Στέλιος Καγιαδάκης: «Η σχέση μου με τη ζωγραφική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ερωτική»

Συνέντευξη του Στέλιου Καγιαδάκη στο polismagazino.gr
Σε ποιά ηλικία ξεκινήσατε να ζωγραφίζετε;
Από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού άρχισα να αποσπώ θερμές κριτικές για το επίπεδο της παιδικής μου τότε ζωγραφικής.
-->
Ήδη στην ηλικία των 13 ετών πήρα τα πρώτα μαθήματα αγιογραφίας δίπλα στον αγιογράφο μοναχό Ηλία στο εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου στα Αμπελάκια Σαλαμίνας.
Οι εγκύκλιες σπουδές μου στην συνέχεια και η επαγγελματική σταδιοδρομία με κράτησαν μακριά από την ζωγραφική.!
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται;
Δουλειά, δουλειά, δουλειά το τρίπτυχο της επιτυχίας είχε πει κάποτε ο Pablo Picasso όταν του έκαναν παρόμοια ερώτηση.
Το ταλέντο είναι το εισιτήριο που θα σε βάλει στον μαγικό χώρο της ζωγραφικής, η εκπαίδευση όμως και η πολύ δουλειά είναι αυτά που θα σε ξεχωρίσουν και θα σε κάνουν μοναδικό.
Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη;
Πείσμα και επιμονή. Δεν έχω εγκαταλείψει ποτέ πίνακα στην μέση με την δικαιολογία του δύσκολου.
Το δύσκολο με εξιτάρει και με μαθαίνει.
Χάνεται ο χρόνος σε αυτήν την προσπάθεια, ένα μαγικό συναίσθημα το οποίο μόνο όσοι το κάνουν μπορούν να το νοιώσουν.
Από που αντλείτε «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε;
Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε νησί, δούλεψα στην θάλασσα, πολλές φορές νοιώθω να κυλάει στις φλέβες μου θαλασσινό νερό, οι εικόνες στο μυαλό μου χιλιάδες, μακάρι σε αυτή την ζωή να προλάβω να ζωγραφίσω όλη αυτήν την ομορφιά που παίρνω καθημερινά και απλόχερα από την μεγάλη αγάπη που λέγεται «θάλασσα».
Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη;
Ανήσυχος, προσπαθώ να μαθαίνω συνέχεια.
Ρωτάω, διαβάζω, παρατηρώ, πειραματίζομαι, ακόμα και το βράδυ στον ύπνο, το μυαλό προσπαθεί να βρει λύσεις στης μέρας τα ερωτήματα.!
Αποφεύγω ταμπέλες του τύπου ιμπρεσιονιστής, εξπρεσιονιστής κ.α.
Η σχέση μου με την ζωγραφική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ερωτική, περνάω τέλεια με αυτό που κάνω, είτε στο εργαστήριο είτε σε κάποια έκθεση.
Μία ημέρα χωρίς την παρουσία μου στο εργαστήριο την θεωρώ ‘’χαμένη’’…!!
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Πάντα βάζω μικρούς στόχους που στην συνέχεια γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί και δουλεύω σκληρά να τους πετύχω.
Με δύο ή τρεις παρουσιάσεις της έκθεσης μου «με φόντο την Ελλάδα» σκέφτομαι για το επόμενο διάστημα σε κάποια πόλη η κάποιο νησί της Ελλάδας. (Δεν αναφέρω ονόματα γιατί δεν έχω κλείσει οριστικά ακόμα τις αίθουσες).
Παράλληλα σκέφτομαι για έκθεση στο εξωτερικό, ήδη κάποιες ενέργειες έχουν ξεκινήσει και πιστεύω την επόμενη χρονιά να έχω κάνει τα πρώτα μου βήματα.
Βιογραφικό.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Σαλαμίνα.
Ξεκίνησε το εικαστικό του ταξίδι πριν 20 περίπου χρόνια διαμορφώνοντας τους πρώτους του πίνακες ακολουθώντας τη δική του διδακτική μέθοδο.
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα ζωγραφικής στα εργαστήρια
του Ομίλου Unesco Πειραιώς και Νήσων από τις αδελφές Μπαλή, μαθήματα γλυπτικής και ζωγραφικής από τον γλύπτη Μoustapha Allous, καθώς επίσης και διάφορες τεχνικές ζωγραφικής δίπλα στον ζωγράφο Σταύρο Μπουράνη.
Έχει κάνει 10 ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα, Πειραιά, Σαλαμίνα, Ύδρα, Σίκινο, Πόρο, Λεωνίδιο ενώ έχει συμμετάσχει σε πληθώρα ομαδικών εκθέσεων.
Είναι Αντιπρόεδρος στην Ένωση Εικαστικών Καλλιτεχνών Διώνη και
έχει διατελέσει γενικός γραμματέας του Εικαστικού Ομίλου Νήσου Σαλαμίνας.
Σήμερα ζει στη Σαλαμίνα όπου διατηρεί και το εργαστήριο του.