Νίνα Κασιμάτη για τη νίκη των διανομέων της EFOOD: Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ! Να καταργηθεί ο αντεργατικός νόμος Μητσοτάκη-Χατζηδάκη και να προβλεφθεί σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου για όλους τους διανομείς με πλήρη δικαιώματα.
«Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ» δηλώνει η Βουλευτής Β’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίνα Κασιμάτη για τη μεγαλειώδη νίκη των διανομέων της EFOOD και της ελληνικής κοινωνίας. Και «συνιστά ράπισμα στην αναλγησία της κυβέρνησης – που κάνει ότι “δεν ξέρει τίποτα για τον φόνο” του αντεργατικού νόμου Μητσοτάκη-Χατζηδάκη. Η σημερινή απόφαση της εταιρείας να μετατρέψει τις συμβάσεις των 2.016 εργαζομένων της σε αορίστου χρόνου, μετά την κατακραυγή, τη μοτοπορεία, την προκήρυξη 24ωρης απεργίας και τη μαζική απεγκατάσταση της εφαρμογής, απέδειξε τη δύναμη των εργατικών κινητοποιήσεων, της αλληλεγγύης του λαού και του μποϋκοτάζ... Αλλά και αποκάλυψε όλη τη βαρβαρότητα του νόμου 4808/2021, αφού ακόμη και ο ίδιος ο Υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, υποκριτικά τον αποποιήθηκε ρίχνοντας υποκριτικά το φταίξιμο στην εταιρεία, η οποία –βολικά για τα συμφέροντα της– απλώς επωφελήθηκε των ρυθμίσεων της κυβέρνησης, που νομιμοποιούν τον εργοδοτικό εκβιασμό για εργασιακή ζούγκλα ή ανεργία».
Η Νίνα Κασιμάτη με Αναφορά της σήμερα στη Βουλή έθεσε υπόψιν της Κυβέρνησης αναλυτικά και συγκεκριμένα, ότι «με το άρθρο 69 του ν. 4808/2021 προβλέφθηκε η δυνατότητα για τους εργαζομένους στις ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίοι πλέον αναφέρονται ως «πάροχοι υπηρεσιών», να συνάπτουν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ή διαζευκτικά συμβάσεις ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου. Με αυτό το άρθρο λοιπόν η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανέτρεψε το μέχρι τότε ισχύον αντίθετο τεκμήριο υπέρ της εξαρτημένης εργασίας».
Επιπροσθέτως, η Νίνα Κασιμάτη επεσήμανε, ότι «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το άρθρο 56 του ν. 4611/2019 είχε θεσπίσει κανόνες για την υγεία και ασφάλεια των διανομέων, με ρητό χαρακτηρισμό τους ως “εργαζομένων”. Γι’ αυτό και οι εργαζόμενοι στον κλάδο σήμερα», όπως δηλώνει, «αξιώνουν καθολική εφαρμογή αυτού του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ (4611/2019), όπως άλλωστε ευκρινώς αναγράφεται στην αφίσα της Συνέλευσης Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου και του Συνδικάτου Επισιτισμού – Τουρισμού Ξενοδοχείων Νομού Αττικής περί της 24ωρης απεργίας και της νέας μοτοπορείας που προκήρυξαν για τις 24/9/2021».
Η Αναφορά της απευθύνεται στους Υπουργούς Επικρατείας Γεώργιο Γεραπετρίτη και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωνσταντίνο Χατζηδάκη, βάσει της από 23-09-2021 «Ανοιχτής Επιστολής Εργατικών Κέντρων στον Πρωθυπουργό για το θέμα των Διανομέων», που κοινοποιείται και στη ΓΣΕΕ, επ’ αφορμή των πρόσφατων γεγονότων με τη διαδικτυακή πλατφόρμα EFOOD της γερμανικής μητρικής εταιρείας Delivery Hero, που μεταξύ άλλων εργοδοτικών αυθαιρεσιών όλως εκβιαστικώς δήθεν είχε «προτείνει» στους διανομείς της -και μάλιστα μόνο με μήνυμα μέσω της εφαρμογής Road Runner που χρησιμοποιεί για να διασυνδέεται μαζί τους- να συνάψουν άλλη μορφή εργασιακής σχέσης, αυτής του freelancer, άλλως δεν θα ανανέωνε τη σύμβασή τους.
Τέλος, η Βουλευτής Β’ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίνα Κασιμάτη κάλεσε τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τους αρμόδιους Υπουργούς να προβούν σε άμεσες ενέργειες για την ικανοποίηση των αιτημάτων των εργαζομένων στον κλάδο των ταχυμεταφορών-ταχυδιανομών, που είναι τα εξής:
• Να υπογραφεί άμεσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που να καλύπτει το σύνολο των διανομέων της χώρας (εστίαση, εμπόριο, τρόφιμα).
• Να σταματήσει η επιβολή της freelancing εργασίας και να μετατραπούν όλες οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε αορίστου εξαρτημένης εργασίας,
• Να μην φορολογείται και να μην υπόκειται σε κρατήσεις η χιλιομετρική αποζημίωση για τη συντήρηση των οχημάτων,
• Να μην φορολογούνται και να μην υπόκεινται σε κρατήσεις τα ηλεκτρονικά φιλοδωρήματα ή εφόσον θεωρούνται νόμιμος μισθός να πληρώνονται επ’ αυτών προσαυξήσεις για υπερωριακή απασχόληση, εργασία τις Κυριακές, αργίες και νύχτες.
• Να σταματήσουν τα συστήματα αξιολογήσεων που υιοθετούν οι εταιρείες ως κριτήριο απόλυσης και απειλή στέρησης ημερομισθίων,
• Να συμπεριληφθούν οι διανομείς στα μέτρα πρόληψης διάδοσης του Sars-Cov-2 και να γίνεται η παράδοση στην είσοδο κάθε κτηρίου, με εξαίρεση περιπτώσεις ατόμων με κινητικά προβλήματα,
• Να προβλέπονται χώροι υγιεινής και στεγασμένοι χώροι αναμονής για τους Riders.
• Να ασφαλίζονται με ευθύνη των εργοδοτών το όχημα, ο εξοπλισμός και τα χρηματικά ποσά, από τον κίνδυνο ληστείας,
• Να οριοθετηθούν ορθολογικά οι χιλιομετρικές αποστάσεις παραλαβής και παράδοσης,
• Να σταματήσει η ηθική και ψυχολογική παρενόχληση προς τους εργαζόμενους και να υποβληθούν σε αυστηρό θεσμικό έλεγχο από το ΣΕΠΕ και το Υπουργείο Εργασίας όλες οι εσωτερικές παραμετροποιήσεις της εφαρμογής που οδηγούν σε μισθολογικές και ανταγωνιστικές διακρίσεις και που χρησιμοποιούνται ως λόγοι απόλυσης,
• Να διακόπτεται η διανομή με απόφαση κρατικής αρχής σε περιόδους ακραίων καιρικών φαινομένων (βροχές, χιόνια, παγετοί, καύσωνες).