Τι συμβαίνει με τα βοηθητικά πλοία; Κραυγή αγωνίας από στελέχη που υπηρετούν σε πλοία της ΔΔΜΝ ορισμένα εκ των οποίων είναι του 1940!
-->
Φωτιές βάζει η επιστολή που έλαβε το Armyvoice.gr αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στα βοηθητικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Δεν είναι μόνο η υποστελέχωση που αγγίζει το 30% των προβλεπόμενων. Είναι η ξεπερασμένη τεχνολογία και κατά πόσο μπορούν πράγματι να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες στο ΠΝ.
Τα θέματα που αγγίζει η επιστολή είναι ιδιαίτερα σημαντικά και θα περιμένουμε απαντήσεις από το Πολεμικό Ναυτικό.
Πιο συγκεκριμένα, μας γράφουν:
Τα πλοια του Πολεμικού Ναυτικού που ανήκουν στην ΔΔΜΝ, αυτά δηλαδή που συνήθως αποκαλούνται βοηθητικά πλοία (ρυμουλκά υδροφόρες πετρελαιοφόρα) έχουν μια συνεχή υποβάθμιση και υποστελέχωση.
Ειδικά τα ρυμουλκα που η ραχοκακαλια τους αποτελειται από στρατευσιμους, έχουν μείνει με 3 ναύτοδιοπους και μερικα συντομα θα μείνουν ακόμα και χωρίς υπαρχους.
Η υποστελέχωση κατά κύριο λόγο υπάρχει σε όλα τα ρυμουλκά καθώς υπολογίζεται ότι στελεχώνονται μόλις στο 30% των προβλεπομένων.
Επιπλέον, χρησιμοποιουνται σε ολες τις κινησεις τα ρυμουλκα τα οποία έχουν μέσον όρο ηλικίας περίπου τα 40 έτη, καθώς το πιο καινούργιο είναι 30 χρόνων και το παλαιότερο είναι της δεκαετίας του 1940. Όσο και να συντηρούνται, δεν είναι θέμα μόνο της παλαιότητας, αλλά κυρίως το γεγονός οτι η παλαιότητα σηματοδοτεί ότι η τεχνολογία τους ειναι πεπερασμένη και δεν μπορούν να κάνουν τους κατάλληλους χειρισμούς για να βοηθήσουν τα σύγχρονα πλοία.
Για παράδειγμα, τα ΕΛΠΕ Κ ο ΟΛΠ θετουν όριο ηλικιας στα ρυμουλκα που υποβοηθουν τα πολιτικά πλοια, τα 20 ετη.
Τωρα τελευταια μάλιστα, λογω πολλων προβληματων των ρυμουκλών του Πολεμικού Ναυτικού, αναθέτονται πολλες κινησεις σε ιδιωτικό φορέα.
Ειναι οξυμωρο να υπάρχει απαιτηση υποβοηθησεως συγχρονων πλοιων διπροπελων με bow h χωρις απο μονοπροπελα ρυμουλκα ακομα καθως και ρυμουλκων με τουμπαριστες μηχανες στο Ναύσταθμο Κρήτης και στην ΥΝΤΕΛ.
Τι εξυπηρετεί η επισκευη ενός μονοπροπελου ρυμουλκου 40 ετων που οι αμερικανοι μας το χαρισαν το 2009 οταν εκλεισαν την βαση τους στην Σαρδηνια με κοστος περι τα 300,000;
Ποσο ασφαλεια νιωθουν να βγαζουν για υποβοηθηση ενα ρυμουλκο με 2 ατομα πληρωμα (αρμενιστη κ μηχανικο ) για την κουβερτα κ τον καπετανιο….κ τι πραγματικα μπορουν να προλαβουν κατι αμα σβησει μια μηχανη αν δεν παρει την κινηση;
Και κατι τελευταίο. Σε περίπτωση ατυχήματος ποιος θα πληρωσει τον λογαριασμό; Αυτος που ζητησε υποβοήθηση και ελαβε τελειως ακατάλληλο ρυμουλκο;
Αυτος που το καθοδηγεί δηλαδή ο πλοηγος με την συμφωνη γνώμη του κυβερνήτη που ζητάει την υποβοήθηση;