Γιατί οι τσιμεντένιες μπαριέρες ασφαλείας έχουν αυτή την κλίση; [video] Όλες οι απαντήσεις για τα τειχία Jersey και άλλες μορφές στηθαίων ασφαλείας, σε ένα video.
Η Donut Media έφτιαξε ένα συνοπτικό ενημερωτικό φιλμάκι για να μάθουμε τα είδη των στηθαίων ασφαλείας που υπάρχουν και τη δουλειά που κάνουν σε δρόμους και πίστες.
Αμαξιτοί δρόμοι υπάρχουν εδώ και πάνω από έναν αιώνα, αλλά μετά τον δεύτερο Πόλεμο ήταν που η κυκλοφορία αυξήθηκε και τα αυτοκίνητα έγιναν πολύ πιο γρήγορα ώστε να απαιτούνται λύσεις για να μη γίνονται μετωπικές συγκρούσεις ούτε δραματικές έξοδοι από το δρόμο.
Το video της Donut Media ασχολείται με την ιστορία του λεγόμενου φράγματος Jersey, που ονομάζεται έτσι διότι εφαρμόστηκε πρώτα στην Πολιτεία New Jersey των ΗΠΑ, τη δεκαετία του 1950. Έχει αυτή την κλίση προς τα επάνω για να μειώνει τις καταπονήσεις στο αυτοκίνητο και να προστατεύει έτσι τους επιβάτες του. Σε πιο χαμηλές ταχύτητες επιτρέπει στα λάστιχα να το καβαλήσουν και το αυτοκίνητο να σηκωθεί και να αποστρακιστεί πιο εύκολα, επανερχόμενο στην αρχική του πορεία. Σε υψηλότερες ταχύτητες πρόσκρουσης, το αυτοκίνητο σύρεται πάνω στο τοιχίο και η ενέργεια απορροφάται σταδιακά. Και σε λιγότερο αμβλείες γωνιές πρόσκρουσης, και πάλι το Jersey σηκώνει το αυτοκίνητο, απορροφώντας μέρος της ενέργειας
Τα Jersey είναι σπονδυλωτά και συναρμολογούνται από κομμάτια ενισχυμένου σκυροδέματος, όπου οι ατσάλινες ενισχύσεις αποτελούν και τα σημεία σύνδεσης των τμημάτων, τα οποία έχουν συγκεκριμένη διατομή και ύψος 81 ή 110 (F-barrier) εκατοστών.
Υπάρχουν και πλαστικά Jersey από πολυεθυλένιο, που μπορούν να γεμίσουν με νερό ή άμμο για την κατασκευή προσωρινών φραγμάτων διευθέτησης της κυκλοφορίας.
Στο video θα δείτε και άλλες μορφές στηθαίων ασφαλείας, που είναι φτιαγμένα για να απορροφούν ενέργεια με διάφορους τρόπους. Τελικά, οι μπαριέρες ασφαλείας μπορεί να δείχνουν απλές, όμως η σχεδίαση και η κατασκευή τους είναι αποτέλεσμα σοβαρής επιστημονικής έρευνας.