Ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για τις απαράδεκτες συνθήκες αναμονής των συναλλασσομένων στους εξωτερικούς χώρους τραπεζών


Ερώτηση 30 Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις απαράδεκτες συνθήκες αναμονής των συναλλασσομένων στους εξωτερικούς χώρους τραπεζών, ταμιευτηρίων, καταστημάτων εταιρειών τηλεφωνίας.

Παρέμβαση 30 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του βουλευτή Β’ Πειραιά Τρύφωνα Αλεξιάδη για τη μεγάλη ταλαιπωρία της πολύωρης αναμονής που βιώνουν απροστάτευτοι, εκτεθειμένοι στις καιρικές συνθήκες, οι συναλλασσόμενοι στους εξωτερικούς χώρους τραπεζών, ταμιευτηρίων, καταστημάτων εταιρειών τηλεφωνίας.


Με αφορμή ανακοίνωση - καταγγελία του Εργατικού Κέντρου Σαλαμίνας και των Σωματείων Μελών του για την ταλαιπωρία που υφίστανται οι συμπολίτες μας περιμένοντας έξω από τα καταστήματα σε ατελείωτες ουρές, χωρίς κάποιο στέγαστρο που να τους προφυλάσσει από τις καιρικές συνθήκες ή κάποιο παγκάκι  που να μπορέσουν να ξεκουραστούν, οι βουλευτές αναφέρονται στο πρόβλημα που αφορά όλη την Επικράτεια. Μια  προβληματική κατάσταση που εντείνεται λόγω της τήρησης των μέτρων περιορισμού της πανδημίας, καθώς και της επερχόμενης χειμερινής περιόδου και ζητούν απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα που υποβάλλουν προς  τους Υπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Πως σχεδιάζουν να απαλύνουν την απίστευτη ταλαιπωρία της πολύωρης αναμονής που υφίστανται  οι συναλλασσόμενοι, λαμβάνοντας υπ’ όψη τα αναγκαία μέτρα για τον περιορισμό και την εξάπλωση του κορωνοϊού ;

Υπάρχει σχεδιασμός για τη δημιουργία μηχανισμών εξυπηρέτησης πολιτών από απόσταση, ώστε να μην απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών ;

Υπάρχει σχεδιασμός σε συνεννόηση με τις κατά τόπους δημοτικές αρχές να εκδοθούν  ειδικές άδειες τοποθέτησης προσωρινών στεγάστρων για την προστασία της υγείας των καταναλωτών έξω από τα καταστήματα των τραπεζών και  όπου αλλού δημιουργούνται τέτοια φαινόμενα; 


Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση των 30 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία


 


Αθήνα 28 Δεκεμβρίου 2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους  κ.κ. Υπουργούς

Οικονομικών

Εσωτερικών

Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Θέμα : «Μεγάλη η ταλαιπωρία της πολύωρης αναμονής που βιώνουν εκτεθειμένοι στις καιρικές συνθήκες οι συναλλασσόμενοι, απροστάτευτοι στους εξωτερικούς χώρους τραπεζών, ταμιευτηρίων, καταστημάτων εταιρειών τηλεφωνίας»
  Ανάμεσα στις περισσότερο πληττόμενες, λόγω της πανδημίας, υπηρεσίες διεκπεραίωσης υποθέσεων των πολιτών είναι η προσέλευσή τους στις τράπεζες, στα ταχυδρομεία, στα καταστήματα εταιρειών τηλεφωνίας. 
Με τους περιορισμούς στη μετακίνηση, αλλά και με τις οδηγίες των τραπεζών προς τους συναλλασσόμενους πελάτες λιανικής να φροντίζουν η συντριπτική πλειοψηφία των συναλλαγών τους να διεκπεραιώνονται αποκλειστικά από τα εναλλακτικά δίκτυα, δηλαδή ΑΤΜ, APS (κέντρα αυτόματων συναλλαγών που είναι εγκατεστημένα μέσα στα τραπεζικά καταστήματα), Internet και phone banking, η πρόσβαση στα ταμεία είναι σχεδόν απαγορευτική για την πλειοψηφία των πολιτών.
Ο σχεδιασμός των τραπεζών να περιορίσουν τις συναλλαγές στα ταμεία στις απολύτως αναγκαίες και να εξυπηρετούν κατά βάση εταιρικούς πελάτες και κομιστές επιταγών, σε συνδυασμό με τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης έχουν αναγάγει σε μείζον πρόβλημα το ζήτημα της αναμονής πολιτών – πελατών στους εξωτερικούς χώρους των τραπεζών, στα πεζοδρόμια.
Το πρόβλημα είχε ενταθεί ιδιαίτερα το καλοκαίρι, με την κατάσταση να γίνεται ανυπόφορη ιδιαίτερα για τους ηλικιωμένους συμπολίτες μας λόγω της έντονης ζέστης. Το μαρτύριο της πολύωρης αναμονής σε ατελείωτες ουρές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των τραπεζικών καταστημάτων, με αποτέλεσμα έως και λιποθυμικά επεισόδια, είχε απασχολήσει δημοσιογραφικά ρεπορτάζ σε πανελλαδικό επίπεδο. Παράλληλα είχε αποτελέσει το αίτιο για την έκδοση ανακοινώσεων ενώσεων καταναλωτών, αυτοδιοικητικών σχημάτων και κοινωνικών  φορέων, όπως το Εργατικό Κέντρο Σαλαμίνας, το οποίο σε ανακοίνωσή του στις 29 Σεπτεμβρίου 2020 ενόψει του επερχόμενου χειμώνα απηύθυνε το ερώτημα: 
«Ποιος, επιτέλους, θα ευαισθητοποιηθεί να τοποθετήσει ένα στέγαστρο και κάποια παγκάκια έξω από τους ανωτέρω χώρους, ώστε οι συμπολίτες μας να έχουν μια «υποτυπώδη» έστω προστασία και ξεκούραση?».
Το ερώτημα που αφορούσε την Επικράτεια, δεν βρήκε απάντηση μέσω κάποιας παρέμβασης και στις σημερινές συνθήκες με τον επερχόμενο χειμώνα, τις βροχές και το κρύο επανέρχεται δριμύτερο. 
Ενώ η προβληματική κατάσταση παραμένει, οι μοναδικές αλλαγές που υπήρξαν ήταν η διαρκής επιχείρηση των τραπεζών να μεταφέρουν τις παραδοσιακές εργασίες τους (καταθέσεις, αναλήψεις, μεταφορές,  πληρωμές λογαριασμών κοινής ωφέλειας κ.λπ. ) στα ψηφιακά κανάλια, με αποτέλεσμα τη σταδιακή εξαφάνιση των ταμείων τους, καθώς και η ιδιαίτερη επιβάρυνση των επιδημιολογικών στοιχείων στο δεύτερο κύμα της πανδημίας που πλήττει τη χώρα.
Οι καταναλωτές έξω από τα τραπεζικά υποκαταστήματα, τα ταχυδρομεία αλλά και έξω από τα καταστήματα των εταιρειών τηλεφωνίας, παραμένουν εκτεθειμένοι στις καιρικές συνθήκες και συνωστίζονται απροστάτευτοι στην προσπάθεια τους να εξυπηρετηθούν.
Σε νεότερη ανακοίνωσή του στις 17.12.2020, το Εργατικό Κέντρο Σαλαμίνας και τα Σωματεία Μέλη του, Σύνδεσμος Ιδιωτικών Υπαλλήλων Σαλαμίνας, Πανοικοδομικός Σύνδεσμος Σαλαμίνας, Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου Ν. Αττικής και Εργαζομένων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Παράρτημα Σαλαμίνας, Πανελλαδικό Σωματείο Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης και Συμβασιούχων Πυροσβεστών, Σύνδεσμος Εργαζομένων Ναυστάθμων Σαλαμίνος – Χανίων και Λοιπών Υπηρεσιών Πολεμικού Ναυτικού, Σωματείο Υπαλλήλων Αυτοκινήτων Σαλαμίνας – Αίγινας καταγγέλλουν την απίστευτη ταλαιπωρία που εξακολουθούν να υφίστανται οι συμπολίτες μας έξω από τα καταστήματα και επαναφέρουν το αναπάντητο ερώτημα: 
«Ποιος, επιτέλους, θα ευαισθητοποιηθεί να τοποθετήσει ένα στέγαστρο και κάποια παγκάκια έξω από τους ανωτέρω χώρους, ώστε οι συμπολίτες μας να έχουν μια «υποτυπώδη» έστω προστασία και ξεκούραση?».

Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ.κ.  Υπουργοί:
1. Πως σχεδιάζουν να απαλύνουν την απίστευτη ταλαιπωρία της πολύωρης αναμονής που υφίστανται  οι συναλλασσόμενοι, λαμβάνοντας υπ’ όψη τα αναγκαία μέτρα για τον περιορισμό και την εξάπλωση του κορωνοϊού ;
2. Υπάρχει σχεδιασμός για τη δημιουργία μηχανισμών εξυπηρέτησης πολιτών από απόσταση, ώστε να μην απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών ;
3. Υπάρχει σχεδιασμός σε συνεννόηση με τις κατά τόπους δημοτικές αρχές να εκδοθούν  ειδικές άδειες τοποθέτησης προσωρινών στεγάστρων για την προστασία της υγείας των καταναλωτών έξω από τα καταστήματα των τραπεζών και  όπου αλλού δημιουργούνται τέτοια φαινόμενα; 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αλεξιάδης Τρύφων
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κατρούγκαλος Γεώργιος
Κάτσης Μάριος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπουρνούς Ιωάννης
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Χαρίτου Δημήτριος