Τα τρία από τα 6 έργα που που θα προτείνει το Υπουργείο Υποδομών για χρηματοδότηση από το Πακέτο Γιούνκερ θα είναι η Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, η επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού στη Λ.Βουλιαγμένης και η επέκταση της Αττικής Οδού στο Λαύριο.
Ο διευθυντής Προγραμματισμού με Σύμβαση Παραχώρησης, του υπουργείου Υποδομών, κ. Γιάννης Μπακογιάννης, μιλώντας προ ημερών σε συνέδριο της A-Energy για την χρηματοδότηση επενδύσεων τόνισε ότι στις προσκλήσεις για την υλοποίηση νέων Συμβάσεων θα πρέπει να περιλαμβάνονται ώριμα έργα, ενώ σημαντικό είναι να αποφευχθούν τα λάθη του παρελθόντος. Η ωρίμανση των τεχνικών μελετών περιλαμβάνει τις διαδικασίες της ανάθεσης μελετών και του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Ο κ. Μπακογιάννης αναφέρθηκε σε τρία έργα που προωθούνται άμεσα, την Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας, τη Νότια Επέκταση Περιμετρικής Υμηττού και το Σύμπλεγμα του Λιμένα Λαυρίου, με την επέκταση του προαστιακού από το Κορωπί.
Για το πρώτο έργο, είπε ότι αποκλείεται κατηγορηματικά το ενδεχόμενο της διπλής ζεύξης, καθώς κάτι τέτοιο άλλωστε δεν επιτρέπεται και από το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας.
Για την Περιμετρική Υμηττού, ανέφερε ότι θα ξεκινά από τον κόμβο Κατεχάκη, η σήραγγα μήκους 3 χλμ θα είναι στην περιοχή Σακέτα και θα βγαίνει από την άλλη πλευρά του Υμηττού, στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, μεταξύ των σταθμών Μετρό Αγ.Δημήτριος και Ηλιούπολη. Το τμήμα από τον κόμβο Κατεχάκη μέχρι την είσοδο της σήραγγας θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος με εξόδους, ενώ στις εισόδους της Περιμετρικής θα υπάρχουν διόδια.
Τέλος, για την επέκταση του προαστιακού από το Κορωπί μέχρι το Λαύριο, μήκους 32 χλμ, το κόστος ανέρχεται σε 140 εκατ. ευρώ. Το κόστος της επέκτασης της Αττικής Οδού μέχρι το λιμάνι ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ. Η σκέψη είναι, συμπλήρωσε, να δοθούν αυτά τα έργα σε ένα πακέτο παραχώρησης.
ypodomes.com