Έστειλαν εξώδικο για τα έργα της Cosco

Εξώδικο στους υπουργούς Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος και στην Περιφέρεια Αττικής για τα έργα της Cosco στην Πειραϊκή έστειλαν δύο Πειραιώτες δικηγόροι.
-->
Η Ανθή Γιαννούλου και ο Γιάννης Καρδαράς καταγράφουν τα προβλήματα που υπάρχουν στο συγκεκριμένο έργο και δηλώνουν ότι τυχόν έναρξη των εργασιών κατασκευής των προβλητών υπό τις παρούσες συνθήκες είναι παράνομη και αυθαίρετη ενέργεια που έρχεται σε αντίθεση με τις βασικότερες διατάξεις του Συντάγματος αλλά και ειδικότερα της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Προειδοποιούν ότι επιφυλάσσονται παντός νομίμου δικαιώματος παρεμβαίνοντας στα αρμόδια ελληνικά και στα ευρωπαϊκή δικαστήρια.
Τονίζουν ότι η επέκταση των προβλητών κρουαζιέρας που έχει σχεδιαστεί προς δεκαετίας αποτελεί μέρος του κατατεθειμένου master plan της Cosco. Παρ' όλο που συγκαταλέγεται στις λεγόμενες «υποχρεωτικές επενδύσεις» που πρέπει να υλοποιήσει η κινεζική εταιρεία, οι πόροι που η ίδια θα διαθέσει γι΄αυτό περιορίζονται περίπου μόνο σε 5 εκατ. ευρώ, ενώ σε ποσοστό άνω του 90% χρηματοδοτείται από κοινοτικούς και ελληνικούς πόρους.
Αναφέρουν ότι όταν δημοσιοποιήθηκαν τα σχέδια κατασκευής, διαπιστώθηκε ότι το γιγαντιαίο μέγεθος των σχεδιαζόμενων προβλητών με την κατασκευή τεχνητής χερσονήσου μέσα στη θάλασσα 134 στρεμμάτων, σε πρώτη φάση καθώς και κτιρίων που θα συνοδεύουν τα έργα της επέκτασης και ο τρόπος που η εταιρεία έχει επιλέξει να κατασκευάσει τις προβλήτες, απειλούν να αλλοιώσουν, απαξιώσουν και να μεταβάλλουν επί τα χείρω την ευρύτερη περιοχής της Πειραϊκής που είναι το «κόσμημα» της πόλης και τη θάλασσα του Σαρωνικού.
-->
Επισημαίνουν ότι το συγκεκριμένο έργο εγκυμονεί κινδύνους λόγω:
  • Του σχεδιασμού για επεξεργασία μεγάλου μέρους των επικίνδυνων για τους ανθρώπους και το περιβάλλον εκατομμυρίων κυβικών μέτρων τοξικών ιζημάτων-βυθοκορημάτων.
  • Της πρόβλεψης ότι χιλιάδες κυβικά από τα παραπάνω τοξικά ιζήματα-βυθοκορήματα(με βαρέα μέταλλα, όπως αρσενικό, κάδμιο, χρώμιο, υδράργυρο κ.λ.π.) που δεν θα χρησιμοποιηθούν ως υλικά για την κατασκευή των προβλητών, η ΟΛΠ Α.Ε. θα τα εναποθέσει στον βυθό της θάλασσας στην περιοχή μεταξύ Αίγινας και Σαλαμίνας με συνέπεια μη αναστρέψιμες βλάβες του οικοσυστήματος.
  • Της μεγάλης αέριας ρύπανσης που προκαλούν τα γιγαντιαία κρουαζιερόπλοια που ήδη προσεγγίζουν στο λιμάνι και που θα επιβαρυνθεί από την πρόσδεση και άλλων στις νέες προβλήτες.
  • Του κυκλοφοριακού εμφράγματος που θα προκαλέσουν στους δρόμους η διέλευση των επιπρόσθετων 300 και πλέον τουριστικών λεωφορείων και χιλιάδων οχημάτων τροφοδοσίας που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση των προσδοκόμενων 500.000 νέων τουριστών ετησίων.
«Αντί όμως η ΟΛΠ ΑΕ να φροντίσει να δώσει απαντήσεις και λύσεις στα ανωτέρω, όπως υποχρεούται σύμφωνα με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρακτική, τον Νοέμβριο του 2019 κατέθεσε Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) —χωρίς να έχει προηγηθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ)— που αφορούσε το σύνολο των εργασιών και λειτουργιών που θέλει να αναπτύξει στα πλαίσια του Master Plan, στην οποία περιέλαβε και το "έργο των νέων προβλητών κρουαζιέρας", χωρίς να προσφέρει καμία λύση στα ως άνω διαπιστωμένα προβλήματα» συμπληρώνουν.
-->