Στα σχολεία αναρτήθηκαν οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις ενώ το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα και τα στατιστικά στοιχεία για τους υποψηφίους όλων των ομάδων προσανατολισμού.
-->
Χαμηλότερα ποσοστά αριστούχων σε 6 από τα 11 μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι, δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογικών επιδόσεων που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.Σύμφωνα με την πρώτη επεξεργασία των στοιχείων, από το σύνολο των 81.244 υποψηφίων ΓΕΛ που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας κατάφερε να αριστεύσει, δηλαδή να βρεθεί στη βαθμολογική κλίμακα 18 έως 20 μόλις το 1,34% .
Στα Αρχαία Ελληνικά Ο.Π σχεδόν 1 στους 3 βρέθηκε κάτω από τη βάση του δέκα ενώ αρίστευσε μόλις το 2,84%.
Σε ποια μαθήματα «πάτωσαν» οι υποψήφιοι
Κατά τα λοιπά, στη Βιολογία Γ.Π το 64,99% βρέθηκε κάτω από τη βαθμολογική βάση. Το αντίστοιχο ποσοστό στα Μαθηματικά Ο.Μ ανήλθε σε 61,03% ενώ στην Ιστορία Ο.Π σε 47,20%. Πολύ υψηλό είναι το ποσοστό (39,41%) όσων βρέθηκαν κάτω από τη βάση και στη Φυσική Προσανατολισμού .
Σύγκριση με το 2018
Από τα 11 μαθήματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι όλων των κατευθύνσεων, στα 6 από αυτά το ποσοστό των αριστούχων μειώθηκε σε σχέση με την περσινή χρονιά. Ειδικότερα χαμηλότερα ποσοστά αριστούχων καταγράφηκαν στη Βιολογία Γ.Π, στα Αρχαία, τα Λατινικά, στη Φυσική, τη Χημεία και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Στο συγκεκριμένο μάθημα, το οποίο είναι βαρόμετρο για τις σχολές του 4ου επιστημονικού πεδίου (Οικονομίας και Πληροφορικής) η μείωση ήταν εντυπωσιακή καθώς έφτασε το 12,22% έναντι 21,82% πέρυσι.
Στον αντίποδα, καλύτερες βαθμολογίες στην κλίμακα 18-20 καταγράφονται στη Νεοελληνική Γλώσσα (1,34% έναντι 0,85%), στην Ιστορία υπάρχει μία οριακή άνοδος ενώ στη Βιολογία, η αύξηση των αριστούχων σε σχέση με πέρυσι είναι εντυπωσιακή. Ειδικότερα, στις φετινές πανελλαδικές αρίστευσε το 28,14% όταν πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό δεν είχε ξεπεράσει το 15,38%.
Μικρή αύξηση στις άριστες βαθμολογίες καταγράφεται στα Μαθηματικά ενώ στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, οι αριστούχοι εκτοξεύτηκαν στο 20.67% έναντι 9,87% πέρυσι.
Οι επιδόσεις ανά ομάδα προσανατολισμού
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον για την πορεία των βάσεων, έχουν τα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων ανά ομάδα προσανατολισμού. Συγκεκριμένα, στην Ο.Π Ανθρωπιστικών Σπουδών καταγράφονται μικρές αυξομειώσεις σε σχέση με πέρυσι. Μικρή αύξηση των αριστούχων υπάρχει στη Νεοελληνική Γλώσσα (1,75% έναντι 0,9% πέρυσι), στη Βιολογία (8,84% έναντι 8,62%) και στην Ιστορία (9.04% από 8,75%).
Χαμηλότερα ποσοστά αριστούχων καταγράφονται στα Αρχαία Ελληνικά (2,84% από 4,67%) και στα Λατινικά (24,23% από 28,32).
Στην ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών καλύτερες επιδόσεις, όσο αφορά στην ανώτερη βαθμολογική κλίμακα, σημειώθηκαν σε Νεοελληνική Γλώσσα, Βιολογία και Μαθηματικά ενώ σημαντικά χειρότερες σε σχέση με πέρυσι είναι οι επιδόσεις σε Φυσική και Χημεία.
Τέλος στην ομάδα προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής χαμηλότερα ποσοστά αριστούχων καταγράφονται σε Βιολογία και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και υψηλότερα ποσοστά σε Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.