Ακόμα ψάχνουν ανάδοχο για τη ζεύξη Σαλαμίνας

Ούτε μία, ούτε δύο αλλά…. εννέα (9) παρατάσεις έχει πάρει η προθεσμία για την υποβολή Φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, ώστε να ξεκινήσει η Α’ Φάση της διαδικασίας για την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας με το Πέραμα.

Ως νέα ημερομηνία υποβολής των φακέλων προσφοράς ορίστηκε η 8η Δεκεμβρίου 2015.

Στην Α’ Φάση της διαδικασίας θα γίνει η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η προεπιλογή για τον διαγωνισμό, με την διαδικασία του «ανταγωνιστικού διαλόγου» με σκοπό την ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης για τη «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου της μόνιμης υποθαλάσσιας ζεύξης νήσου Σαλαμίνας».


Το έργο είχε προκηρυχθεί με αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών τον Ιούλιο του 2012, αλλά έκτοτε έχουν δοθεί εννέα παρατάσεις και έχουν γίνει πάρα πολλές αλλαγές στα τεύχη του διαγωνισμού με τελευταίες τις τροποποιήσεις να γίνονται τον περασμένο Ιούλιο.

Όπως είχε γράψει το euro2day.gr η αναβολή είχε προαναγγελθεί, τότε,  στη Βουλή από τον κ. Χ. Σπίρτζη ο οποίος είχε υποστηρίξει πως θα υπάρξει διαβούλευση με φορείς της περιοχής και θα αλλάξει τη σύμβαση παραχώρησης ώστε το δημόσιο να διατηρεί πλειοψηφικό ποσοστό στο φορέα εκμετάλλευσης της υποθαλάσσιας σήραγγας.

Την παράταση είχαν ζητήσει, όμως, και δύο ενδιαφερόμενοι και συγκεκριμένα ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου, όπως αναφερόταν στην απόφαση του κ. Σπίρτζη.

Η υποθαλάσσια ζεύξη πρόκειται να αντικαταστήσει ένα από τα πλέον αποδοτικά πορθμεία της Ευρώπης μεταξύ του Περάματος και της Σαλαμίνας καθώς εκτός από τους κατοίκους εξυπηρετούνται καθημερινά και οι εργαζόμενοι στο ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο όμιλος που θα κατασκευάσει την υποθαλάσσια σήραγγα θα εισπράττει διόδια για την περίοδο παραχώρησης.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας µήκους περίπου 1,1 χιλιομέτρου µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (υπολογίζεται πως το συνολικό μήκος του έργου φτάνει τα τρία χιλιόμετρα) από τον ανισόπεδο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων και ενδεχομένως των οδικών τµηµάτων παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας, συνολικού µήκους περίπου 14,5 χιλιομέτρων.

Το κόστος του έργου εκτιμάται πως αρχίζει από τα 350 - 400 εκατ. ευρώ και το τελικό ποσό θα εξαρτηθεί από τα παράπλευρα έργα που θα αναλάβει ο ανάδοχος. Για την επιλογή του αναδόχου, η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε επιλέξει τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, πράγμα που σημαίνει πως ο διαγωνισμός θα διεξάγονταν σε τρεις φάσεις.

Όπως φαίνεται, από την τελευταία απόφαση αναβολής, η διαδικασία για την επιλογή του αναδόχου παραμένει η ίδια.

www.pireas2day.gr