Ο Γιώργος Δέδες αναλαμβάνει την υλοποίηση των πρώτων 5 μεγάλων έργων που προτείνει το Υπουργείο Υποδομών να χρηματοδοτηθούν από το EFSI, γνωστότερο ως Πακέτο Γιουνκέρ στη χώρα μας.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, ανατείθετα ο προγραμματισμός, η ωρίμανση και η υποβολή προς έγκριση στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI) των έργων:
1.Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου της Υποθαλάσσιας Oδικής Zεύξης Νήσου Σαλαμίνας.
2.Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου της νότιας επέκτασης της Περιμετρικής Υμηττού μέσω αστικής σήραγγας και την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της Λεωφόρου Βουλιαγμένης νότια της σύνδεσης με τη σήραγγα.
3.Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου του λιμένα Λαυρίου μετά των συνδέσεων με τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την Αττική Οδό.
4.Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου του λιμένα Αλεξανδρούπολης μετά των οδικών συνδέσεων με την Εγνατία Οδό και τη βιομηχανικήπεριοχή Αλεξανδρούπολης και την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Τα έργα αυτά οριστικά θα υλοποιηθούν με τη μέθοδο της παραχώρησης καθώς όπως αναφέρεται στην απόφαση " αποσκοπούν στη μόχλευση ιδιωτικών πόρων και καταρχήν αναφέρονται σε έργα παραχώρησης. Αναφορικά με το έργο για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο και το λιμένα Αλεξανδρούπολης, υπάρχει μία απορία καθώς το έργο δεν υπάρχει στον επίσημο κατάλογο έργων του Υπουργείου Οικονομίας με τα 42+1 έργα που προκρίθηκαν για να ενταχθούν προς χρηματοδότηση στο EFSI.
Υπεύθυνη θα είναι η Διεύθυνση Προγραμματισμού Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών για τα έργα που θα εκτελεστούν με σύμβαση παραχώρησης.
Τα έργα που δεν εντάχθηκαν μέσα στον ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Υποδομών είναι η κατασκευή του Νέου Τερματικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στον Ελαιώνακαθώς και η ανάπτυξη δικτύου Υδατοδρομίων που πιθανότατα θα οδεύσουν στις αγκάλες της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών και την κα Πέτη Πέρκα.
Να σημειώσουμε πως αυτές οι προτάσεις, ακόμα και αν ενταχθούν προς χρηματοδότηση στο EFSI δεν εξασφαλίζουν 100% την χρηματοδότηση τους καθώς θα πρέπει να υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον για τα συγκεκριμένα έργα.
Επίσης δεν έχει καμία σχέση με το ΕΣΠΑ ή τα προηγούμενα πακέτα βοήθειας από την ΕΕ μιας και δεν μιλάμε για επιδότηση ή επιχορήγηση αλλά για "μόχλευση κεφαλαίων" δηλαδή χρημάτων που θα επενδυθούν από την Παγκόσμια Επενδυτική Κοινότητα (όποιον ενδιαφερθεί) και θα πρέπει να επιστραφούν με κάποιο τρόπο.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com