Κορονοϊός: Οι τρεις περιοχές της Αττικής που προκαλούν προβληματισμό

Ο σταθερά διψήφιος αριθμός κρουσμάτων κορωνοϊού στην Αττική εδώ και αρκετό καιρό προκαλεί έντονο προβληματισμό σε κυβέρνηση, υγειονομική Επιτροπή και λοιμωξιολόγους, οι οποίοι επιθυμούν να προλάβουν μεγαλύτερη διασπορά.

-->


Το παράδειγμα του Βελιγραδίου, που μέσα σε μία εβδομάδα τα 20 κρούσματα έγιναν 100, είναι αυτό που έχουν στο μυαλό τους οι υπεύθυνοι και θέλουν να το αποφύγουν πάση θυσία.

Σύμφωνα με το ethnos.gr οι περιοχές που προβληματίζουν δεόντως τους αρμόδιους είναι τρεις: το κέντρο της Αθήνας όπου εντοπίζονται σε τυχαίους ελέγχους παντού πλέον κρούσματα, καθώς και δύο περιοχές στα δυτικά προάστια (Ζεφύρι και Ανω Λιόσια).

Ειδικά στο κέντρο της Αθήνας μεμονωμένα κρούσματα έχουν εντοπισθεί παντού και σχεδόν σε κάθε ενότητα. Από την άλλη φαίνεται ότι και στα δυτικά προάστια υπάρχει επιδημιολογική επιβάρυνση.

Γι' αυτό και έχει δοθεί εντολή να γίνονται πυκνοί έλεγχοι αναφέρουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που οδηγούν στις περιοχές αυτές, ώστε -αν είναι δυνατόν- να εντοπίζονται χωρίς καθυστέρηση πιθανά ύποπτα κρούσματα.

Το βασικό βέβαια είναι να αυξηθούν κατά πολύ και τα δρομολόγια. Πάντως, οι επιστήμονες το επόμενο διάστημα θα παρακολουθούν στενά τα κρούσματα στην Αττική ώστε αν χρειασθεί να παρέμβουν.

Συνθήκες ασφυξίας στα ΜΜΜ εν μέσω πανδημίας
Εξάλλου, με συνθήκες απόλυτου συνωστισμού εκτελούνται τα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, καθώς το ανώτατο όριο πληρότητας του 65% σπανιότατα τηρείται ενώ από αυτήν την εβδομάδα ισχύουν και τα θερινά προγράμματα μειωμένων δρομολογίων τόσο στα οδικά μέσα όσο και σε αυτά της σταθερής τροχιάς.

Κι ενώ η κυβέρνηση - θορυβημένη από την αύξηση των «ορφανών» κρουσμάτων κορονοϊού επανέφερε από την Τετάρτη, 29 Ιουλίου, την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε μια σειρά από καταστήματα και εσωτερικούς χώρους, στο εσωτερικό λεωφορείων, τρόλεϊ και μετρό επικρατεί πλέον το αδιαχώρητο, αφού τα δρομολόγια έχουν αραιώσει σημαντικά, ενώ αρκετοί επιβάτες επιμένουν να μην φορούν προστατευτική μάσκα.

Πολλοί είναι οι επιβάτες που αναρωτιούνται εάν φέτος δεδομένης της πανδημίας του κορονοιού θα έπρεπε να εφαρμοστεί το θερινό πρόγραμμα. Ωστόσο, χωρίς αυτό κανένας εργαζόμενος δεν θα μπορούσε να πάρει καλοκαιρινή άδεια δεδομένου ότι το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας λειτουργεί πλέον με μηδενικές εφεδρείες τόσο σε οχήματα και συρμούς όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό.
-->

Η προσθήκη των τριών νέων σταθμών στη γραμμή 3 του μετρό έχει εντείνει ακόμα περισσότερο το πρόβλημα δεδομένου ότι η χρονοαπόσταση και κατά συνέπεια η αναμονή στις αποβάθρες για την εξυπηρέτησή τους είναι η διπλάσια συγκριτικά με τους υπόλοιπους σταθμούς της γραμμής 3, καθώς στη Νίκαια τερματίζει αυτή τη στιγμή ο ένας στους δύο συρμούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) σήμερα η συχνότητα δρομολογίων στη γραμμή 1, δηλαδή στον πρώην ηλεκτρικό σιδηρόδρομο είναι 10.30 λεπτά από τις 5.30 το πρωί έως τις 23:30 και 15 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες.

Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό η χρονοαπόσταση είναι ήδη στα 7 λεπτά από τις 6.30 το πρωί έως τις 22:00 και 10 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες τις καθημερινές και ακόμα πιο μειωμένη τα Σαββατοκύριακα. Ωστόσο, το διάστημα μεταξύ της άφιξης δύο συρμών στους σταθμούς της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια) είναι διπλάσιο και έχει αυξηθεί στα 14 λεπτά! Στο τραμ οι χρονοαποστάσεις κυμαίνονται από 8 έως 10 λεπτά ανάλογα με την ώρα.

Παρά το γεγονός ότι η ΣΤΑΣΥ εφάρμοσε το θερινό πρόγραμμα 12 ημέρες αργότερα συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές, αυτό έως τώρα είχε απλώς ως αποτέλεσμα τη χρονική μετατόπιση του προβλήματος. Την ίδια στιγμή και το όριο του 65% ανά συρμό συχνά δεν εφαρμόζεται τις ώρες αιχμής, οπότε και η κίνηση είναι αυξημένη.

-->
Πηγή: topontiki.gr