To Poseidon Med II κατασκευάζει το πρώτο πλοίο μεταφοράς & ανεφοδιασμού (SBBT) στην Ανατολική Μεσόγειο
Ξεκίνησε στη Ραβένα η ναυπήγησή του, στο πλαίσιο του προγράμματος Poseidon Med II, και θα παραδοθεί εντός του 2020. Συμμετέχουν Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος και τα λιμάνια Πειραιά, Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Βενετίας και Λεμεσού. Στη Ρεβυθούσα ο τερματικός σταθμός υγροποίησης.
-->
-->
-->
Το πρώτο πλοίο μεταφοράς και ανεφοδιασμού (Semi-Ballastable Barge Transporter-SBBT) υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) βρίσκεται στα σκαριά, καθώς ξεκίνησε η κατασκευή του στο ναυπηγείο Rosetti Marino Spa της Ραβένας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος Poseidon Med II, και αναμένεται να παραδοθεί το 2020.
Το SBBT, με χωρητικότητα φορτίου 4.000 m3 LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) και 1.000 m3 MDO (πετρέλαιο), θα είναι το πρώτο πλοίο αυτού του καινοτόμου τύπου στην περιοχή της Μεσογείου που θα χρησιμοποιηθεί για ανεφοδιασμό πλοίων στη Βορειο-Αδριατική θάλασσα. Ο σχεδιασμός του ανατέθηκε στην εταιρεία Sener από τον εταίρο τού Poseidon Med II, CMV PANFIDO & C. S.r.l.
Το πλοίο θα αποτελείται από μια πλωτού τύπου σχεδία χωρίς σύστημα πρόωσης (Νon-propelled Pontoon) για τον ανεφοδιασμό LNG και MDO με δύναμη έλξης 3 ναυτικά μίλια και από ένα διπλό ρυμουλκό (Dual Tug) που λειτουργεί ως μονάδα ισχύος με κινητήρα Niigata διπλού καυσίμου (LNG & MDO) με δύναμη έλξης 65 τόνων. Το διπλό ρυμουλκό θα έχει συνολικό μήκος 37 μέτρα και θα συνδέεται με μια μονάδα φορτίου (Cargo Unit) για τον ανεφοδιασμό, με κύριες διαστάσεις περίπου 86,40 x 26,70 μέτρων.
Ο συντονιστής, διευθυντής δραστηριοτήτων στρατηγικής, ανάπτυξης, διοικητικών και πληροφορικής της ΔΕΠΑ/ Project Manager του Poseidon MED II, Γιώργος Πολυχρονίου, δήλωσε ότι η κατασκευή του καινοτόμου SBΒT πλοίου στο λιμάνι της Βενετίας αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για το Poseidon Med II. «Το πρόγραμμα έχει ήδη θέσει τα θεμέλια για την εδραίωση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο, με την κατασκευή νέων πλοίων ανεφοδιασμoύ LNG στην ευρύτερη περιοχή» συμπλήρωσε.
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II ενεργοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2015 με συνολικό κόστος 53.279.405 ευρώ, συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ενωση και κατά 50% από 26 εταίρους που συμμετέχουν σε αυτό (εταιρείες, φορείς κ.ά.), συντονιστής είναι η ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου) και τεχνικός συντονιστής ο ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου).
Αποτελεί έναν οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε τρεις χώρες -Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο-, συμμετέχουν έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο τερματικός σταθμός ΥΦΑ είναι στη Ρεβυθούσα. Τα λιμάνια αυτά πρότεινε η Ευρωπαϊκή Ενωση, για να δημιουργηθούν εκεί εγκαταστάσεις ώστε να τροφοδοτούνται πλοία με LNG.
Η τροφοδοσία θα γίνεται με 4 τρόπους: από πλοίο σε πλοίο, από βυτίο σε πλοίο, από οργανωμένες εγκαταστάσεις, όπως είναι η Ρεβυθούσα (μικρό νησάκι στον Σαρωνικό κόλπο, δυτικά της Σαλαμίνας, στο οποίο από το 1999 λειτουργεί Τερματικός Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου), σε πλοίο, και από φορητές δεξαμενές σε πλοίο.
-->