Την πρώτη επίσημη παρέμβαση-σχόλιο έκανε ο ΟΛΠ-Cosco την Τρίτη, σχετικά με την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία κρίνονται «μη νόμιμες οι πράξεις έγκρισης» των έργων που πραγματοποιεί η εταιρεία στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς δεν είχε προηγηθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).
H εταιρεία τονίζει πως δεσμεύεται να εφαρμόσει το επενδυτικό της σχέδιο στη χώρα, λαμβάνοντας υπόψη όποιες ενδεχόμενες προσαρμογές κρίνονται απαραίτητες.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΟΛΠ:
«Σε συνέχεια των αποφάσεων του ΣτΕ, αναφορικά με προηγούμενες εγκρίσεις της ΕΣΑΛ για το Προγραμματικό Σχέδιο Επενδύσεων (Master Plan) του Λιμένος Πειραιώς, οι οποίες επηρεάζουν το έργο επέκτασης του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας, με την προσωρινή παύση των κατασκευαστικών εργασιών, η ΟΛΠ Α.Ε. επιθυμεί να ενημερώσει τα εξής: H Εταιρεία δεσμεύεται να εφαρμόσει το μεγάλο επενδυτικό της σχέδιο στη χώρα, λαμβάνοντας υπόψη όποιες ενδεχόμενες προσαρμογές κρίνονται απαραίτητες, σύμφωνα με τις αποφάσεις των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών και τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.
Ως σταθερός, αξιόπιστος και μακροπρόθεσμος επενδυτής στη χώρα η ΟΛΠ Α.Ε. συνεργάζεται στενά με τις ελληνικές αρχές για το βέλτιστο αποτέλεσμα, σε πλήρη πάντα εφαρμογή όλων των αποφάσεων. Στόχος του Οργανισμού παραμένει η ανάπτυξη του Λιμένα προς όφελος της ελληνικής Οικονομίας και Κοινωνίας».
Υπενθυμίζεται ότι στις 14 Μαρτίου το ΣτΕ με τρεις αποφάσεις του επί προσφυγών πολιτών και φορέων έκρινε ότι είναι «μη νόμιμες οι πράξεις έγκρισης» των έργων, καθώς δεν είχε προηγηθεί ΣΜΠΕ. Οι τρεις προσφυγές κατατέθηκαν το 2020 από δικηγόρους, φορείς και πολίτες και εκδικάστηκαν ενώπιον της Ολομέλειας του ΣτΕ στις 2/4/2021. Και οι τρεις υποστήριζαν ότι ανεξαρτήτως εάν υπάρχουν Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τα έργα, πριν αυτά ξεκινήσουν χρειάζεται οπωσδήποτε ΣΜΠΕ. Θέση την οποία το ΣτΕ έκανε αποδεκτή, ακυρώνοντας πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) με τις οποίες είχαν εγκριθεί, οι υποχρεωτικές επενδύσεις, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ που κυρώθηκε με τον νόμο 4404/2016 και οι πρόσθετες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.
efsyn.gr