Μεγάλη εντύπωση έκανε το "Τηλεχειριζόμενο Υποβρύχιο Όχημα" από τη Σαλαμίνα στο Science on Stage – Europe

Εκπαιδευτικοί από τη Σαλαμίνα(Αρμενάκης -Πούτος), την Καλαμάτα, την Αθήνα, την Κρήτη, τη Λαμία και τον Εύοσμο βρέθηκαν στη Μ. Βρετανία για το Πανευρωπαϊκό Φεστιβάλ και έκαναν αισθητή την παρουσία τους

Διεθνής διάκριση Ελλήνων φυσικών       της ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΔΟΥ - Καθημερινή

Η αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικών διαφορετικών εθνικοτήτων, η ανταλλαγή ιδεών και εκπαιδευτικού υλικού, η προσέλκυση νέων στις Φυσικές Επιστήμες, είναι μερικοί μόνο από τους στόχους της διοργάνωσης του Πανευρωπαϊκού Φεστιβάλ «Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο – Ευρώπη» (Science on Stage – Europe), το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Queen Mary University του Λονδίνου (17-20 Ιουνίου 2015).
Με σταθερή παρουσία από το έτος 2000 και πάνω από 100.000 συμμετέχοντες ώς σήμερα, το Φεστιβάλ αποτελεί πλέον θεσμό στους εκπαιδευτικούς κύκλους της Ευρώπης. Φετινό θέμα του:

«Διαφωτίζοντας την εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών». Εχοντας καταφέρει να αποσπάσει βραβεία και διακρίσεις έξι φορές σε σύνολο 8 διοργανώσεων (ανά διετία), η Ελλάδα έχει ήδη εδραιώσει μία εντυπωσιακή παρουσία μεταξύ των 24 ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν – συν τον Καναδά.

«Το οπτικό σύστημα του οφθαλμού», των καθηγητών Αντωνίου Μαργαρίτη και Γεωργίου Μαράκη, από το Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης κέρδισε φέτος το δεύτερο Ευρωπαϊκό Βραβείο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών στην κατηγορία «Η Επιστήμη και ο Βιώσιμος Κόσμος μας». «Οι συγκεκριμένοι, ξεχώρισαν ανάμεσα στους 423 καθηγητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έλαβαν μέρος», επισημαίνει η κ. Ευγενία Τσιτοπούλου-Χριστοδουλίδη, φυσικός, υπεύθυνη του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Αιγάλεω, υπεύθυνη της Ελληνικής Συντονιστικής Επιτροπής του Προγράμματος «Science on Stage» και αρχηγός της ελληνικής αποστολής.
Η ίδια δίνει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την πορεία της διοργάνωσης αλλά και όσους Έλληνες καθηγητές βρέθηκαν εκεί: «Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, οι οποίοι επεξεργάζονται και παρουσιάζουν πρωτότυπες ιδέες, νέες μεθόδους διδασκαλίας αλλά και πειραματικές κατασκευές, καθιστώντας με αυτό τον τρόπο ιδιαίτερα ενδιαφέρον το μάθημα των Φυσικών Επιστημών στα σχολεία.
Στη διάρκεια του προγράμματος, που συντονίζεται σε κάθε χώρα από μία επιτροπή, πραγματοποιούνται διάφορες εκδηλώσεις, με τις καλύτερες προτάσεις να επιλέγονται για συμμετοχή, στη συνέχεια, στο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό που έγινε τον περασμένο Νοέμβριο στο ΕΚΦΕ Αιγάλεω, επελέγησαν οι 11 καλύτερες κατασκευές μεταξύ των 180 που συμμετείχαν συνολικά. Οι διακριθέντες προέκυψαν από αυτήν ακριβώς τη διαδικασία. Η ελληνική παρουσία όμως δεν εξαντλήθηκε εκεί: εκπαιδευτικοί από τη Σαλαμίνα, την Καλαμάτα, την Αθήνα, την Κρήτη, τη Λαμία, τον Εύοσμο, τη Λαμία, βρέθηκαν στη Μ. Βρετανία και δεν πέρασαν... απαρατήρητοι – «Όλοι έλεγαν: "Πηγαίνετε στο περίπτερο της Ελλάδας!"», δηλώνει η υπεύθυνη της αποστολής. Και προσθέτει ότι «έκανε εντύπωση το "Τηλεχειριζόμενο Υποβρύχιο Όχημα" από τη Σαλαμίνα, το οποίο ήταν μία από τις 4 εργασίες που παρουσιάστηκαν με λεπτομέρειες στους πρεσβευτές των χωρών και τους υπουργούς Παιδείας που επισκέφθηκαν το Φεστιβάλ, ενώ το ενδιαφέρον των Ισπανών, κυρίως, τράβηξε το πρόγραμμα συναδέλφου από το 27ο Δημοτικό Αχαρνών, στο οποίο συνδυάζοντας τη φυσική με την Τέχνη, δίδασκε ανάκλαση και διάθλαση μέσα από έναν πίνακα του Βελάσκεθ», αναφέρει η κ. Τσιτοπούλου. Ξεφεύγοντας, ωστόσο, από το πλαίσιο μιας τέτοιας διοργάνωσης, αναμφισβήτητα πολλαπλό το όφελος για όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οπως εξηγεί η υπεύθυνη της ελληνικής αποστολής και «ψυχή» του όλου εγχειρήματος από το ξεκίνημά του: «Σύμφωνα με την αξιολόγηση του Φεστιβάλ, το 78% των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν, συνεχίζουν να αλληλεπιδρούν, δημιουργώντας έτσι ένα διεθνές δίκτυο, το οποίο υπηρετεί την εκπαίδευση στο σύνολό της. Με κινητήριο δύναμη τον ζήλο, το πάθος του καθενός για τη διδασκαλία, όλα όσα εισπράττουν μέσα από συνέδρια, ημερίδες, άρθρα σε εκπαιδευτικά περιοδικά, μεταφέρονται στην τάξη. Ειδικότερα οι Ελληνες καθηγητές Φυσικών Επιστημών, έχοντας ως αρωγό το υπουργείο Παιδείας, έχουν να ωφεληθούν τόσο από την εμπειρία μας όσο και από το εκπαιδευτικό υλικό, που συχνά εμπλουτίζει τις σχολικές βιβλιοθήκες ανά την Ελλάδα».