Δήμος και πολίτης

Το να καλύπτει ο κάθε Δήμος όσο το δυνατόν περισσότερες από τις ανάγκες των πολιτών, σε σχέση με τις συναλλαγές του με το κράτος, δεν είναι μόνο μια ουσιαστικότατη ηθική υποχρέωση, αλλά και ένα από τα μεγάλα ζητούμενα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα. Το Ευρωπαϊκό πρότυπο, στο οποίο κάθε συναλλαγή του κράτους με τον πολίτη, γίνεται μέσω του Δήμου στον οποίο ζει, είναι όχι απλά το ευκταίο, αλλά και η βασική επιδίωξη όλων μας που ασχολούμαστε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, όλων όσων βλέπουν ότι οι τοπικές κοινωνίες απαραίτητα πρέπει να παίζουν τον πρωταρχικό ρόλο στην καθημερινότητα του πολίτη.
Στα πλαίσια αυτά, η υπόθεση που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες σε σχέση με την αδιαφορία που επέδειξε η σημερινή δημοτική αρχή, στο αίτημα της διοίκησης του ΙΚΑ, για εξεύρεση δημοτικού χώρου προκειμένου, μετά από στελέχωση από το ίδιο το ΙΚΑ, να ιδρυθεί γραφείο εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων με αυτό πολιτών, αποκτά ιδιαίτερες διαστάσεις.

Η πλήρης έλλειψη πολιτικής σκέψης προσανατολισμένης προς την εξυπηρέτηση των δημοτών, της σημερινής δημοτικής αρχής, είναι και πάλι φανερή. Ενώ δέχτηκε σαν απαραίτητη την ίδρυση ΚΕΦ (Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων), και μάλιστα είχε προτείνει σχετικό χώρο στο παλαιό Δημαρχείο, για το ζήτημα του ΙΚΑ δεν μπήκε καν στον κόπο να φέρει το θέμα σε κάποιο δημοτικό συμβούλιο. Και, ακόμα χειρότερα, δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις πιο φτηνές και ανόητες δικαιολογίες, για να στηρίξει την αδιαφορία της αυτή! Αφήνουμε δε τη θλιβερή προσπάθεια άρθρωσης «αντιμνημονιακού» λόγου από τον Δήμαρχο, που μέχρι τα χτες, επαίρετο για τις επαφές του με τον επίτροπο Φούχτελ…
Ο Σπύρος Σοφράς και η  «Νέα Πορεία Σαλαμίνας», δεν θεωρούν την εξυπηρέτηση των δημοτών ως σημείο πολιτικής αντιπαράθεσης, ιδιαίτερα σε μια απεχθή λογική εκλογικής δοσοληψίας. Τη θεωρούν βασική υποχρέωση του Δήμου. Αυτό σημαίνει ότι η εξαγγελία του Σπύρου Σοφρά για αναδιοργάνωση του Δήμου, όταν θα αναλάβουν την αρχή, με εφαρμογή των προβλέψεων του «Καλλικρατικού» νόμου, αλλά και επέκταση όλων αυτών που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των δημοτών, σύμφωνα με συγκεκριμένο σχέδιο και όραμα, δεν είναι απλώς επίκαιρη: Είναι επιβεβλημένη από τη δύσκολη πραγματικότητα. Σε έναν αναδιοργανωμένο Δήμο Σαλαμίνας, με ενισχυμένο το δυνατόν περισσότερο τον ρόλο των ΚΕΠ, η  ίδρυση γραφείων εξυπηρέτησης φορολογουμένων και ασφαλισμένων, αλλά και η  ίδρυση τμημάτων μέσω των οποίων θα βοηθούνται  ουσιαστικά απλοί πολίτες και επιχειρήσεις στα ζητήματα που τους απασχολούν, είναι μία από τις μεγάλες τομές που θα φέρει η «Νέα Πορεία Σαλαμίνας» στον Δήμο, κάνοντας την ζωή στο νησί μας ευκολότερη. Τα αυξανόμενα προβλήματα της καθημερινότητας δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν αποσπασματικά, και μάλιστα, σε μια εποχή που αυτά τα θετικά που μπορεί κάποιος να περιμένει από το κεντρικό κράτος, είναι πραγματικά πολύ λίγα…


                                                Από το Γραφείο Τύπου
                                                του υπ. Δημάρχου Σπύρου Σοφρά,                                                                                               με τον Δημ.Συνδυασμό «Νέα Πορεία Σαλαμίνας»






                                                Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 2155000947