Εντός της ημέρας αναμένεται να ολοκληρωθεί η ανέλκυση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» - Το ρυμουλκούμενο θα οδηγηθεί στα ναυπηγεία Αμπελακίων Σαλαμίνας
Εντός της ημέρας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η ανέλκυση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» και στη συνέχεια ρυμουλκούμενο θα οδηγηθεί στα ναυπηγεία στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, στο πλαίσιο διερεύνησης των συνθηκών βύθισής του τα ξημερώματα της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου.
Το πλοίο θα συνοδεύουν απορρυπαντικά σκάφη και ρυμουλκά, καθώς και πλωτά του Λιμενικού Σώματος, ενώ και στο σημείο που θα μεταφερθεί θα τοποθετηθεί φράγμα για προληπτικούς λόγους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ολοκληρωθεί η ανέλκυση -που ξεκίνησε σταδιακά το Σάββατο- σε ποσοστό 60%-70% και αμέσως μετά την απομάκρυνσή του θα αποχωρήσει ο πλωτός γερανός του ομίλου «Σπανόπουλου» με δυνατότητα έλξης 1.300 τόνων, ωστόσο στο σημείο θα παραμείνουν στελέχη της εταιρείας που έχουν αναλάβει το έργο της απορρύπανσης για έναν τελικό έλεγχο και να γίνουν οι τελευταίες εργασίες καθαρισμού του σημείου, προκειμένου να παραδοθεί καθαρό.
Σε συνέντευξή του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε επισημάνει ότι «αναζητήθηκε η διαδικασία ώστε να ανελκυστεί το πλοίο, διότι κάθε πλοίο, όσο παραμένει στο βυθό, είναι μια εστία μόλυνσης. Τώρα μηδενίζεται αυτή η εστία μόλυνσης με την ανέλκυση του Αγία Ζώνη ΙΙ. Προφανώς στη συγκεκριμένη περίπτωση θα γίνει και η απαραίτητη αυτοψία των εμπειρογνωμόνων για να δούμε και την αιτία της βύθισης».
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός είχε αναφέρει ότι «είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό μετά από πάρα πολλά χρόνια. Έχουν προκύψει κάποια τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζονται όμως με επιτυχία από την εταιρεία που έχει αναλάβει την ανέλκυση. Είναι πολύ θετικό ότι οι τεχνικοί και οι δύτες που συμμετέχουν στην επιχείρηση είναι εξαιρετικά έμπειροι. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, όλα βαίνουν ομαλώς».
Υπενθυμίζεται ότι το «Αγία Ζώνη ΙΙ» κατασκευής του 1972, με χωρητικότητα 3.205 τόνων, βυθίστηκε νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης, ενώ ήταν αγκυροβολημένο και φορτωμένο με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.
Στο πλοίο επέβαιναν δύο μέλη του πληρώματος από τα συνολικά 11. Στην περιοχή του ναυαγίου, όπου έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες, εργάζονται αυτή τη στιγμή περίπου 50 άτομα, δύτες ρυμουλκά και σκάφη αντιρρύπανσης.
Ο τομέας συντονισμού επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης (Spanopoulos Salvage) κατέχει διακεκριμένη θέση στον κλάδο διάσωσης στην Ανατολική Μεσόγειο.
Να σημειωθεί ότι η ίδια εταιρεία ήταν αυτή που προχώρησε στην ανέλκυση του πλοίου "Yusuf Cepnioglu", που προσάραξε φορτωμένο με 204 containers βόρεια της Μυκόνου, αλλά και τoυ φορτηγού "Goodfaith".
Το ναυάγιο από τη δεύτερη ημέρα της βύθισής του σφραγίστηκε και απαντλήθηκαν στη συνέχεια τα καύσιμα που είχε στο εσωτερικό του, περίπου 2.535 μίγματα πετρελαιοειδών.
Ο όμιλος Σπανόπουλου, με επιστολή προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, είχε αναφέρει εδώ και καιρό ότι η εταιρεία αρχίζει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ανέλκυση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό, για την απάλειψη κάθε δυσμενούς συνέπειας από την ύπαρξη του ναυαγίου και του οποιουδήποτε κινδύνου που θα μπορούσε να προσβάλει σε μεγαλύτερο βαθμό το θαλάσσιο περιβάλλον.
Διονύσης Βυθούλκας
in.gr
Το πλοίο θα συνοδεύουν απορρυπαντικά σκάφη και ρυμουλκά, καθώς και πλωτά του Λιμενικού Σώματος, ενώ και στο σημείο που θα μεταφερθεί θα τοποθετηθεί φράγμα για προληπτικούς λόγους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ολοκληρωθεί η ανέλκυση -που ξεκίνησε σταδιακά το Σάββατο- σε ποσοστό 60%-70% και αμέσως μετά την απομάκρυνσή του θα αποχωρήσει ο πλωτός γερανός του ομίλου «Σπανόπουλου» με δυνατότητα έλξης 1.300 τόνων, ωστόσο στο σημείο θα παραμείνουν στελέχη της εταιρείας που έχουν αναλάβει το έργο της απορρύπανσης για έναν τελικό έλεγχο και να γίνουν οι τελευταίες εργασίες καθαρισμού του σημείου, προκειμένου να παραδοθεί καθαρό.
Σε συνέντευξή του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε επισημάνει ότι «αναζητήθηκε η διαδικασία ώστε να ανελκυστεί το πλοίο, διότι κάθε πλοίο, όσο παραμένει στο βυθό, είναι μια εστία μόλυνσης. Τώρα μηδενίζεται αυτή η εστία μόλυνσης με την ανέλκυση του Αγία Ζώνη ΙΙ. Προφανώς στη συγκεκριμένη περίπτωση θα γίνει και η απαραίτητη αυτοψία των εμπειρογνωμόνων για να δούμε και την αιτία της βύθισης».
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός είχε αναφέρει ότι «είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό μετά από πάρα πολλά χρόνια. Έχουν προκύψει κάποια τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζονται όμως με επιτυχία από την εταιρεία που έχει αναλάβει την ανέλκυση. Είναι πολύ θετικό ότι οι τεχνικοί και οι δύτες που συμμετέχουν στην επιχείρηση είναι εξαιρετικά έμπειροι. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, όλα βαίνουν ομαλώς».
Υπενθυμίζεται ότι το «Αγία Ζώνη ΙΙ» κατασκευής του 1972, με χωρητικότητα 3.205 τόνων, βυθίστηκε νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης, ενώ ήταν αγκυροβολημένο και φορτωμένο με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.
Στο πλοίο επέβαιναν δύο μέλη του πληρώματος από τα συνολικά 11. Στην περιοχή του ναυαγίου, όπου έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες, εργάζονται αυτή τη στιγμή περίπου 50 άτομα, δύτες ρυμουλκά και σκάφη αντιρρύπανσης.
Ο τομέας συντονισμού επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης (Spanopoulos Salvage) κατέχει διακεκριμένη θέση στον κλάδο διάσωσης στην Ανατολική Μεσόγειο.
Να σημειωθεί ότι η ίδια εταιρεία ήταν αυτή που προχώρησε στην ανέλκυση του πλοίου "Yusuf Cepnioglu", που προσάραξε φορτωμένο με 204 containers βόρεια της Μυκόνου, αλλά και τoυ φορτηγού "Goodfaith".
Το ναυάγιο από τη δεύτερη ημέρα της βύθισής του σφραγίστηκε και απαντλήθηκαν στη συνέχεια τα καύσιμα που είχε στο εσωτερικό του, περίπου 2.535 μίγματα πετρελαιοειδών.
Ο όμιλος Σπανόπουλου, με επιστολή προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, είχε αναφέρει εδώ και καιρό ότι η εταιρεία αρχίζει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ανέλκυση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό, για την απάλειψη κάθε δυσμενούς συνέπειας από την ύπαρξη του ναυαγίου και του οποιουδήποτε κινδύνου που θα μπορούσε να προσβάλει σε μεγαλύτερο βαθμό το θαλάσσιο περιβάλλον.
Διονύσης Βυθούλκας
in.gr