Το χρήμα ρέει στην άσφαλτο...έρχεται η ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας!!??

Πήρε φόρα και εγκαινιάζει έργα ο Μ. Χρυσοχοΐδης
 Με άμεση πίστωση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, συνολικού ύψους άνω του μισού δισ. ευρώ και κονδύλια του ΕΣΠΑ 1,2 δισ. ευρώ, το χρήμα ήδη ρέει στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα (Ιονία οδός, Ολυμπία οδός, ΠΑΘΕ και Ε-65), με βάση τις νέες αναθεωρημένες συμβάσεις παραχώρησης. 

Παράλληλα έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται εργοτάξια και αναμένεται μετά από τριετή ακινησία σταδιακά μέχρι την άνοιξη να πάρουν μπροστά οι κατασκευαστικές εργασίες.
Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης επισκέφθηκε την Ιονία οδό, δίνοντας μήνυμα προώθησης του έργου, το οποίο όπως όλα τα μεγάλα οδικά έργα πρέπει να είναι έτοιμο μέχρι την άνοιξη του 2016. Πάντως με αφορμή την υπουργική επίσκεψη δεν παρουσιάστηκαν νέα επικαιροποιημένα κατασκευαστικά χρονοδιαγράμματα της εργολαβικής κοινοπραξίας για το σύνολο των 145 χιλιομέτρων του νέου άξονα, κυρίως όμως για το δύσκολο ορεινό τμήμα Φιλιππιάδας - Ιωαννίνων αλλά και για τη διέλευση της Κλόκοβας.

Ο υπουργός επισκέφθηκε ακόμη εργοτάξια του υπό κατασκευή άξονα Ακτίου - Αμβρακίας μήκους 50 χιλιομέτρων, που λόγω εργολαβικών εμπλοκών και καθυστερήσεων θα ολοκληρωθεί με καθυστέρηση ενάμιση έως δύο ετών, δηλαδή περί το τέλος του 2016, ενώ έπρεπε να έχει ήδη δοθεί στην κυκλοφορία. Με την ευκαιρία της επίσκεψής του στην Δυτική Ελλάδα, ο υπουργός Υποδομών σε προεκλογικό κλίμα εγκαινίασε τοπικά οδικά και αρδευτικά έργα, ενώ εξήγγειλε σύνδεση της Λευκάδας με τον άξονα Ακτίου - Αμβρακίας, όπως επίσης την υποθαλάσσια σύνδεση Λευκάδας, καλλιεργώντας την εικόνα ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται να βγάλει από την κατάψυξη τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα νέας γενιάς.
Πού θα γίνουν
Ειδικότερα, με βάση τις ανακοινώσεις του κ. Χρυσοχοΐδη και τα στοιχεία που γνωστοποιήθηκαν από το υπουργείο Υποδομών προκύπτει ότι:
* Ιονία Οδός: Κατασκευή οδικού άξονα 145 χλμ., στον οποίο περιλαμβάνονται τα οδικά τμήματα: Αντίρριο, προς το παρόν χωρίς τη διέλευση Κλόκοβας, μέχρι Κεφαλόβρυσο. Κουβαράς-Αγιος Δημήτριος (Αρτα). Φιλιππιάδα-Ιωάννινα. Τα έργα αυτά συμπληρώνουν τον άξονα της Ιονίας οδού μαζί με τα ήδη κατασκευασμένα τμήματα Κεφαλόβρυσο-Κουβαράς και Φιλιππιάδα-Αγιος Δημήτριος που κατασκευάστηκαν ως δημόσια έργα.
Εκτιμάται ότι το νότιο τμήμα θα προχωρήσει πρώτο σε ολοκλήρωση καθώς μορφολογικά είναι και πιο βατό και πιο προχωρημένα τα έργα. Θετικό είναι και το γεγονός πως ταυτόχρονα κατασκευάζεται και ο κάθετος άξονας Ακτιο-Αμβρακία, που θα συμβάλει και αυτός με την σειρά του στη δημιουργία δικτύου αυτοκινητόδρομων στη Δυτική Ελλάδα. Το τμήμα Φιλιππιάδα-Ιωάννινα είναι και το πιο ορεινό καθώς περιλαμβάνει σημαντικά τεχνικά έργα.
Ειδικά για τη διέλευση της Κλόκοβας έχει προβλεφθεί παράταση ενός ακόμα έτους, ενώ υπάρχει και ένα κονδύλι 100 εκατομμυρίων ευρώ, για να καλύψει την κατασκευή του. Η τοποθεσία Κλόκοβα της Εθνικής οδού Αντιρρίου - Ιωαννίνων, λόγω του ανάγλυφου του εδάφους αποτελεί το πιο δύσκολο σημείο στην πρόσβαση για τη Δυτική Ελλάδα. Ως γνωστόν, το ΣτΕ ακύρωσε τους αρχικούς περιβαλλοντικούς όρους του έργου και συνεπώς προκρίθηκε η λύση των δίδυμων σηράγγων, μήκους 3 χλμ. έκαστη.
Το έργο μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί κατά 30% περίπου και έχει απορροφήσει 270.000.000 ευρώ. Το επόμενο διάστημα με την ενεργοποίηση όλων των εργοταξίων αναμένεται και η ανακοίνωση του νέου χρονοδιαγράμματος που θα είναι και ο οδηγός για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι αυτή την περίοδο απασχολούνται στο έργο 550 εργαζόμενοι (400 στα εργοτάξια και 150 στην μελέτη και υποστήριξη του έργου), ενώ με την πλήρη επανεκκίνηση του έργου θα απασχοληθούν 4.000 άτομα.
* Οδικός άξονας Ακτιο-Αμβρακία: Ο αυτοκινητόδρομος Αμβρακίας, μήκους 48,5 χλμ., προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ, ξεκινά από το Ακτιο και καταλήγει αρχικά στην Ε.Ο. Αντιρρίου - Ιωαννίνων, με την οποία συνδέεται ανισόπεδα, και στη συνέχεια στην υπό κατασκευή Ιονία Οδό. Με τον άξονα αυτό, η Κεντρική Ελλάδα και η Μακεδονία συνδέονται με τα παράλια του Ιονίου και το αεροδρόμιο του Ακτίου, υποστηρίζοντας τον τουριστικό χαρακτήρα της περιοχής. Ο υπουργός δεσμεύτηκε για την «επιτάχυνση των εργασιών του αυτοκινητόδρομου Αμβρακίας και την απόδοση σε κυκλοφορία κατά τμήματα».
* Συνδέσεις με Λευκάδα: Με την ευκαιρία της περιοδείας του ο κ. Χρυσοχοΐδης εξήγγειλε δύο έργα σύνδεσης της Λευκάδας τα οποία είναι:
1) Το έργο Σύνδεσης της Λευκάδας με τον οδικό άξονα «Ακτιο - Ιονία οδός», με το οποίο πρόκειται να βελτιώσει την προσπελασιμότητα του νησιού της Λευκάδας και να αποφέρει σημαντικά οφέλη στην τοπική κοινωνία και στον τουρισμό της περιοχής. Το έργο, προβλεπόμενου κόστους 38 εκατ. ευρώ, θα προταθεί για χρηματοδότηση από το νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης.
2) Το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας, για το οποίο κατατίθενται τον ερχόμενο Μάιο οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και χρηματοδότηση. Το έργο, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει και τη δημιουργία μαρίνας μεγάλων ιδιωτικών σκαφών. Περιλαμβάνεται μαζί με το νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, μήκους 50 χιλομέτρων και τη ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας στα έργα παραχώρησης νέας γενιάς, τα οποία παραμένουν παγωμένα από το 2009-10, λόγω της οικονομικής κρίσης και αδυναμίας χρηματοδότησης από τράπεζες της κατασκευής τους.
* Αρδευτικά έργα: Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ επιθεώρησε υπό κατασκευή και εξήγγειλε νέα υδραυλικά και αρδευτικά έργα. Συγκεκριμένα τα σε εξέλιξη υδραυλικά έργα στις διώρυγες Αμβρακίας και Αμφιλοχίας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ., αφορούν στην κατασκευή αγωγού μεταφοράς νερού δυτικά του Αχελώου με σκοπό την ύδρευση - άρδευση κοινοτήτων επαρχίας Βάλτου Ν. Αιτ/νίας. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2014.
Ανακοινώθηκε ότι το υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει την κατασκευή περαιτέρω αρδευτικών δικτύων τα οποία θα προταθούν για χρηματοδότηση στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Οσον αφορά στο Φράγμα των Αχυρών στην κοιλάδα του χειμάρρου Νήσσα, το οποίο είναι ήδη ουσιαστικά ολοκληρωμένο, αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του τον Απρίλιο του 2014. 

πηγή:Ελευθεροτυπία