Για τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις, για τη συμφωνία με τους δανειστές, αλλά και για τη σχεδιαζόμενη πώληση του λιμανιού του Πειραιά, μίλησε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας κατά τη διάρκεια της βράβευσής του από το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά. Στον Θ.Δρίτσα απονεμήθηκε το μετάλλιο της πόλης για την πολυετή προσφορά του από τη θέση του επικεφαλής του δημοτικού συνδυασμού «Το Λιμάνι της Αγωνίας» και του δημοτικού συμβούλου Πειραιά.
Κατά την ομιλία του ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι «η κυβέρνηση στην οποία συμμετέχει, στο όνομα του Ελληνικού λαού, όχι αυθαίρετα, έδωσε μια μεγάλη μάχη, όχι απλά και μόνο για να πετύχει τη μια ή την άλλη συμφωνία, αλλά για να μπορέσει να επανακαθορίσει τη θέση της χώρας μας στο ευρωπαϊκό ή αν θέλετε και στο παγκόσμιο περιβάλλον. Μεγαλεπήβολος στόχος, πολύ φιλόδοξος, γιατί βρισκόμαστε σε μια περίοδο πολύ δύσκολη, που κλονίζεται η βασιμότητα αυτού του στόχου. Όμως, αυτός είναι ένας στόχος, που δεν πρέπει να τον εγκαταλείψουμε και πρέπει να συνεργήσουμε από κάθε μεριά ο καθένας, ώστε αυτό να μείνει στην επικαιρότητα, γιατί η χώρα μας πρωτοστάτησε όλο αυτό το διάστημα, σε μια προσπάθεια αλλαγής των δεδομένων στην Ευρώπη».
Παραδέχθηκε ότι η μάχη αυτή δεν πέτυχε, ότι «έχουμε μια ήττα» αλλά σημείωσε ότι «από αυτές τις ήττες, αισθανόμαστε ότι μπορούμε να ατσαλωθούμε και να βάλουμε σε μια νέα σειρά τα πράγματα, γιατί η Ελλάδα δεν ήταν μόνη της και ποτέ δεν πρέπει να είναι μόνη της και ότι έχουμε όλο το δρόμο μπροστά μας».
Επεσήμανε ότι «η Ευρώπη πρέπει να αλλάξει. Εάν δεν αλλάξει, οι συνέπειες θα είναι πολύ δραματικές και προς αυτήν την κατεύθυνση, έτυχε στην Ελληνική κοινωνία, στον Ελληνικό λαό και στην κυβέρνηση, που με αυτόν τον στόχο εξελέγη το Γενάρη, να δώσει τη μάχη».
Αναφέρθηκε στη σχεδιαζόμενη πώληση του λιμανιού του Πειραιά και είπε πως η πιεστική επιμονή των δανειστών για εξασφάλιση σίγουρων πόρων εξόφλησης των δανείων, είναι η μία αιτία για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά και η δεύτερη το τεράστιο ενδιαφέρον ισχυρότατων συγκροτημάτων που ασχολούνται με τη λιμενική βιομηχανία, είτε πρόκειται για χώρες σαν την Κίνα, είτε πρόκειται για χώρες σαν τη Δανία ή άλλες χώρες. Χαρακτήρισε την πώληση λάθος, πρόσθεσε ότι δεν πρέπει να γίνει και υποστήριξε ότι αυτός δίνει τη μάχη μου από τη θέση που βρίσκεται για να πείσει ότι αυτό είναι ένα λάθος. «Το ερώτημα είναι, ποιος πρέπει να πεισθεί. Και εκεί υπάρχει μια τεράστια δυσκολία. Όμως, είναι μπροστά μας ένα πεδίο, πέραν από την τελική κατάληξη, που και ο Δήμος Πειραιά και το Δημοτικό Συμβούλιο, πιστεύω ότι πρέπει να έχουν συμμετοχή» συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος στην σύμβαση παραχώρησης του δημοσίου προς τον ΟΛΠ είπε ότι η ήδη υπάρχουσα δεν μπορεί να έχει εφαρμογή και ότι μια νέα σύμβαση παραχώρησης προετοιμάζεται, για να επικυρωθεί και για να γίνει και νόμος του κράτους. «Αυτό είναι ένα πεδίο οριοθέτησης και της πόλης και των πλουτοπαραγωγικών της πηγών και των παραγωγικών της δραστηριοτήτων κάθε είδους, σε όλο το μήκος από τη Σαλαμίνα μέχρι την πόλη του Πειραιά. Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να συνεργήσει και η κοινωνία του Πειραιά και ο Δήμος Πειραιά. Και στα ζητήματα της αρχής λιμένων ή του master plan που πρέπει να γίνει για το λιμάνι του Πειραιά και που αυτά πρέπει να γίνουν είτε έτσι είτε αλλιώς, όποια κατάληξη και αν έχουν τα πράγματα, νομίζω ότι είναι ένα πολύ σημαντικό πεδίο που δεν πρέπει να μείνει σε κλειστά γραφεία» επεσήμανε.
Αναφορά όμως έκανε στο τράμ θέλοντας να δώσει κάποιες διευκρινίσεις επειδή όπως είπε τελευταία δημοσιεύτηκαν κάποιες πληροφορίες, που διαφοροποιούσαν την πραγματική θέση του. «Ναι, εγώ ήμουν πάντα υπέρ ενός τράμ διαφορετικού από αυτό που εξελίσσεται, αλλά γενικώς με τα μέσα σταθερής τροχιάς παραμένω ένθερμος υποστηρικτής και προωθητής κάθε πρωτοβουλίας, που θα μπορούσε να αποφύγει τις αρνητικότερες εκδοχές και να πετύχει τις βέλτιστες. Νομίζω, ότι με ένα ανεξήγητο αυθαίρετο τρόπο και θα έλεγα και πραξικοπηματικό, πήραν πίσω από την πόλη του Πειραιά, ενώ ήταν κατακτημένο, την υπογείωση των γραμμών του ΗΣΑΠ. Αυτήν τουλάχιστον, δεν πρέπει να την εγκαταλείψουμε. Δεν είναι ένα περιορισμένο ζήτημα. Είναι ένα ζήτημα που αφορά, όχι μόνο ευρύτατο τμήμα των περιοχών της πόλης, αλλά αφορά και το μέλλον της πόλης τις επόμενες δεκαετίες».
Απευθυνόμενος στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου τόνισε ότι αισθάνεται ξεχωριστή τιμή για την πρωτοβουλία τους ενώ υποστήριξε ότι αισθάνεται ότι ποτέ όταν βρέθηκε στο Κοινοβούλιο και έλεγε τη λέξη «συνάδελφος», απευθυνόμενος στους άλλους βουλευτές -γυναίκες και άνδρες- δεν είχε μέσα μου την επικύρωση αυτής της κυριολεξίας, όσο την έχει όταν αποκαλεί συναδέλφους τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά.
Τέλος, ευχαρίστησε το «Λιμάνι της Αγωνίας», ευχήθηκε -γιατί είναι μια άξια συνέχεια- στη νυν επικεφαλής Μαρία Σταθάκη, στο Νίκο Αγγελόπουλο στη Βάνα Μελά, στο Δημήτρη Γκερλέ και στη βουλευτή Πειραιά, που την χαρακτήρισε ψυχή όλης αυτής της πολύχρονης προσπάθειας με το «Λιμάνι της Αγωνίας», την κυρία Ελένη Σταματάκη, η συνέχεια να είναι πολύ καλύτερη και νέες δεκαετίες δημιουργικής πορείας, να χαράξουν με την παρουσία τους στο Δήμο Πειραιά.
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά Γιώργος Δαβάκης καλωσόρισε τον κ. Δρίτσα, τονίζοντας: «Ο κ. Δρίτσας έχει αναλώσει όλα του τα χρόνια στην υπηρεσία του Πειραϊκού λαού και του Πειραιά. Για το Δημοτικό Συμβούλιο είναι απώλεια η αποχώρησή του και ελπίζουμε όμως οι συμβουλές του και από το μετερίζι του υπουργού θα είναι χρήσιμες και θα είναι δίπλα μας».
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης ευχαρίστησε τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας για τη συνεργασία που είχαν μέχρι σήμερα, η οποία, όπως είπε, ήταν παραγωγική και θετική παρά τις όποιες διαφωνίες και διαφορετικές προσεγγίσεις και του ευχήθηκε καλή επιτυχία στο έργο του σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα. «Η τιμητική διάκριση στον κ. Δρίτσα είναι το λιγότερο που θα μπορούσαμε να κάνουμε για έναν άνθρωπο που έχει αναλώσει τόσες δεκαετίες στην υπηρεσία των δημοτών του Πειραιά» συμπλήρωσε.
της Χριστίνας Παπασταθοπούλου - efsyn.gr