Ένα βήμα πριν την τελική περιβαλλοντική μελέτη βρίσκεται η υποθαλάσσια σήραγγα που θα ενώσει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα, δίνοντας μια νέα πνοή στην ευρύτερη περιοχή.
Μετά από πολλές καθυστερήσεις φαίνεται πως ξεμπλοκάρει αν πολύ σημαντικό έργο που βρίσκεται σε αδράνεια για πάνω από μια 5ετία. Η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης θα ανάψει το πράσινο φως προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία αναδόχου για την τελική κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας που θα συνδέει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα, σε χρόνο που θα δε θα υπερβαίνει τα 5 λεπτά! Με βάση τις εκτιμήσεις, και αν όλα προχωρήσουν χωρίς προβλήματα, δεν αποκλείεται η ολοκλήρωση του έργου των 500 εκατομμυρίων ευρώ να γίνει εντός της επόμενης 5ετίας.
Η σήραγγα θα ξεκινά από την περιοχή του Περάματος κοντά στην περιοχή του κολυμβητηρίου, όπου θα δημιουργηθεί και ο σχετικός κόμβος, και θα καταλήγει στη Σαλαμίνα ανάμεσα από το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και την είσοδο του Ναυστάθμου (δεξιά από τα φέρυ).
Το βασικό έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας που θα βρίσκεται στο βυθό, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και με μήκος περίπου 400 μέτρα (συνολικό μήκος περίπου 1 με 1,1 χλμ. μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις) από ανισόπεδο κόμβο στο Πέραμα, μέχρι ανισόπεδο κόμβο στα Παλούκια της Σαλαμίνας. Για τις ανάγκες του έργου θα κατασκευαστούν οδικά τμήματα παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας. Βάσει του σχεδιασμού, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά, και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του Κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο. Από το σημείο εκείνο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά στη θάλασσα με την κατασκευή υποθαλάσσιας οδικής σήραγγας, η οποία θα εδράζεται στον βυθό.
Προχωρά ο κόμβος Σκαραμαγκά
Την ίδια ώρα, άλλο ένα σημαντικό έργο, εξίσου σημαντικό για τη Δυτική Αττική, αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα. Πρόκειται για το νέο κόμβο Σκαραμαγκά που βρίσκεται σε αδράνεια επί σειρά ετών. Η εκκίνηση των διαδικασιών είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς το κυκλοφοριακό χάος στη Λεωφόρο Σχιστού και στη Λεωφόρο Αθηνών επιδεινώνεται καθημερινά.
Με την ολοκλήρωσή του θα υπάρξει απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ.Σχιστού, της Περιφερειακής Αιγάλεω με τη Λ.Σχιστού και την Αττική Οδό, με ταυτόχρονη κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών στα διυλιστήρια. Φυσικά, σε λειτουργία θα τεθούν και οι ημιτελείς σήραγγες που βρίσκονται πριν τη Λίμνη Κουμουνδούρου πριν τον Σκαραμαγκά.