Κλειστό το λιμάνι του Πειραιά μέχρι την παραμονή της Πρωτοχρονιάς


Παρά την αρχική αναστολή των κινητοποιήσεων και τις σκληρές διαπραγματεύσεις της προηγούμενης εβδομάδας, το λιμάνι του Πειραιά λίγο πριν την αλλαγή του χρόνου θα είναι κλειστό, καθώς ο κομβικός για την ομαλή λειτουργία του κλάδος των ρυμουλκών - ναυαγοσωστικών σκαφών θα βρίσκεται σε τετραήμερη απεργιακή κινητοποίηση.

Σύμφωνα με την αγορά, οι δύο νέες 48ωρες απεργίες που αποφάσισε η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών από την Τρίτη 27 Δεκεμβρίου θα φέρουν σημαντικές επιπτώσεις της τελευταίας στιγμής στην εμπορική οικονομία. 

"Μετά την τελευταία συνάντηση με την εργοδοσία, που με την θέση της για μηδαμινές αυξήσεις σε σχέση με τις υπάρχουσες συνθήκες και τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης, προχωράμε στο μόνο μέτρο πίεσης που μας έχει απομείνει, στην απεργιακή κινητοποίηση που είχαμε αναστείλει. Έχοντας υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους εμπλεκόμενους είμαστε καλόπιστα ανοιχτοί σε διάλογο για εξεύρεση αποδεκτής λύσης" ανέφερε η Ένωση των Ρυμουλκών, ενώ σε παλιότερη ανακοίνωση της ανέφερε ότι δεν μπορεί να δεχτεί εκπτώσεις στην ασφάλεια εργασίας. "Η υπεραπασχόληση το μόνο που θα δημιουργήσει είναι επικίνδυνες καταστάσεις και ατυχήματα στις ζωές των πληρωμάτων μας και των επιβατών/πληρωμάτων άλλων πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των γύρω περιοχών στα πετρελαιοειδή που εξυπηρετούμε".

Στην τελευταία ανακοίνωση της για το ζήτημα, η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΕΝ) εκφράζει την ανησυχία της  και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για ανυπολόγιστες και εν δυνάμει μόνιμες αρνητικές συνέπειες για την Εθνική Οικονομία μας.  

Σχετικά με την απεργία η ΔΕΝ τονίζει ότι είναι "ηλίου φαεινότερον πως θα προκαλέσει άμεσες αφόρητες πιέσεις στην εθνική εφοδιαστική αλυσίδα και συνθήκες ασφυξίας στους Έλληνες Εξαγωγείς & Εισαγωγείς, στην εγχώρια αγορά και κατ’ επέκτασιν στην Οικονομία της Χώρας μας. Συγκεκριμένα, τα καταπλέοντα πλοία -αδυνατώντας να εξυπηρετηθούν στους εμπορικούς λιμένες της Χώρας μας- αναμένεται να κηρύξουν πέρας ταξιδιού και να προωθήσουν τα χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, που προορίζονται για την Ελληνική επικράτεια, σε λιμένες γειτονικών χωρών, προκαλώντας μεγάλες καθυστερήσεις και δημιουργώντας σημαντικά επιπρόσθετα έξοδα, έως την τελική παράδοση στους Έλληνες εισαγωγείς-παραλήπτες, οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια σε ανατιμήσεις βασικών αγαθών. Αντιστοίχως, θα πληγεί η εθνική εξαγωγική δραστηριότητα, δεδομένου ότι τα εκατοντάδες έμφορτα με ευπαθή – εποχικά προϊόντα εμπορευματοκιβώτια εν αναμονή άμεσης φόρτωσης/εξαγωγής θα εγκλωβιστούν, με προφανείς καταστροφικές συνέπειες για τους Έλληνες εξαγωγείς και το εμπορικό ισοζύγιο της Χώρας"

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής είχε αναλάβει ρόλο "διαιτησίας" την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ έχει ενδιαφέρον για το αν θα συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις τις επόμενες ώρες και μέρες  για την αναστολή των κινητοποιήσεων και την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.