30 Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για την ασφαλή μεταφορά επιβατών στην πορθμειακή γραμμή Περάματος - Σαλαμίνας
30 Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, με πρωτοβουλία του βουλευτή Β’ Πειραιά και αν. τομεάρχη Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, φέρνουν στη Βουλή το θέμα της ασφαλούς μεταφοράς επιβατών στην πορθμειακή γραμμή Περάματος - Σαλαμίνας.
Στη συγκεκριμένη διαδρομή, με την οποία διακινούνται ετησίως περί τα 4 εκατομμύρια Ι.Χ. και 11 εκατομμύρια επιβάτες, το φαινόμενο των ασφυκτικά γεμάτων από οχήματα φέριμποτ είναι καθημερινό. Η δε ανεξέλεγκτη φόρτωση και η στοιβασία των οχημάτων με τους επιβάτες να παραμένουν στο εσωτερικό τους, χωρίς τη δυνατότητα ακόμα και να ανοίξουν τις πόρτες τους, λόγω έλλειψης χώρου, επιφέρει τεράστιο κίνδυνο μεγάλου ατυχήματος με οδυνηρές συνέπειες.
Οι βουλευτές στην ερώτησή τους προς τον υπουργό Ναυτιλίας αναφέρονται στην έλλειψη κατάλληλα διαμορφωμένου χώρου παραμονής των επιβατών στο ίδιο επίπεδο με τα διακινούμενα οχήματα, αλλά και στην έλλειψη κατάλληλων μέσων (ανελκυστήρες, κυλιόμενες σκάλες κ.α.) για την πρόσβαση χωρίς διακρίσεις ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, ηλικιωμένων, μητέρων με βρέφη κ.λπ. στα υψηλότερα επίπεδα, όπου και τα σαλόνια των πλοίων.
Επειδή η αδιαφορία των Λιμενικών Αρχών, η αδράνεια του πληρώματος κατ’ εφαρμογή προφανώς οδηγιών των πλοιοκτητών και η μη συμμόρφωση των επιβατών στους κανόνες, αποτελούν ένα εκρηκτικό μείγμα αναγγελίας κακών, το οποίο όλοι γνωρίζουν, οι 30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό:
- Προτίθεται και πώς να επιβάλει την εφαρμογή του μέτρου της απαγόρευσης της παραμονής των επιβατών στα οχήματα κατά τη διάρκεια του πλου;
- Στο πλαίσιο της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της ισονομίας και της αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπο, προτίθεται ή έχει εκπονήσει κάποια μελέτη ή έχει υποβάλλει αίτημα στις κοινοπραξίες της πορθμειακής γραμμής για την προσβασιμότητα και την παραμονή σε ασφαλείς χώρους κατά τη διάρκεια του πλου, ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων;
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τoν Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Θέμα: «Η συμμόρφωση με τους κανόνες, βασική προϋπόθεση για την ασφαλή μεταφορά επιβατών στην πορθμειακή γραμμή Περάματος – Σαλαμίνας»
Με αφορμή το πολύνεκρο έγκλημα των Τεμπών που τελέστηκε παρά τις επανειλημμένες δραματικές προειδοποιήσεις των εργαζομένων στα τρένα, για την ανύπαρκτη και προβληματική σηματοδότηση και ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, μια μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει για την εύρυθμη και ασφαλή μετακίνηση επιβατών και εργαζομένων με τα μέσα μεταφοράς.
Στην περιφέρεια της Β’ Πειραιά δύο κοινοπραξίες έχοντας το απόλυτο μονοπώλιο, εξυπηρετούν τις μετακινήσεις στην πορθμειακή γραμμή Περάματος – Σαλαμίνας, η οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, αποτελεί τη δεύτερη σε κίνηση επιβατών θαλάσσια σύνδεση στην Ευρώπη.
Στη διαδρομή, με την οποία διακινούνται ετησίως περί τα 4 εκατομμύρια Ι.Χ. και 11 εκατομμύρια επιβάτες, το φαινόμενο των ασφυκτικά γεμάτων από οχήματα φέριμποτ είναι καθημερινό.
Η ανεξέλεγκτη φόρτωση όμως και η στοιβασία των οχημάτων με τους επιβάτες να παραμένουν στο εσωτερικό τους, επιφέρει τεράστιο κίνδυνο μεγάλου ατυχήματος με οδυνηρές συνέπειες.
Η ανυπαρξία ελέγχων καθιστά τις αναρτημένες πινακίδες, που προειδοποιούν τους επιβάτες περί μη παραμονής τους στα οχήματα κατά τη διάρκεια της διαδρομής, απλά διακοσμητικά στοιχεία.
Στην «πολυσύχναστη» πορθμειακή γραμμή, με τα δεκάδες εκατομμύρια κέρδη, η μη τήρηση των κανόνων επιτρέπει τη διακίνηση εγκλωβισμένων στα αυτοκίνητά τους ανθρώπων, χωρίς τη δυνατότητα ακόμα και να ανοίξουν τις πόρτες τους, λόγω έλλειψης χώρου.
Η τήρηση των κανόνων επιβάλλει επιβάτες και οδηγοί των οχημάτων να οδηγούνται και να παραμένουν σε ασφαλή χώρο κατά τη διάρκεια του πλου. Αυτό σημαίνει είτε την ύπαρξη κατάλληλα διαμορφωμένου χώρου παραμονής των επιβατών στο ίδιο επίπεδο με τα διακινούμενα οχήματα είτε τη μετακίνησή τους στα υψηλότερα επίπεδα, όπου και τα σαλόνια των πλοίων.
Με τα φέριμποτ να μη διαθέτουν τέτοιο χώρο, αλλά ούτε και τα κατάλληλα μέσα (ανελκυστήρες, κυλιόμενες σκάλες κ.α.) για την πρόσβαση χωρίς διακρίσεις στα ανώτερα επίπεδα ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, ηλικιωμένων, μητέρων με βρέφη κ.λπ. το πρόβλημα δείχνει βαθύτερο.
Η αδιαφορία των Λιμενικών Αρχών, η αδράνεια του πληρώματος κατ’ εφαρμογή προφανώς οδηγιών των πλοιοκτητών και η μη συμμόρφωση των επιβατών στους κανόνες, αποτελούν ένα εκρηκτικό μείγμα αναγγελίας κακών, το οποίο όλοι γνωρίζουν αλλά κανείς δεν κάνει τίποτα για την αποφυγή.
Επειδή η δικαιολογημένη δυσαρέσκεια, οι φόβοι και οι καταγγελίες των μετακινούμενων με την πορθμειακή γραμμή Περάματος - Σαλαμίνας εκφράζονται πλέον και μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, ως επακόλουθο της τραγωδίας των Τεμπών.
Επειδή η αυξημένη κίνηση που θα παρατηρηθεί λόγω των εορτών του Πάσχα, θα συνδυαστεί με τις εικόνες «παστωμένων» οχημάτων και επιβατών, σε πλόες δηλαδή με καίρια κενά ασφαλείας.
Επειδή η ασφάλεια στις μετακινήσεις δεν είναι θέμα «πάμε κι όπου βγει».
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1) Προτίθεται και πώς να επιβάλει την εφαρμογή του μέτρου της απαγόρευσης της παραμονής των επιβατών στα οχήματα κατά τη διάρκεια του πλου;
2) Στο πλαίσιο της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της ισονομίας και της αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπο, προτίθεται ή έχει εκπονήσει κάποια μελέτη ή έχει υποβάλλει αίτημα στις κοινοπραξίες της πορθμειακής γραμμής για την προσβασιμότητα και την παραμονή σε ασφαλείς χώρους κατά τη διάρκεια του πλου, ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Αλεξιάδης Τρύφων
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Καλαματιανός Διονύσιος - Χαράλαμπος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Κατρούγκαλος Γεώργιος
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Μάλαμα Κυριακή
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπακαδήμα Φωτεινή
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Ξενογιαννακοπούλου Μαρία – Ελίζα (Μαριλίζα)
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παππάς Νικόλαος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σπίρτζης Χρήστος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τσίπρας Γεώργιος
Φωτίου Θεανώ
Χρηστίδου Ραλλία