Η αγορά ανατρέπεται καθώς φαίνεται να βρίσκει ανταπόκριση η ιδέα της Αmazon για σούπερ- μάρκετ χωρίς ταμεία!
Εταιρείες που διαθέτουν μεγάλα δίκτυα καταστημάτων εμφανίζονται πρόθυμοι να την υιοθετήσουν μια τέτοια προοπτική.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg News, η Sainsbury’s, η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Αγγλία θα αποτελέσει την πρώτη επιχείρηση στην Ευρώπη που θα χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία της Αmazon. Η αρχή (άγνωστο αν υπάρχει και συνέχεια) θα γίνει στο νέο κατάστημα της Sainsbury’s στο Λονδίνο, η λειτουργία του οποίου θα ξεκινήσει στα τέλη Νοεμβρίου.
Όπως σημειώνει το deasy.gr, η Amazon, και η Sainsbury’s δεν επιβεβαιώνουν επίσημα τη μεταξύ τους συνεργασία, με τη δεύτερη όμως να απαντά σε σχετικές ερωτήσεις πως η τεχνολογία παρέχεται από έναν τρίτο προμηθευτή, χωρίς όμως να τον κατονομάζει (για την ώρα τουλάχιστον). Από την άλλη πλευρά, το Bloomberg News, που έχει το ρεπορτάζ επικαλείται μια πηγή που έχει γνώση του θέματος.
Πώς θα γίνονται οι αγορές
Σύμφωνα με την περιγραφή της Sainsbury’s η διαδικασία αγοράς θα γίνεται με τον εξής τρόπο: οι πελάτες σκανάρουν έναν κωδικό QR στην εφαρμογή Sainsbury και χρεώνονται αυτόματα για τα αντικείμενα με τα οποία φεύγουν από το κατάστημα. Παράλληλα, μέσω ειδικών καμερών θα πραγματοποιείται διαρκής έλεγχος για τυχόν παραβάσεις. Όπως διαβεβαιώνει η εταιρεία, το εν λόγω σύστημα δεν θα χρησιμοποιεί τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου, ούτε θα μοιράζει προσωπικά δεδομένα των πελατών, ενώ οι εικόνες που θα συλλέγονται από τις κάμερες συνήθως διαγράφονται εντός 30 ημερών.
Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία που ανέπτυξε η Αmazon εφαρμόστηκε πρώτη φορά το 2018 στο κατάστημα Amazon Go στο Σιάτλ. Σήμερα, το σύστημα αυτό έχει εδραιωθεί στην Αμερική και ταυτόχρονα έχει «κατακτήσει» και την Αγγλία, αφού χρησιμοποιείται σε 6 καταστήματα, γνωστά ως Amazon Fresh.
Εκτός των παραπάνω, ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου πουλάει τα συστήματα του και σε άλλους λιανοπωλητές στις ΗΠΑ, όπως η OTG CIBO Express και η Delaware North. Όμως, η συνεργασία με τη Sainsbury’s σηματοδοτεί το ξεκίνημα αντίστοιχων κινήσεων και στην ευρωπαϊκή ήπειρο.