Με τη διαδικασία της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων να απομένει, νέα δημοσιεύματα στο διαδίκτυο επαναφέρουν στο προσκήνιο την υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, ένα μεγαλόπνοο έργο που ωστόσο έχει παραμείνει… στα χαρτιά από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Στέφανος Μάνος, το είχε πρώτος δημοπρατήσει.
-->
Βάσει ερευνών, η πορθμειακή σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος (δρομολόγια ferry-boat ανά 15 λεπτά, 24 ώρες/μέρα, 12 μήνες/έτος) είναι η δεύτερη πιο πολυσύχναστη μετά το Dover-Calais που ενώνει τη Βρετανία με τη Γαλλία.
Με βάση όλα τα παραπάνω, το – προϋπολογισμού 450 εκ. ευρώ – έργο της υποθαλάσσιας σύνδεσης Σαλαμίνας – Περάματος, αναμένεται να προσφέρει σημαντική… ανάσα στην κυκλοφορία των οχημάτων από και προς το νησί καθώς, περιλαμβάνεται στο πακέτο έργων συνολικού κόστους 13 δις ευρώ που έχει προαναγγείλει η Πολιτεία.
Με βάση τα πιο πρόσφατα δημοσιεύματα στο διαδίκτυο, το έργο αναμένεται να περιλαμβάνει την κατασκευή μιας νέας οδικής αρτηρίας μήκους 17 χλμ. από το Σχιστό έως την πόλη της Σαλαμίνας.
Από τον κόμβο του ναυτικού οχυρού στη Λεωφόρο Σχιστού, θα υπάρχει σύνδεση με έναν νέο κόμβο στο πορθμείο Περάματος όπου και θα ξεκινά η σταδιακή βύθιση του δρόμου καθώς η σήραγγα θα εδράζεται στο βυθό.
Το μήκος της υποθαλάσσιας σήραγγας θα είναι 1.100 μ. (+400μ. για τις εκατέρωθεν προσβάσεις) και θα οδηγεί στο νησάκι του Αγίου Γεωργίου και κατόπιν στον Ναύσταθμο. Εν συνεχεία, μια επιπλέον σήραγγα 700μ. θα παρακάμπτει την περιοχή των Παλουκίων και θα καταλήγει βόρεια της πόλης της Σαλαμίνας, στον ανισόπεδο κόμβο Σαλαμίνας.
Συνολικά, ο απαιτούμενος χρόνος διέλευσης ενός οχήματος θα κυμαίνεται μεταξύ 2-3 λεπτών!
Αξίζει επιπλέον να αναφερθεί πως, από τη στιγμή που θα οριστεί ο τελικός ανάδοχος, ο χρόνος κατασκευής του έργου υπολογίζεται σε περίπου 4 χρόνια.