- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Το ΕΠΑΛ Σαλαμίνας ήταν ο επίσημος προσκεκλημένος της Ford Motor Hellas, στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, στο κέντρο της Αθήνας. Ο στόχος ήταν να γνωρίσουν οι μηχανολόγοι του μέλλοντος την ιστορία της αυτοκίνησης μέσα από τα μοναδικά εκθέματα αυτού του μουσείου.
-->
-->
Κατά το θερμό καλωσόρισμα των μαθητών από τους ανθρώπους της Ford Motor Ελλάς και τον απαραίτητο χρόνο για τις πρώτες συστάσεις, ήταν φανερό πως το ενδιαφέρον των παιδιών μονοπωλούσε ο επιβλητικός χώρος του μουσείου.
Μέσα στους τρεις ορόφους του ιδιαίτερου κτηρίου όπου στεγάζεται, μπορεί κανείς να βρεθεί δίπλα σε σπάνια ιστορικά μοντέλα, αλλά και σύγχρονα υπερ-αυτοκίνητα και να ανακαλύψει βήμα - βήμα την γέννηση και την εξέλιξη αυτής της απίστευτης εφεύρεσης που άλλαξε τον κόσμο μας.
Μία εξέλιξη που σίγουρα θα ήταν πολύ διαφορετική αν ο ιδρυτής της φίρμας με το μπλε οβάλ Henry Ford, δεν είχε πρωτοτυπήσει ενσωματώνοντας για πρώτη φορά στο εργοστάσιο κατασκευής του την γνωστή «γραμμή παραγωγής», όπου τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται κινούμενα σε μία γραμμή - το ένα πίσω από το άλλο - και τα διάφορα εξαρτήματα τοποθετούνται επάνω τους σε προκαθορισμένα «ακίνητα» σημεία παραταγμένα κατά μήκος αυτής της γραμμής.
Αυτός ο επαναστατικός για την εποχή τρόπος κατασκευής των αυτοκινήτων που εφάρμοσε ο Ford άλλαξε ουσιαστικά την ροή της ιστορίας αφού πια τα αυτοκίνητα μπορούσαν να παράγονται μαζικά, κάτι που μείωσε δραματικά το κόστος κατασκευής τους και κατά συνέπεια το κόστος απόκτησής τους κάνοντάς τα προσιτά στο ευρύ κοινό.
Η ημέρα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου τελείωσε με τους νεαρούς μαθητές του Τεχνικού Λυκείου Σαλαμίνας να κάθονται ξανά στα «θρανία», για ένα διαφορετικό όμως μάθημα γύρω από την οδική ασφάλεια.
Καταλήγοντας, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που πρόσφατα αλλάχτηκαν στην εταιρεία, δόθηκαν στο Τεχνικό Λύκειο μαζί με βιντεοπροβολείς, για τις ανάγκες της διδασκαλίας της μηχανολογίας στους μελλοντικούς μηχανικούς…
ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ FORD ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
Ένα από τα μοντέλα που βρίσκονται στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου είναι το Ford Model “Ν”, το τρίτο κατά σειρά αυτοκίνητο που κατασκεύασε η Ford Motor Company (1906-1908) με σημαντικά αυξημένη παραγωγή (13.250 μονάδες) σε σχέση με το δεύτερο κατά σειρά Model “F” (1905-1906 / 1.000 μονάδες). Το πρώτο αυτοκίνητο που η Ford Motor Company κατασκεύασε ήταν το Model “C” (1904-1905 / 800 μονάδες). Το model “N” εκτίθεται στο Μουσείο σε έκδοση διθέσιου ‘Runabout’. Είναι παραγωγής του 1906, διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα 15 ίππων που είναι τοποθετημένος επάνω σε ελαφρύ αλλά εύρωστο σασί. Ακολούθησαν τα μοντέλα “R”, “S”, “T”, “A” & “B”. To Model “T” (1908-1927) κατείχε το ρεκόρ παραγωγής με 15,000,000 μονάδες. Το συγκεκριμένο Model “N” αποκτήθηκε από το Μουσείο μέσω δημοπρασίας στην Μεγάλη Βρετανία.
Έτος κατασκευής: 1906 - Τύπος κινητήρα: 4 σε σειρά/2.442 κ.εκ. - Ισχύς κινητήρα: 6.3hp / 2.200 σ.α.λ. - Τελική ταχύτητα: 64 χλμ./ώρα - Μονάδες παραγωγής: 13.250.
Το Ford Model A (το επονομαζόμενο εν συντομία από τους ειδήμονες και ως Α-Model Ford, το Α ή το Α-bone), βγήκε στην παραγωγή στις 20 Οκτωβρίου 1927. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του και παρότι το όνομα Model A είχε ξαναχρησιμοποιηθεί από τον Henry Ford (Model A 1903- 1904), το νέο Model A ήταν πραγματικά το “νέο Ford”. Ήταν το πρώτο Ford που είχε τα συνήθη πεντάλ οδήγησης - φρένο, γκάζι, συμπλέκτη. Μηχανικά αναβαθμισμένο περιελάβανε κιβώτιο τριών ταχυτήτων, υδραυλικά αμορτισέρ και μηχανικά φρένα στους τέσσερις τροχούς. Έφερε επίσης αντλία νερού, ταχύμετρο, δείκτη καυσίμου και εισήγαγε τους υαλοπίνακες ασφαλείας Triplex.
Η πρώτη μηχανή για Ford Model A σφραγίστηκε από τον ίδιο τον Henry Ford ως “Α1”, στις 20 Οκτωβρίου 1927, και τοποθετήθηκε στο Tudor Sedan που ο ίδιος οδηγούσε πριν δώσει το πράσινο φως να βγει στην παραγωγή.
Τελικά το 1928 κατόπιν δικής του οδηγίας η ίδια αυτή μηχανή τοποθετήθηκε σε ένα Phaeton, που δόθηκε στο φίλο του και συν-εφευρέτη Τόμας Εντισον. Το συγκεκριμένο Ford Model A Phaeton του 1928 παραχωρήθηκε ευγενικά στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου από την “Παντελής Παπαδόπουλος ΑΕΒΕ”. Έτος κατασκευής: 1928 - Τύπος κινητήρα: 4/3285 - Ισχύς κινητήρα: 4 bph/2200 - Τελική ταχύτητα: 80 χλμ./ώρα - Μονάδες παραγωγής: 4.858.644.