Να βρεθούν τρόποι για να σταματήσει η καταστροφή των ξύλινων αλιευτικών σκαφών που αποτελούν μέρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, ζήτησαν σαν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που έγινε στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδας, μετά από πρόταση του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών και του σωματείου Πρωτέας εκπρόσωποι τόσο του Μουσείου Ναυτικής Παράδοσης, όσο και της πολιτείας.
-->
Μέχρι σήμερα, τα σκάφη που έχουν καταστραφεί, ανέρχονται σε 12.000, κάτι που όπως τόνισαν οι παρευρισκόμενοι πρόκειται για "έγκλημα" κατά της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας και ζητήθηκε να δοθούν κίνητρα από την πολιτεία προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μην τα καταστρέφουν.
«Η απόσυρση των αλιευτικών σκαφών αποτελεί ένα διαχειριστικό μέτρο με στόχο τη μείωση που δέχονται τα αλιεύματα» τόνισε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Κώστας Κατσάφαρος και συμπλήρωσε «όσα θετικά μπορεί να έχει ένα τέτοιο μέτρο, δυστυχώς έχει και παράπλευρες απώλειες». Μίλησε για καταστροφή περίπου 4.500 σκαφών από το 1994 μέχρι σήμερα, υπογράμμισε πως είχαν γίνει προσπάθειες να σωθούν κάποια από αυτά, ωστόσο η ανταπόκριση από τους αλιείς ήταν ελάχιστη, καθώς όπως είπε «η χρηματοδότηση για αλλαγή της χρήσης ήταν πολύ χαμηλότερη» από αυτή της καταστροφής των σκαφών.
«Τα σκάφη είναι το τελικό αποτέλεσμα μιας τεράστιας και σημαντικής τέχνης», δήλωσε η εκπρόσωπος του υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού, η διευθύντρια Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομίας, Σταυρούλα Φωτοπούλου και συμπλήρωσε ότι «όμοιά της δεν υπάρχει στον ελληνικό χώρο
Να γίνουν ενέργειες που «θα σταματήσει το μέτρο καταστροφής των σκαφών», ζήτησε η Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ναυτικού Μουσείου, Αναστασία Αναγνωστοπούλου-Παλούμη, δηλώνοντας παράλληλα πως «είναι τραγικές οι συνέπειες από το μέτρο» και «υπερβολικά γενναιόδωρες οι αποζημιώσεις», οι οποίες δίνονται για να καταστραφούν οι βάρκες.
«Με την έναρξη της κρίσης αυξήθηκαν οι αιτήσεις για ένταξη στο πρόγραμμα καταστροφής των σκαφών» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του Σωματείου "ΠΡΩΤΕΑΣ", Νικόλαος Σταυρόπουλος και πρόσθεσε πως αυτό γίνεται από τους ιδιοκτήτες «για συμπλήρωση του εισοδήματός τους».
Σημείωσε ότι «κατά το παρελθόν έχουμε κάνει μεγάλα πολιτιστικά εγκλήματα», ζητώντας να μη γίνει πάλι το ίδιο και τόνισε τη ανάγκη να γίνουν ενέργειες προκειμένου να σταματήσει «η καταστροφή των σκαφών, της κληρονομιάς που μας χαρακτηρίζει».
«Λάθος κίνηση» χαρακτήρισε την καταστροφή «των καϊκιών με κρατική χρηματοδότηση», ο Δρ Ιστορίας της Ναυπηγικής, Κωνσταντίνος Δαμιανίδης κατά την τοποθέτησή του και υπογράμμισε πως «η καταστροφή των καϊκιών είναι ένα τεράστιο έγκλημα» αλλα και οτι «τα ξύλινα σκάφη είναι αναγνωρισμένα τουριστικά, κάτι που τους δίνει αξία».
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος Συλλόγου Ελληνικών Παραδοσιακών Σκαφών, Νικόλαος Καβαλλιέρος ζήτησε «να βρούμε λύσεις για να κάνουμε ότι έκαναν οι άλλοι Ευρωπαίοι» και υπογράμμισε ότι «είναι ένα πολιτιστικό έγκλημα που πρέπει σταματήσει». Επίσης, κάλεσε τους Ευρωβουλευτές, όλων των κομμάτων, να βοηθήσουν για να σταματήσει αυτό.
Στην εκδήλωση, παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων, οι βουλευτές Α' Πειραιά, Β' Πειραιά και Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ, Ελένη Σταματάκη, Εύη Καρακώστα και Γιώργος Ακριώτης αντίστοιχα, ο Βουλευτής των Ανεξαρτήτων Ελλήνων του Πειραιά, Γιώργος Βαγιάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων, Παναγιώτης Χατζηπέτρος, ο Πέτρος Κόκκαλης, ως εκπρόσωπος του Δήμου Πειραιά κ.α.