγή.
Τέλος είναι τουλάχιστον ατυχής η προσπάθειά σας να με τάξετε απέναντι από τους επιχειρηματίες;
Όπως σε όλους τους κλάδους έτσι και στους επιχειρηματίες υπάρχουν καλοί και κακοί, υπάρχουν π.χ αυτοί που λήστεψαν τα χρήματα του κοσμάκη στο χρηματιστήριο και άλλοι που πασχίζουν μέσα από καθημερινή προσπάθεια να διατηρήσουν την δραστηριότητά τους.
Ο χρόνος και τα στοιχεία έδειξαν που ο καθένας βρισκόταν εκείνη την εποχή.

ΥΓ.1 Σας υπενθυμίζω μερικά από τα δημοσιεύματα του «Ριζοσπάστη» για την εργατική πολιτική που ασκούσατε ως επιχειρηματίας. (Συνημμένες 8 Σελίδες)

ΥΓ.2 Ο Μάης είναι πλέον πολύ κοντά για όλους μας , γι’ αυτό υπομονή και ψυχραιμία…   

Ο
Δήμαρχος Σαλαμίνας

Γιάννης Τσαβαρής








Εργολάβοι "φεσώνουν" εργαζόμενους...

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Απ. Τασούλα για κοινοπραξία κατασκευής τμήματος της Εθνικής Οδού, που θέτει σε διαθεσιμότητα εργαζόμενους, ενώ ταυτόχρονα τους αφήνει απλήρωτους και δεν καταβάλλει τις ασφαλιστικές τους εισφορές.

Στις πλάτες των εργαζομένων θησαυρίζουν οι εργολάβοι, που ανέλαβαν να κατασκευάσουν τη διαπλάτυνση της Εθνικής Οδού. Ο βουλευτής του ΚΚΕ Αποστόλης Τασούλας, με Επίκαιρη Ερώτηση που απευθύνει στους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Εργασίας, φέρνει στη Βουλή το θέμα της κοινοπραξίας των τεχνικών εταιριών ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ, ΑΒΑΞ, ΕΚΤΕΡ και ΤΕΛΑΜΩΝ, η οποία έχει αναλάβει το τμήμα Μαρτίνου - Αταλάντης, μήκους 16 χιλιομέτρων.
Τον Οκτώβρη - επισημαίνει ο βουλευτής - έθεσε σε διαθεσιμότητα τους 180 περίπου εργαζομένους που απασχολούσε στο έργο, ενώ δεν έχει καταβάλει τη μισθοδοσία από τον Οκτώβρη, δεν έχει επικολλήσει τα ένσημα των εργαζομένων από την 1.1.1998 και δεν έχει καταβάλει την αύξηση που προβλέπει η ΕΓΣΣΕ για το 1998, επικαλούμενη έλλειψη ρευστότητας.
Η αλήθεια όμως - επισημαίνει ο βουλευτής του ΚΚΕ - είναι τελείως διαφορετική, αφού η εν λόγω κοινοπραξία έχει εισπράξει το 80% του προϋπολογισμού του έργου, μετά την έκπτωση που έδωσε προκειμένου να το αναλάβει, δηλαδή έχει εισπράξει τα 6 δισ. δρχ. από τα 7,5 δισ. δρχ. που θα στοιχίσει.
Να σημειωθεί - προσθέτει ο Απ. Τασούλας - ότι παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και στα άλλα εργοτάξια της εταιρίας στη Θεσπρωτία και την Αττική.
Και ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τους υπουργούς τι μέτρα θα πάρουν:
  • Για την άρση των διαθεσιμοτήτων, την επικόλληση των ενσήμων και την καταβολή των δεδουλευμένων και - σε περίπτωση μη καταβολής τους από την κοινοπραξία - εάν θα καταβληθούν από την επιβλέπουσα το έργο υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ
  • Για την αποπεράτωση του έργου που έχει αναλάβει η εταιρία και για την υλοποίηση των συμβατικών της υποχρεώσεων
  • Για να σταματήσει το φαινόμενο των μεγάλων εκπτώσεων και της εν συνεχεία επαναδιαπραγμάτευσης των έργων, με αποτέλεσμα να την "πληρώνουν" οι εργαζόμενοι, να καθυστερεί το έργο ή να εγκαταλείπεται για μεγάλο χρονικό διάστημα και μάλιστα σε επικίνδυνο σημείο, αλλά και να μην είναι ποιότητας.
Τετάρτη 16 Δεκέμβρη 1998
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ
Τεράστιες ζημιές σε καλλιέργειες

Σοβαρές ζημιές στις καλλιέργειες ρυζιού και βάμβακος στον κάμπο της Φθιώτιδας προκάλεσε η χτεσινή κακοκαιρία. Ιδιαίτερα πλήγηκαν τα χωριά Ηράκλεια, Ανθήλη, Κόμα και Δαμάστα. Στην πόλη της Λαμίας πλημμύρισαν υπόγεια και ισόγεια σπιτιών και καταστημάτων. Η Πυροσβεστική δέχτηκε 175 κλήσεις για αντλήσεις υδάτων κύρια από τη συνοικία Γαλανέικα. Η κυκλοφορία στην πόλη γινόταν με μεγάλη δυσχέρεια λόγω των πλημμυρισμένων δρόμων, ενώ για αρκετές ώρες είχε αποκλειστεί το δεύτερο νοσοκομειακό συγκρότημα στο ύψος του υποσταθμού της ΔΕΗ.
Για αρκετές ώρες είχε κλείσει η Εθνική οδός στο ύψος της Στυλίδας, από χώματα και μπάζα, στο ύψος των Καμμένων Βούρλων και έξω από την είσοδο της πόλης, αλλά και στη στροφή Ασπρονερίου καθώς και στην Αταλάντη στην περιοχή όπου εκτελούνταν τα έργα της εταιρείας ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ (σ.σ. η τελευταία τα έχει εγκαταλείψει). Επίσης είχε κλείσει ο δρόμος Λαμίας - Καρπενησίου στο ύψος της Μ. Κάψης αλλά και στον Αγ. Νικόλαο.
Με ανακοίνωσή της η ΝΕ Φθιώτιδας του ΚΚΕ επισημαίνει ότι η εικόνα της αντιμετώπισης της κακοκαιρίας από τον κρατικό μηχανισμό, δείχνει έλλειψη υποδομής, κακή οργάνωση και συντονισμό και περιορισμένη αποτελεσματικότητα των υπεύθυνων. "Οι βαρύγδουπες καθησυχαστικές δηλώσεις τους δεν επαρκούν για τη συγκάλυψη των πολιτικών ευθυνών της κυβέρνησης", αναφέρει η ανακοίνωση. "Χρειάζονται γενναίες δαπάνες για την κατάλληλη υποδομή, τον αναγκαίο εξοπλισμό, το επαρκές και εκπαιδευμένο προσωπικό. Αυτά όμως που αποτελούν στοιχειώδη υποχρέωση της πολιτείας δε γίνονται επειδή η κυβέρνηση προτιμά να διογκώνει τα κέρδη του κεφαλαίου και να μη δίνει τα απαραίτητα χρήματα για την ικανοποίηση βασικών λαϊκών αναγκών".
Η δίωρη νεροποντή προκάλεσε 55 πλημμύρες σε σπίτια και μαγαζιά της Χαλκίδας, ενώ έκλεισε ο δρόμος Χαλκίδας - Αλιβερίου στο ύψος του Μαλακώντα. Στο σημείο εγκλωβίστηκε ΙΧ, αλλά ο οδηγός με τα δυο του παιδιά απεγκλωβίστηκε από συνεργείο της Πυροσβεστικής.

Τρίτη 24 Νοέμβρη 1998



Εργοτάξια "παγίδες" στη Ζάκυνθο

"Ναό της εργοδοτικής αυθαιρεσίας" χαρακτηρίζει το Νομό Ζακύνθου σε ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου, τονίζοντας ότι η τρομοκρατία των εργοδοτών μετατρέπει χώρους δουλιάς σε "κρεματόρια". Αφορμή για την καταγγελία του ΕΚΖ είναι τα όσα διαπίστωσαν συνδικαλιστές σε περιοδεία τους σε οικοδομή, όπου εργάζονται εργάτες της επιχείρησης "PARADISE AE" του Ν. Μισσίδη, αλλά και της εταιρίας "Τεχνοδομή" που εκτελεί μέρος του έργου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στη συγκεκριμένη επιχείρηση δεν εφαρμόζονται οι συμβάσεις εργασίας, οι οικοδόμοι εργάζονται ως ωρομίσθιοι, ενώ οι πιο πολλοί είναι ανασφάλιστοι! Επιπλέον, δεν υπάρχουν καταστάσεις παρουσίας προσωπικού, το ωράριο εργασίας καταστρατηγείται και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει "για τους εργαζόμενους έχει μετατραπεί η νύχτα σε μέρα", αφού κάνουν ρίψη μπετόν τα μεσάνυχτα, χωρίς κανένα μέτρο για την ασφάλειά τους! Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης ήταν να τραυματιστεί σοβαρά ο εργάτης Γ. Θεοδοσίου. Το ατύχημα κρατήθηκε μυστικό, δηλαδή δε δηλώθηκε σε καμία αρμόδια υπηρεσία, όπως θα έπρεπε! Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εργοδότης για την... ενίσχυση του άτυχου εργάτη παρακράτησε από το μισθό των συναδέλφων του από 20.000 δραχμές!
Το Εργατικό Κέντρο καταγγέλλει ότι μπροστά σ' αυτή την κατάσταση ο "νομάρχης περί άλλα τυρβάζει", ενώ σοβαρές ευθύνες επιρρίπτει και στην κυβέρνηση που "συνηγορεί στην εργοδοτική αυθαιρεσία". Τέλος, απαιτεί την επαναφορά των Επιθεωρήσεων στο υπουργείο Εργασίας και τη στελέχωσή τους, καθώς και ίδρυση Τεχνικής Επιθεώρησης στο νομό με επιστημονική στελέχωση και γιατρό εργασίας. Επίσης, καλεί τον νομάρχη να συζητηθεί στο Νομαρχιακό Συμβούλιο το θέμα της εφαρμογής της εργατικής νομοθεσίας και της ασφάλειας των εργαζομένων με τη συμμετοχή και των αρμοδίων υπηρεσιών και να παρθούν μέτρα, καθώς και να χορηγήσει πιστώσεις για απογευματινούς ελέγχους από την Επιθεώρηση.Τρίτη 17 Μάρτη 1998

"Πώς να τα βγάλω πέρα";

Απλήρωτοι εργαζόμενοι της αναδόχου κοινοπραξίας, έκαναν κατάληψη των γραφείων της υπηρεσίας επίβλεψης του ΥΠΕΧΩΔΕ
Στη συμβολική κατάληψη των γραφείων της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων που επιβλέπει το τμήμα Θηβών του οδικού άξονα Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων (ΠΑΘΕ) προχώρησαν χτες δεκάδες εργαζόμενοι των τεχνικών εταιριών ΤΕΧΝΟΔΟΜΗΣ, ΑΒΑΞ, ΕΚΤΕΡ και ΤΕΛΑΜΩΝ, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα δύο μηνών, αλλά και την επανέναρξη των εργασιών.
Οι παραπάνω εταιρίες έχουν συστήσει κοινοπραξία και μέχρι πριν ένα μήνα κατασκεύαζαν το τμήμα της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας, από την Υλίκη ως τον Αγιο Κωνσταντίνο. Όμως, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που - όπως ισχυρίζεται - αντιμετωπίζει η κοινοπραξία, οι 170 περίπου εργαζόμενοι, έχουν μείνει απλήρωτοι για δύο μήνες, ενώ από τις 14 Οκτώβρη βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.
Χτες το μεσημέρι οι εργαζόμενοι διεκδίκησαν δυναμικά τα δεδουλευμένα τους από την επιβλέπουσα το έργο υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, καταλαμβάνοντας τα γραφεία της στα Οινόφυτα Βοιωτίας, αφού σύμφωνα με το νόμο στην περίπτωση που ο ανάδοχος του έργου δεν καταβάλλει τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους, η διευθύνουσα υπηρεσία πληρώνει απευθείας τους εργαζόμενους από τις πιστώσεις του έργου, οι οποίες παρακρατούνται από τον ανάδοχο. Αυτή η διαδικασία ακολουθήθηκε την περασμένη Παρασκευή μόνο για 10εργαζόμενους, οι οποίοι έπρεπε να εκτελέσουν κάποιες εργασίες.
Ο υπεύθυνος για την επίβλεψη του έργου Α. Πολλάκης, ανακοίνωσε στους εργαζόμενους ότι καταβάλλονται εντατικές προσπάθειες για να λυθεί το πρόβλημα. Σύμφωνα όμως με καταγγελίες των εργαζομένων, το ΥΠΕΧΩΔΕ, αν και δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο, έχει προκαταβάλει τα χρήματα στην κοινοπραξία, με αποτέλεσμα στη συγκεκριμένη περίπτωση να βρίσκεται εκτεθειμένο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο, μήκους 35 χιλιομέτρων και αξίας 14 περίπου δισεκατομμυρίων δραχμών, "χτυπήθηκε" από την κοινοπραξία στη μισή του τιμή, ενώ τώρα που έχουν σταματήσει οι εργασίες, έχει μετατραπεί σε καρμανιόλα για τους διερχόμενους οδηγούς.
Δραματική όμως είναι η κατάσταση των εργαζομένων. Ο Λ. Ζουμπουρλής όπως μας είπε, οχτώ χρόνια βρίσκεται στο δρόμο. "Από το 1990 που απολύθηκα από τα μεταλλεία Σκαλιστήρη στο Μαντούδι, έχω γυρίσει όλη την Ελλάδα για μεροκάματο. Δύο χρόνια δουλεύω στην ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ, αλλά και εδώ άρχισαν τα προβλήματα. Δεν έχω λεφτά ούτε να πληρώσω το νοίκι" θα μας πει.
"Φτώχεια και ταλαιπωρία" θα μας πει ο Σ. Ντζιως και συνεχίζει "είμαι χρεωμένος μέχρι το λαιμό. Πώς να τα βγάλω πέρα;", ενώ ο Γ. Τσάπαλης συμπληρώνει "θα μας κλείσουν φυλακή για τα χρέη μας".




Εργοτάξιο - "παγίδα" στη Θεσπρωτία

Τις σοβαρές ελλείψεις μέτρων για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων από την τεχνική εταιρία "ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ ΑΕ", που έχει αναλάβει την αποπεράτωση μέρους της Εγνατίας οδού, στην περιοχή Μεσοβουνίου, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας.
Συγκεκριμένα, προειδοποιεί ότι η ζωή των εργαζομένων μπαίνει σε άμεσο κίνδυνο, αφού στην υπό διάνοιξη γαλαρία η εταιρία - προκειμένου να συντομεύσει την αποπεράτωση του έργου - χρησιμοποιεί για ανατινάξεις εργαζόμενους που καμία σχέση δεν έχουν με εκρηκτικά! Κι αυτό παρότι ο νόμος ορίζει ότι τα άτομα που χρησιμοποιούν εκρηκτικές ύλες πρέπει να έχουν άδεια και εμπειρία. Η εταιρία διαθέτει σήμερα μόνο δύο γομωτές, που εργάζονται επί 12ωρης βάσης, ενώ πρόσφατα απέλυσε τον γομωτή Κ. Καραβίδα, από τα ιδρυτικά μέλη του εργοταξιακού σωματείου, επειδή αντέδρασε σ' αυτή την κατάσταση!
Στο εργοτάξιο δεν υπάρχει ασθενοφόρο, ούτε νοσοκόμος για τις πρώτες βοήθειες σε περίπτωση ατυχήματος. Δε γίνεται τακτικός έλεγχος για την ασφάλεια του έργου. Δεν υπάρχει γιατρός εργασίας, ενώ δε δίνεται στους εργαζόμενους γάλα, δεν υπάρχουν ψύκτες για κρύο νερό. Οι χώροι στέγασης ειδικά αυτή την περίοδο γίνονται φούρνοι, αφού δεν κλιματίζονται, ενώ επιπλέον δε γίνεται συστηματική καθαριότητα, ούτε απολύμανσή τους.
Το Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας καλεί όλους τους αρμόδιους φορείς και ειδικά το νομάρχη να παρέμβουν για την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων.

Σάββατο 18 Ιούλη 1998

Ωμή πρόκληση
"Ο εργαζόμενος δηλώνει ότι δεν είναι τώρα ή στο πρόσφατο παρελθόν μέλος συνδικαλιστικής οργάνωσης"! Δεν πρόκειται για απόσπασμα "δήλωσης", που παραπέμπει σε παλιότερες, σκοτεινές εποχές. Είναι η "σύγχρονη" αντίληψη, των ιδιοκτητών μιας εταιρίας, που εδρεύει, "εν έτει" 1996, στο Μοσχάτο. Πρόκειται για ...όρο σύμβασης, που καλούνται να υπογράψουν οι εργαζόμενοι στην τεχνική εταιρία "Τεχνοδομή", προκειμένου να παραμείνουν στην επιχείρηση!
Ο ωμός αυτός εκβιασμός προωθείται μάλιστα με "το γράμμα του νόμου", αφού οι συγκεκριμένοι εργοδότες δηλώνουν πως στηρίζεται στο Προεδρικό Διάταγμα 156 του 1994. Δεν είναι η πρώτη (και φοβόμαστε ούτε η τελευταία) φορά, που το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα γίνεται φορέας της εργοδοτικής αυθαιρεσίας, αν και δεν έχει προηγούμενο η εν λόγω προκλητική απαίτηση να εγκαταλείψουν οι εργαζόμενοι το δικαίωμά τους να συνδικαλίζονται. Πόσο, όμως, θα συνεχίζεται η ανοχή, ή μάλλον η ενθάρρυνση τέτοιων φαινομένων; Για πόσο ακόμα οι αρμόδιοι (υπουργείο και Επιθεωρήσεις Εργασίας) θα κάνουν ότι δε βλέπουν; Μέχρι πότε θα σφυρίζουν αδιάφορα απέναντι στο αίτημα των συνδικάτων για να θεσμοθετηθεί συγκεκριμένο υπόδειγμα σύμβασης για την εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος;
Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα για τη νεοτοποθετημένη ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, που προχθές δήλωνε ...προστάτιδα των αδύνατων στρωμάτων.

Τετάρτη 24 Γενάρη 1996


Απολύθηκε διοίκηση σωματείου!
Το θέμα έφεραν στη Βουλή βουλευτές του ΚΚΕ
Την πενταμελή προσωρινή διοίκηση του, υπό ίδρυση, εργοταξιακού σωματείου των εργαζομένων της Κοινοπραξίας έργων Μαρτίνου - ΑΒΕΤΤΕ ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ, απέλυσε η διοίκηση της εταιρίας, μόλις τρεις μέρες μετά τη συζήτηση της αίτησης αναγνώρισης του σωματείου από το Πρωτοδικείο Λαμίας!
Το θέμα έφεραν, με ερώτησή τους, στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Στρατής Κόρακας, καταγγέλλοντας ότι "είναι προφανές πως οι απολύσεις έγιναν για συνδικαλιστικούς λόγους και αποτελούν κατάφωρη παραβίαση από μεριάς της κοινοπραξίας της σχετικής νομοθεσίας".
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ερωτούν τον υπουργό Εργασίας - Κοινωνικών Ασφαλίσεων τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την ακύρωση των απολύσεων των συνδικαλιστών και την προστασία τους από τις αυθαιρεσίες της εργοδοσίας, ώστε οι εργαζόμενοι να ασκήσουν ελεύθερα τα εργασιακά και συνδικαλιστικά τους δικαιώματα.

Παρασκευή 7 Φλεβάρη 1997


Ποινή σε εργολάβο
Ποινή τετράμηνου αποκλεισμού από τις δημοπρασίες δημοσίων έργων (ισχύει από τις 5 Μάη ως τις 4 Σεπτέμβρη) επέβαλε το ΥΠΕΧΩΔΕ, με απόφαση του υφυπουργού Χρ. Βερελή στην εργοληπτική εταιρία "ΑΒΕΤΕ ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ ΑΦΟΙ ΜΙΧ. ΤΡΑΥΛΟΥ", επειδή έχει κηρυχτεί έκπτωτη των εργασιών σε έργα, που είχε αναλάβει να κατασκευάσει.
Να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη εταιρία είχε αναλάβει να κατασκευάσει, είτε μόνη της, είτε σε κοινοπραξία αρκετά μεγάλα έργα, όπως τμήματα της Εθνικής Οδού, την αερογέφυρα που θα συνδέει το Νέο Φάληρο, με το κέντρο του Πειραιά κλπ. Ειδικά στα έργα της Εθνικής Οδού εγκατέλειψε το έργο, ενώ άφησε απλήρωτους και εκατοντάδες εργαζόμενους.

Σάββατο 8 Μάη 1999


Παραβιάζονται οι συνθήκες ασφάλειας

Με εντελώς ανεπαρκή μέτρα, πράγμα που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των εργαζομένων, κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή από την τεχνική εταιρία "ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ ΑΒΕΤΤΕ" η σήραγγα Μαυροβουνίου - Γκίκας που αποτελεί μέρος της Εγνατίας Οδού. Η εταιρία προκειμένου να επισπεύσει την αποπεράτωση του έργου, χρησιμοποιεί για τις ανατινάξεις εργαζόμενους που δεν έχουν καμία σχέση με εκρηκτικά, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή η εταιρία διαθέτει δύο γομωτές οι οποίοι εργάζονται σε 12ωρη βάση.
Το θέμα έρχεται στη Βουλή με Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Αποστόλη Τασούλα και Μήτσου Κωστόπουλου προς τον υπουργό Εργασίας ο οποίος ερωτάται: "Γιατί δεν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας για τους εργαζόμενους; Γιατί δεν αυξάνεται ο αριθμός των γομωτών; Ποια είναι τα μέτρα που πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να προστατεύονται πλήρως οι εργαζόμενοι στο παραπάνω έργο;".

Τρίτη 28 Ιούλη 1998


Ζητούνται δηλώσεις "συνδικαλιστικών" φρονημάτων

Οι εργαζόμενοι στην ΑΒΕΤΕ ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ καλούνται να υπογράψουν δήλωση ότι δεν είναι, ούτε υπήρξαν, μέλη συνδικάτων! Και αυθαίρετες αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις
Ακόμη ένα δείγμα γραφής πλήρους ασυδοσίας έδωσε η τεχνική εταιρία "ΑΒΕΤΕ Τεχνοδομή - Αφοί Τραυλού". Ερμηνεύοντας κατά το δοκούν το Προεδρικό Διάταγμα 156/1994 (υποχρεώνει τους εργοδότες να ενημερώνουν τους εργαζόμενους για τα συμβατικά τους δικαιώματα), τροποποίησε τη σύμβαση εργασίας έτσι ώστε να της δίνεται η δυνατότητα να αλλάζει ειδικότητα στους εργαζόμενους, να τους μεταθέτει σε άλλους χώρους ή περιοχές και να μεταβάλλει το χρόνο έναρξης και λήξης της εργασίας.
Στην τροποποίηση της σύμβασης περιλαμβάνονται ακόμη και ειδικοί όροι με τους οποίους πρέπει να συμμορφωθούν οι εργαζόμενοι, ένας εκ των οποίων είναι η δήλωση εκ μέρους τους ότι "δεν είναι τώρα ή στο πρόσφατο παρελθόν μέλος συνδικαλιστικής οργάνωσης ή σωματείων"!
Ολα τα παραπάνω βέβαια - όπως διευκρινίζει η εταιρία - τα εφαρμόζει στα πλαίσια ισχύος του Προεδρικού Διατάγματος 156/1994, το οποίο όμως πουθενά δεν εκχωρεί το δικαίωμα στον εργοδότη να αλλάζει ειδικότητα και να μεταθέτει τους εργαζόμενους, να μεταβάλλει το χρόνο έναρξης και λήξης της εργασίας και φυσικά πουθενά δε γίνεται αναφορά σε περιορισμό της συνδικαλιστικής δράσης των εργαζομένων.
Ολοι οι εργαζόμενοι της εταιρίας αναγκάζονται να υπογράψουν τη νέα σύμβαση, άσχετα αν προσλήφθηκαν πριν ή μετά τις τροποποιήσεις που έγιναν από την εργοδοσία, ενώ - σύμφωνα με πληροφορίες - όσοι αρνούνται να υπογράψουν απειλούνται με απόλυση!

Τετάρτη 24 Γενάρη 1996


Στη Βουλή τα τερτίπια της "Τεχνοδομής"

Ερώτηση κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ και Ν. Γκατζής
Μέτρα για την άρση της διαθεσιμότητας και της πληρωμής των εργαζομένων στην τεχνική εταιρία "ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ", αλλά και για την αποπεράτωση του οδικού έργου που έχει αναλάβει, ζητούν από την κυβέρνηση οι βουλευτές του ΚΚΕ Ορέστης Κολοζώφ και Νίκος Γκατζής με Ερώτηση που απευθύνουν στους υπουργούς Εργασίας και ΠΕΧΩΔΕ.
Η τεχνική εταιρία "ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ - Αφοί Μ. Τραυλού" που έχει αναλάβει το δημόσιο έργο διαπλάτυνσης της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας, τμήμα Μαρτίνο - Αταλάντη, μήκους 16 χιλιομέτρων, έθεσε πριν δέκα μέρες σε διαθεσιμότητα τους 180 εργαζομένους που απασχολούσε στο έργο. Επιπλέον - αναφέρουν οι βουλευτές - δεν έχει καταβάλει τη μισθοδοσία του μήνα Σεπτέμβρη, δεν έχει επικολλήσει τα ένσημα των εργαζομένων από 1/1/98 και δεν έχει καταβάλει την αύξηση που προβλέπει η ΕΓΣΣΕ για το 1998, επικαλούμενη έλλειψη ρευστότητας.
"Η αλήθεια όμως είναι τελείως διαφορετική - επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - αφού η εν λόγω εταιρία έχει εισπράξει το 80% του προϋπολογισμού του έργου, μετά την έκπτωση που έδωσε, προκειμένου να το αναλάβει, δηλαδή έχει εισπράξει τα 6 δισ. δρχ. από τα 7,5 δισ. δρχ. που θα στοιχίσει".
Στο μεταξύ στο σημείο που έχει εγκαταλειφθεί το έργο είναι από τα πιο επικίνδυνα για την πρόκληση ατυχημάτων.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους δύο υπουργούς τι μέτρα θα πάρουν:
  • Για την άρση των διαθεσιμοτήτων, την καταβολή των δεδουλευμένων και την επικόλληση των ενσήμων.
  • Για την αποπεράτωση του έργου που έχει αναλάβει η εταιρία και την υλοποίηση των συμβατικών της υποχρεώσεων.
  • Για να σταματήσουν το φαινόμενο των μεγάλων εκπτώσεων και της εν συνεχεία επαναδιαπραγμάτευσης των έργων, με αποτέλεσμα να την "πληρώνουν" οι εργαζόμενοι, να καθυστερεί το έργο ή να εγκαταλείπεται για μεγάλο χρονικό διάστημα και μάλιστα σε επικίνδυνο σημείο (όπως το συγκεκριμένο), αλλά και να μην είναι ποιότητας.

Σε απόγνωση 700 εργαζόμενοι

Απλήρωτοι από τον Ιούλη, "πληρώνουν" αυτοί τα οικονομικά προβλήματα, που ισχυρίζεται ότι έχει η εταιρία
Σε δεινή οικονομική κατάσταση έχουν περιέλθει 700 εργαζόμενοι της τεχνικής εταιρίας ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ ΑΒΕΤΤΕ Αφοί Ν. Τραυλού, οι οποίοι έχουν να δουν λεφτά στα μάτια τους εδώ και τρεις μήνες, ενώ παραμένει άγνωστο το πότε τελικά θα πληρωθούν. Η επιχείρηση επικαλούμενη οικονομικό πρόβλημα, αφήνει απλήρωτους τους εργαζόμενους, σταματάει εργασίες που έχει αναλάβει με διαγωνισμούς, ενώ άρχισε να θέτει και σε διαθεσιμότητα τμήμα του προσωπικού της. Ως αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε διαθεσιμότητα 180 εργαζόμενοι που δουλεύουν στο τμήμα διαπλάτυνσης της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας στην περιοχή Αταλάντης - Μαρτίνου,ενώ σειρά έχουν και οι εργαζόμενοι που δουλεύουν σε εργοτάξια της Αττικής που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας.
Χτες το πρωί, οι 40 περίπου εργαζόμενοι που δουλεύουν στη Σήραγγα του ΟΣΕ στα Άνω Λιόσια και στο "Αμαλία Φλέμινγκ", "πνιγμένοι" από αγανάκτηση επισκέφτηκαν ομαδικά τα γραφεία της εταιρίας στο Μοσχάτο, προκειμένου να πάρουν μια απάντηση από κάποιον υπεύθυνο για το αν και πότε θα πληρωθούν. Μαζί τους ήταν και ο Γ. Φιλιούσης γραμματέας του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας.Είχε προηγηθεί συγκέντρωση στα γραφεία του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας, όπου οι εργαζόμενοι των δύο εργοταξίων της ΤΕΧΝΟΔΟΜΗΣ εξέλεξαν τετραμελή επιτροπή, η οποία θα συντονίζει τις παραπέρα κινητοποιήσεις.
Στα κεντρικά γραφεία του Μοσχάτου συνάντησαν τον κ. Βράγγο, διευθυντή των εργοταξίων Αττικής, ο οποίος όταν ερωτήθηκε για το πότε θα πληρωθούν, απάντησε "δεν ξέρω"! Όταν οι εργαζόμενοι δήλωσαν ότι δε θα φύγουν από τα γραφεία αν δεν πάρουν ξεκάθαρη απάντηση, τους είπε να περάσουν... τη Δευτέρα που ίσως κάτι θα ξέρει. Η απόφαση των εργαζομένων, που δήλωσαν ότι αντί να κάθονται άπραγοι στα εργοτάξια, θα δίνουν το "παρών" καθημερινά στα κεντρικά γραφεία, υποχρέωσε τον διευθυντή να δεσμευτεί ότι σήμερα θα καταβάλει στους 40 περίπου εργαζόμενους 6 εκατομμύρια δραχμές και άλλα 7 εκατομμύρια την Τρίτη, που ισοδυναμούν με την πληρωμή των δεδουλευμένων του Αυγούστου και του Σεπτέμβρη. Οι εργαζόμενοι, όμως, παραμένουν επιφυλακτικοί, αφού τέτοιες "δεσμεύσεις" είχαν δοθεί και στο παρελθόν χωρίς όμως να τηρηθούν. Γι' αυτό σήμερα το πρωί θα δώσουν και πάλι το "παρών" στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας.
Σχετικά με το ερώτημα πώς μια εταιρία όπως η ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ αντιμετωπίζει τεράστια οικονομικά προβλήματα, στέλεχος τεχνικών εταιριών, σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του, ισχυρίστηκε πως όλες οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην οδοποιία αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, λόγω του ότι επιχειρείται "ο οικονομικός τους στραγγαλισμός". Και αυτό, επειδή διακινούνται τεράστια χρηματικά ποσά που θέλουν να τα καρπωθούν (όταν τεθούν εκτός έργων οι ελληνικές τεχνικές εταιρίες) μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρίες, όπως π. χ η ΧΟΧΤΙΦ.
Οι απλήρωτοι εργαζόμενοι βρίσκονται στα πρόθυρα της ψυχολογικής κατάρρευσης. Οπως μας λέει ένας από αυτούς, ο Π. Μαρατίδης, έχει να πληρώσει τρεις μήνες το νοίκι του "ενώ προχτές μου κόψανε και το ρεύμα. Δεν έχω να το πληρώσω και το βράδυ χρησιμοποιούμε κεριά. Ούτε και τα γραμμάτια του αυτοκινήτου έχω να πληρώσω, με αποτέλεσμα πριν λίγες μέρες να έρθουν να μου το πάρουν πίσω. Ευτυχώς κάποιος συγγενής μου δάνεισε λεφτά, αλλά πού θα πάει αυτό;".
"Το παραξήλωσε η ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ με τις πληρωμές", θα μας πει ο Ευστ. Σπύρου και συνεχίζει "τώρα που δεν πληρώνομαι, αναγκάζομαι τα απογεύματα να πάω για δουλιά σε καμιά οικοδομή. Φεύγω από το σπίτι μου στις τεσσεράμισι το πρωί και γυρνάω στις εννιά το βράδυ". Από την πλευρά ο Αρ. Σαργέντης θα μας πει ότι είναι... τυχερός που τον βοηθάει οικονομικά ο γιος του.

Παρασκευή 23 Οκτώβρη 1998



"Φέσια" και διαθεσιμότητες

Σε απελπιστική κατάσταση έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι τεσσάρων εργοταξίων της τεχνικής εταιρίας "ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ ΑΒΕΤΤΕ - Αφοί Ν. Τραυλού", αφού σε τρία από αυτά οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους, ενώ σε μια άλλη εργολαβία, η εταιρία έθεσε σε διαθεσιμότητα 180 εργαζόμενους. Παράλληλα με τη μη καταβολή των δεδουλευμένων και τις διαθεσιμότητες, η "ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ", διεκδικώντας προφανώς "πανωπροίκια", σταματάει τις εργασίες σε έργα που έχει αναλάβει με διαγωνισμούς.
Συγκεκριμένα, στην Αθήνα οι εργαζόμενοι της "ΤΕΧΝΟΔΟΜΗΣ" που δουλεύουν στα εργοτάξια διάνοιξης σήραγγας στα Άνω Λιόσια και στην περιοχή του "Αμαλία Φλέμινγκ" βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας - διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους, ύψους 15 εκατομμυρίων δραχμών. Σήμερα οι εργαζόμενοι των δύο εργοταξίων στις 10 το πρωί θα συγκεντρωθούν στα γραφεία της εταιρίας (Χρυσοστόμου Σμύρνης 11, Μοσχάτο), όπου θα ζητήσουν να συναντηθούν με κάποιον υπεύθυνο της ΤΕΧΝΟΔΟΜΗΣ, προκειμένου να τους καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα τους, καθώς και ό,τι άλλο προβλέπεται από το νόμο και την κλαδική σύμβαση.
Σε επίσχεση εργασίας βρίσκονται και οι εργαζόμενοι που κατασκευάζουν το τμήμα της Εγνατίας Οδού "Οδικές Σήραγγες Μεσοβουνίου - Γκρίκας", αφού ακόμα δεν τους έχουν καταβληθεί τα δεδουλευμένα του Αυγούστου και του Σεπτέμβρη. Η εταιρία στις 21/9 έκλεισε το εργοτάξιο λόγω έλλειψης υλικών και τέσσερις μέρες μετά οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας, την οποία συνεχίζουν ως σήμερα.
Το Σωματείο των εργαζομένων σε ανακοίνωσή του επιρρίπτει σοβαρές ευθύνες στην κυβέρνηση που "ανέχεται αυτή την κατάσταση εδώ και καιρό", ενώ ζητάει την παρέμβαση των αρμοδίων για να καταβληθούν τα δεδουλευμένα, αλλά και για να συνεχιστεί η κατασκευή του έργου έως την ολοκλήρωσή του.
Ενώ οι εργαζόμενοι των παραπάνω τμημάτων βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, η ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ εδώ και μία εβδομάδα έχει θέσει σε διαθεσιμότητα τους 180 εργαζόμενους που δουλεύουν στη διαπλάτυνση του τμήματος της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας στην περιοχή Μαρτίνο - Αταλάντη (μήκους 16 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 14 δισεκατομμυρίων δραχμών). Οι εργαζόμενοι αυτοί είναι απλήρωτοι για το μήνα Σεπτέμβρη και όπως δηλώνουν είναι αποφασισμένοι να προβούν σε κινητοποιήσεις.
Παράλληλα με τις διαθεσιμότητες, η ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ, ασκώντας προφανώς πιέσεις στην κυβέρνηση για "πανωπροίκια", σταμάτησε και τις εργασίες στο έργο, επικαλούμενη ότι δε χρηματοδοτείται για τη συνέχισή του. Η αλήθεια όμως είναι διαφορετική, αφού σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας μας η ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ μαζί με τις ομοειδείς εταιρίες "Αβαξ ΑΕ", ΕΚΤΕΡ ΑΕ και ΤΕΛΑΜΩΝ ΑΕ σχημάτισαν κοινοπραξία που ανέλαβε το έργο το 1995, δίνοντας έκπτωση 45%, δηλαδή έναντι 7,5 δισεκατομμυρίων δραχμών και μέχρι σήμερα έχει εισπράξει τα 6 δισεκατομμύρια, ενώ ακόμα υπολείπεται σημαντικό μέρος εργασιών προς ολοκλήρωση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σημείο που σταμάτησαν το έργο, θεωρείται ένα από τα πιο επικίνδυνα για την πρόκληση ατυχημάτων.