Με βασικό άξονα τις έννοιες οικονομία, φύλο και σεξουαλικότητα, καταγωγή, θρησκεία, διαχείριση της πόλης, διοργανώνονται δράσεις και παραστάσεις στο κέντρο αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε ιδιαίτερους χώρους όπως στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, στάσεις λεωφορείων, σπίτια κατοίκων της περιοχής, εκκλησίες, αλλά και σε ταβέρνες του Κορυδαλλού.
Οι ομάδες που θα παρουσιάσουν τις 16 δράσεις αποτελούνται από επαγγελματίες σκηνοθέτες, ηθοποιούς, χορευτές, εικαστικούς, ιστορικούς, μουσικούς, περφόρμερς κ.ά. οι οποίοι θα προσεγγίσουν διαφορετικές κοινωνικές δομές, φορείς αλλά και ποικίλες κοινωνικές ομάδες της πόλης του Πειραιά, με σκοπό να χτίσουν γέφυρες επικοινωνίας και να ανασυνθέσουν την κοινωνική, ηλικιακή, οικονομική, ιστορική, μορφωτική ταυτότητα των συμμετεχόντων, δημιουργώντας ένα πλέγμα συνεκτικότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας.
Στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος ο Κωνσταντίνος Μίχος θα παρουσιάσει την παράσταση «Ιφιγένεια εν …». Μια πρωτότυπη διασκευή της τραγωδίας του Ευριπίδη στην οποία θα συμμετάσχουν περισσότερα από 100 άτομα όπως επαγγελματίες ηθοποιοί, ερασιτέχνες, χορευτές, συνταξιούχοι, εργαζόμενοι κάτοικοι και σπουδαστές του Πειραιά.
Η ιστορία του Σμυρνιού Κώστα Μασσέλου ή Νούρου, μιας ιδιαίτερης προσωπικότητας που με τη ζωή του και τη φωνή του σφράγισε μοναδικά και ανατρεπτικά το ρεμπέτικο, θα ξεδιπλωθεί μέσα και έξω από τις ταβέρνες (του Ρούκουνα, του Μπαρμπα-Δήμου και του Ρεβαΐζη). Την επιμέλεια των παραστάσεων έχουν η Ανθή Γουρουντή και η Χρύσα Καψούλη σε συνεργασία με τον Τσιμάρα Τζανάτο.
Η σκηνοθέτις Αποστολία Παπαδαμάκη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συμμετέχει στο πρόγραμμα με μια 12ωρη ολονυχτία παράσταση με θέμα την πίστη που θέτει τα ερωτήματα «Πώς μας βλέπει ο Θεός;» και «Τι νομίζουμε ότι πιστεύει για εμάς;» με πρωταγωνιστές τους θεατές οι οποίοι καλούνται να αλληλεπιδράσουν, να εγκαθιδρύσουν μια βαθιά ανθρώπινη επαφή μέσα από την τέχνη, σε ένα υπερβατικό δικό τους δημιούργημα.
«Πειραιολογία» είναι ο τίτλος της περφόρμανς όπου ο Γιάννης Γονατίδης και ο Χρήστος Χρυσανθόπουλος οργανώνουν «συναντήσεις μνήμης» στα προσφυγικά της Νίκαιας, στο πάρκο Δηλαβέρη, στην πλατεία Αλεξάνδρας, στην, Μαρίνα Ζέας, στον Ιερό Ναό της Αγ. Σοφίας και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Ένα ζωντανό μουσείο για την καταγωγή, το φύλο και τη θρησκεία μέσα στην πόλη του Πειραιά με αφηγήσεις, φωτογραφίες, αντικείμενα αρχεία και γεύματα σε δημόσιους χώρους διαμορφώνουν ένα πλαίσιο διαλόγου ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν.
Καθ’ οδόν και πιο συγκεκριμένα στη διαδρομή της γραμμής του λεωφορείου Σύνταγμα – Πειραιάς (040) η Ελένη Γερασιμίδου και ο Πέρης Μιχαηλίδης επεξεργάζονται υπό τη μορφή μονολόγων -που έγραψαν ειδικά για την περίσταση οι συγγραφείς Γιάννης Χρυσούλης και Χρήστος Οικονόμου- δύο από τα πιο βασανιστικά προβλήματα της σημερινής κοινωνίας: τη μετανάστευση και την ανεργία.
Στην πλαζ Βοτσαλάκια η Καρόλ Ριεσσέκ και ο Ζι Κριστόφ Καμπ συλλέγουν αφηγήσεις ονείρων των κατοίκων του Πειραιά και δημιουργούν μία ηχητική βιβλιοθήκη με τίτλο «Στη σκιά των ήχων».
Οι «Πειραιώτες ανοίγουν τα σπίτια τους» στη -Νίκαια, στον Πειραιά και Ρέντη-και αφηγούνται τις δικές τους ιστορίες που ίσως να μην είναι τόσο διαφορετικές από τις δικές μας. Επιμέλεια της Ειρήνης Μαργαρίτη.
O Nίκος Διαμαντής συνεργάζεται με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ θα παρουσιάσουν την περφόρμανς "Bridging diversities" σε διάφορα σημεία του Πειραιά.
Η Μάνια Παπαδημητρίου υπογράφει τη σκηνοθεσία και πρωταγωνιστεί στην παράσταση «B.ound - το σκηνικό που φοβάται» της Χριστιάνας Λαμπρινίδη που πραγματεύεται το θέμα της ιθαγένειας και θα παρουσιαστεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Οι πυκνοί καπνοί, η κόκκινη θάλασσα από το θειάφι, το μολυσμένο υπέδαφος, οι ήχοι των μηχανών θα περιμένουν τους μικρούς μαθητές των σχολείων της πόλης που θα ξεχυθούν στο χώρο του πρώην εργοστασίου της Εταιρείας Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα. Μέσα από δημιουργικά παιχνίδια και κατασκευές θα ζωντανέψει η ιστορία του εγκαταλελειμμένου εργοστασίου με τους μικρούς συμμετέχοντες να μεταμορφώνονται από θεατές σε πρωταγωνιστές του παιχνιδιού.
Η χορογράφος Άρια Μπουμπάκη -dance meetings- θα συναντηθεί με τους κατοίκους της πόλης και θα συνθέσουν μία επιτόπου χορογραφία δίνοντας ένα νέο ρυθμό στην πόλη.
Στις πλατείες Αλεξάνδρας και Κοραή η Σεβαστή Στρογγυλού μάς συστήνει τα «Καπέλων δρώμενα». Ένα πρόγραμμα συλλογής δημιουργικής συγγραφής έργου με πρωταγωνιστή το καπέλο, όχι ως αξεσουάρ, αλλά το ρόλο που παίζει στη ζωή μας με στόχο τη γεφύρωση οικογενειακών, κοινωνικών και πολιτισμικών αντιθέσεων.
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων