Υπουργείο Υποδομών: Η «βαριά ατζέντα» Σταϊκούρα και υφυπουργών – Τα έργα, οι διαγωνισμοί που «τρέχουν» και η υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνος-Περάματος


Ένα γιγαντιαίο χαρτοφυλάκιο αναλαμβάνει από ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας αλλά και οι νέοι υφυπουργοί Υποδομών, Νίκος Ταχιάος και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, κληρονομιά από την προηγούμενη διοίκηση Καραμανλή-Καραγιάννη.

Ο νέος υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας θα συναντήσει έναν μεγάλο όγκο υπό δημοπράτηση έργων. Κορυφαία είναι το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος, η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον (Ελληνικό Μετρό), τα έξι σιδηροδρομικά με ανταγωνιστικό διάλογο της ΕΡΓΟΣΕ (Επεκτάσεις Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο, Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης, νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη, νέα γραμμή Ρίο-Πάτρα, αναβάθμιση γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο) και τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνα-Πέραμα, τα οδικά έργα Ιωάννινα-Κακαβιά, Μακρακώμη-Τυμφρηστός, Θεσσαλονίκη-Έδεσσα (ΣΔΙΤ), Δράμα-Αμφίπολη (ΣΔΙΤ).

Επίσης είναι τα πολλά άλλα έργα-ΣΔΙΤ των οποίων οι διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη όπως το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην Πειραιώς, τα Δικαστικά Μέγαρα σε Βόρεια Ελλάδα, Κεντρική Ελλάδα, Κρήτη (ΚΤΥΠ), το διπλό έργο για τα 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας (ΚΤΥΠ), τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία (ΚΤΥΠ), τα 5 αστυνομικά μέγαρα (ΚΤΥΠ), τα Φράγματα Τσικνιά στη Λέσβο, Ταυρωνίτη, Ενιπέα, Μπραμιανού, η ύδρευση Κέρκυρας , ύδρευση Πρέβεζας-Λευκάδας, τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας κ.α.


Επίσης σημαντικά είναι τα θέματα της ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών συστημάτων για την λειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών του δικτύου της χώρας αλλά και το ποια θα είναι η νέα μέρα της λειτουργίας του σιδηρόδρομου.

Μεγάλο θέμα αποτελεί για το υπουργείο και η έναρξη ενός έργου με ιστορία 25 ετών για τον νέο κεντρικό σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα αλλά και η υπογειοποίηση των γραμμώ του ΗΣΑΠ στον Πειραιά. Τέλος γυρνώντας στις αστικές συγκοινωνίες, η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα πρέπει να δώσει βάση στις σταθερές συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς υπάρχει ανάγκη για εκσυγχρονισμό και αύξηση του τροχαίου υλικού.


πηγή: koinoniki.gr