Ζητούν δημοσιοποίηση και διαβούλευση για το νέο master plan του ΟΛΠ

Την πλήρη δημοσιοποίηση του νέου master plan του ΟΛΠ και την έναρξη της διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς ζητούν με έγγραφό τους από το υπουργείο Ναυτιλίας οι τομεάρχες Ναυτιλίας και Οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός και Νίκος Παππάς, καθώς και οι βουλευτές Α’ και Β’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ.
-->

Οι βουλευτές κάνουν λόγο για «πολυδιαφημισμένη, διά στόματος υπουργού Ναυτιλίας αλλά και πρωθυπουργού, υποβολή ενός «νέου» master plan από πλευράς της Cosco το οποίο και αφορά τις νέες επενδύσεις που σχεδιάζει η εταιρεία στο λιμάνι του Πειραιά».
Υπενθυμίζουν επίσης στην ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας ότι αποτελεί σαφή όρο στη σύμβαση παραχώρησης η διαδικασία διαβούλευσης τόσο με τις τοπικές κοινωνίες, όπως αυτές των παραλιμένιων Δήμων Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας, όσο και με εμπλεκόμενους φορείς και σωματεία εργαζομένων, από τη στιγμή μάλιστα που στο νέο σχέδιο λέγεται ότι υπάρχουν καινούργιες επενδύσεις. Μια διαδικασία που, όπως σημειώνουν, ακόμα δεν έχει ξεκινήσει, παρ’ όλο που η ανακοίνωση της κατάθεσης έγινε με περισσές τυμπανοκρουσίες.
Οπως υπογραμμίζεται στο κείμενο, η λιμενική πολιτική της Ελλάδας αποτελεί σημαντικό κρίκο για την πολυμερή ανάπτυξή της και μέσα σε αυτό το πλαίσιο ιδιαίτερη βαρύτητα έχουν το λιμάνι του Πειραιά και τα σχέδια που αναπτύσσονται γύρω από αυτό.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι σε αυτή τη διαδικασία το κράτος οφείλει να μην απεμπολεί τον ρυθμιστικό και ελεγκτικό του ρόλο με σκοπό την περιφρούρηση του δημόσιου και εθνικού συμφέροντος και την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, οι επενδύσεις που σχεδιάζονται για το λιμάνι οφείλουν να μην επηρεάζουν αρνητικά ή να μην αποσταθεροποιούν την ομαλή ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών».
Υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όλο το προηγούμενο διάστημα, στοχεύοντας στην υλοποίηση της επένδυσης με βάση τους συμβατικούς όρους, βρισκόταν ήδη σε συζητήσεις με την Cosco για το master plan το οποίο η εταιρεία ήταν υποχρεωμένη να καταθέσει, ώστε να λάβει έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Τέλος, υπενθυμίζουν ότι η πλειονότητα των επενδύσεων είτε έχει ήδη εγκριθεί (υποχρεωτικές επενδύσεις: απόφαση ΕΣΑΛ 19 Φεβρουαρίου 2019) είτε έχει γίνει αποδεκτή (πρόσθετες επενδύσεις: απόφαση ΕΣΑΛ 2 Ιουλίου 2019).
Θυμίζουμε ότι το νέο επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ κατατέθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας στα τέλη Αυγούστου και όπως εξήγησε τότε με δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτιλίας, η υλοποίησή του συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά καθώς θα πραγματοποιηθούν σημαντικά έργα ύψους 800 εκατ. ευρώ. Σε αυτό αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, ο οποίος δήλωσε ότι μέχρι τον επόμενο μήνα (εννοώντας προφανώς τον Οκτώβριο) το υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει απάντηση για το νέο master plan.

Χριστίνα Παπασταθοπούλου - efsyn.gr