O ΠΕΡΙΒΟΣ θα ήθελε να ενημερώσει για τις εξελίξεις στο θέμα της ζεύξης τονίζοντας πως διατηρεί αναλλοίωτες τις θέσεις του (…..εδω……) Παράλληλα θυμίζει την ημερίδα που είχε διοργανώσει της οποίας τα κύρια σημεία μπορείτε να παρακολουθήσετε (…..εδω…..)
Έχουμε λοιπόν άλλη μια παράταση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, από τις υποψήφιες εταιρείες για την πρώτη φάση του διαγωνισμού, με στόχο την κατασκευή υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας Περάματος. Η νέα παράταση λήγει στις 9 Δεκεμβρίου 2014.
Οι τρείς κατασκευαστικοί κολοσσοί που ενδιαφέρονται (ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ και η γαλλική Vinci ) ζήτησαν πίστωση χρόνου για καλύτερη προετοιμασία του φακέλου υποψηφιότητας.
Αυτή είναι η μια πλευρά της κατάστασης.
Ανεξάρτητα από τις απόψεις και την όποια θέση του καθενός μας για το έργο, αν αυτό προχωρήσει θα υπάρξουν ριζικότατες αλλαγές στην καθημερινότητά μας με σημαντικότερη εξ αυτών την αστικοποίηση, την κατακόρυφη αύξηση οχημάτων, την τσιμεντοποίηση άρα και την πλήρη αλλοίωση του φυσικού μας περιβάλλοντος.
Εκτός όμως από αυτές τις εξελίξεις έχουμε και μια ακόμα. Τον Αύγουστο που μας πέρασε ψηφίστηκε από τη βουλή το Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Αθήνα. Σε αυτό προβλέπεται ρητά η έλευση του Τραμ έως τη Σαλαμίνα.
Συγκεκριμένα αναφέρεται από το Ρυθμιστικό… <<μέσω του τραμ επιδιώκεται η συγκοινωνιακή αναβάθμιση, η πολεοδομική ανάπλαση και η αποθάρρυνση κυκλοφορίας ΙΧ σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση της δημόσιας συγκοινωνίας>> ενώ ακολουθεί η αναφορά των γραμμών τραμ μεταξύ και των οποίων η
Πειραιάς-Κερατσίνι-Πέραμα-Σαλαμίνα (ως ελαφρύ μετρό)
Στο Ρυθμιστικό επίσης αναφέρεται και η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος Σαλαμίνας.
Δυο έργα αντιφατικά.
Το ένα (τραμ) που έρχεται να καλύψει τις ανάγκες των μετακινούμενων με έναν τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον
και το άλλο (οδική ζεύξη) με στόχο τα κέρδη κάποιων εταιρειών, με το περιβάλλον της Σαλαμίνας παραδομένο στην υποβάθμιση ως φυσική επέκταση του πυκνού αστικού ιστού (και όχι μόνο), με μεγαλύτερο χρόνο μετακίνησης και σαφώς πιο δαπανηρό.